Gå til innhold

Går ikke ned i vekt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 17 år. Jeg har lenge lenge vært misfornøyd med kroppen min, og nå har jeg endelig bestemt meg for å gå inn for å fikse det!
Jeg begynnte i begynnelsen av desember. Jeg begynnte forsiktig slik jeg ikke ble så sliten og lei at jeg kom til å gi opp, så jeg gikk en tur på 30 min hver dag. Jeg kuttet ut brød, jeg kuttet så og si ut godteri, jeg kuttet ut brus, jeg drikker mye vann, jeg tar styrkeøvelser for armer, ben og mage.

Her er en typisk hverdag for meg:
06.30 - stå opp
07.00 - spise 2 grove knekkebrød og 2 speilegg
09.30 - en kopp med kaffe for å holde meg mett til matfri
11.00 - div. frukt / grønnsaker og 2-3 knekkebrød
16.40 - hjemme, gå tur 30min. lang strekning, opp to bratte bakker, jogge ca 200 meter.
17.10 - middag. hva som helst moren min lager
17.30 - styrkeøvelser for mage, ben og armer
19.00 - smoothie

Det kan skje at jeg spiser noe godteri mellom middag og 19.00, men det er ikke mye. Jeg er ikke en person som man ser er overvektig, jeg er vel mer i kategorien "kraftig". Jeg er 169cm høy, og veier ca 70 kg.

Siden desember har jeg holdt dette opplegget. Jeg tok bilde av meg før jeg begynnte, og tar et en gang i måneden. Når jeg ser på det første og det siste ser jeg ingen forskjell. Det er garantert noe jeg gjør feil, men jeg aner ikkke hva. Kan dere vær så snill å gi meg tilbakemeldinger som gjør at jeg kan gå raskt ned? Begynner å bli ganske desperat her!

Anonymous poster hash: 2ca32...416
Videoannonse
Annonse
Gjest Sindre2014
Skrevet

Har du røvd å finne ut hvor mange kalorier du får i deg?

Smoothien, er det mange kalorier i den?

Skrevet

Jeg kan regne ut kcal for deg.. Må bare vite noen ting:
- Har du noe i tillegg til speilegg på de knekkebrødene til frokost?
- Hvilke knekkebrød bruker du?
- sukker i kaffen? Melk? (eventuelt hvor mye)
- Hva har du på knekkebrødene kl. 11?
- Hva spiser du til middag? og hvor mye? En middag kan inneholde alt fra 400 til 1200 kcal..
- hvordan lager du smoothie?
- Hva drikker du til måltidene og i løpet av dagen?
- Spiser du annerledes i helgene?

Anonymous poster hash: 0a69d...bcb
Skrevet

Har du røvd å finne ut hvor mange kalorier du får i deg?

Smoothien, er det mange kalorier i den?

Jeg vet bare i noen ting av det jeg spiser..

I smootien aner jeg ikke, jeg bruker som regel 2 ss vaniljekesam, litt appelsinjus med fruktkjøtt og en mellomstor dessertskål med blåbær, jordbær og bringebær.

Skrevet

Jeg kan regne ut kcal for deg.. Må bare vite noen ting:

- Har du noe i tillegg til speilegg på de knekkebrødene til frokost?

- Hvilke knekkebrød bruker du?

- sukker i kaffen? Melk? (eventuelt hvor mye)

- Hva har du på knekkebrødene kl. 11?

- Hva spiser du til middag? og hvor mye? En middag kan inneholde alt fra 400 til 1200 kcal..

- hvordan lager du smoothie?

- Hva drikker du til måltidene og i løpet av dagen?

- Spiser du annerledes i helgene?

- Nei har ikke noe i tillegg

- Litt forskjellig, men som oftest wasa husman eller wasa balance

- Ingenting i kaffeen

- Jeg pleier ikke å spise noe på knekkebrødene klokken 11, av og til spiser jeg wasa sandwitch med brunost

- Til middag spiser jeg bare det moren min lager til, så det kan være litt vansklig å si.. prøver å ikke spise meg for mett, men mett nok til at jeg klarer å vente til smoothien.

- Jeg bruker 2 ss vaniljekesam, litt appelinjus med fruktkjøtt og en skål med blåbær, bringebær og jordbær

- Jeg drikker melk eller appelsinjus til frokost, og vann til alle andre

- I helgene gir jeg meg litt mer lov til å skeie ut. Jeg spiser potetgull og godteri, men jeg får dårlig samvittighet om jeg spiser for mye, som gjør at jeg er forsiktig.

Skrevet

Et alternativ er å bruke 30 Days.

Anonymous poster hash: 5082c...669
Skrevet

Et alternativ er å bruke 30 Days.

funker det?

Skrevet

Jeg ville rett og slett brukt fitnesspal - da har du en app paa tlf og det ligger oversikt over ALLE matvarer der.

"Litt" godteri kan ha mye kcal og det du legger i smoothien ogsaa.

Hva slags mat ligger i middagene moren din lager? Det er jo veldig essensielt. Hun kan jo bruke mye smor og slikt uten at du vet det. Har du tilbudt deg aa lage middag iblant saa du kan sorge for at det blir sunt?

Skrevet

Du spiser for lite. Mangler også sunt fett.

Anonymous poster hash: cd8ec...315
Skrevet

funker det?

Jeg synes det. Jeg gikk ned 10 kg på ca. 1 år.

Skrevet

Jeg har tatt høyde for at middagen er på rundt 600 kcal, og at du steker speileggene i litt smør eller olje. Og da kommer jeg på et totalt kcalinntak på ca. 1350 kcal.

Jeg vet ikke hvor mye du veier, eller hvor høy du er. Hvis du går inn på minbmr.no kan du legge inn dine verdier, så regner den ut hva du trenger ift hvor mye du trener.

Skrevet

funker det?

Vær så snill og ikke kast bort pengene dine på slikt tull. Ifølge det som står på pakningen virker det kun om man spiser sunt og trener ved siden av - det er det som gjør utslaget, ikke pillene.

Anonymous poster hash: c5496...6f2

Skrevet

Synes ikke det du spiser ser altfor ille ut, men for alt vi vet kan middagen inneholde 1000 kcal eller så kan det hende at godteriet du spiser i helgene ødelegger for nedgangen din.

Og så er du jo ikke overvektig heller, bare i øvre del av normalvekt, og det er vanskeligere for en normalvektig å miste vekt enn en som er overvektig.

Skrevet

Og så er du jo ikke overvektig heller, bare i øvre del av normalvekt, og det er vanskeligere for en normalvektig å miste vekt enn en som er overvektig.

Jeg var i øvre siktet av normalvekt, og jeg gikk ned i vekt med 30 Days. Uten å trene. Spiste passe normalt og. :P Spiser fortsatt snop men har går ikke opp mer enn 500 gram.

Skrevet

Jeg var i øvre siktet av normalvekt, og jeg gikk ned i vekt med 30 Days. Uten å trene. Spiste passe normalt og. :P Spiser fortsatt snop men har går ikke opp mer enn 500 gram.

Det er flott at det virket for deg, men 30 days er nok ikke noe mirakelprodukt, da hadde alle brukt det. Jeg tror nok at hovedgrunnen til at folk går ned på 30 days er at de er i kaloriunderskudd, ikke selve produktet. Men for all del, jeg har ikke prøvd det selv, så kan jo hende det er et mirakelprodukt, men må innrømme at jeg er svært skeptisk.

Skrevet

Har du tatt mål? Centimetre lyver ikke.

Synes også det ser ut som om du spiser for lite skikkelig mat. Du kan ikke leve på frukt og knekkebrød. Få i deg mer fett, kjøtt, meieriprodukter, nøtter, rotfrukter, grønnsaker, fisk, fugl...

Anonymous poster hash: e1f19...dde
  • Liker 1
Skrevet

Du burde prøve å trene mer, både styrke og cardio..

Og få inn litt mere sunt fett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...