Gå til innhold

Forsvunnede mailer i innboksen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en macbook pro ca 3. år gammel.

Jeg får dessverre mye reklamemailer, du har vunnet en iphone o.l. Dette fyller jo opp innboksen, selv om jeg har opprydninger med jevne mellomrom og unsubscriber meg fra maillisten deres.

Men når jeg sletter mailer så ser jeg at eldre mailer er borte vekk. Litt kjedelig siden noen av dem har jeg bruk for.

Noen som vet hvor de blir av og evt. hvordan jeg kan hente de fram igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet dette? Nå har jeg nok engang mistet mailer som jeg ikke har slettet :( Lære meg å lagre dem jeg vil ta vare på? :grine:

Skrevet

Hvilken e-postleverandør bruker du? Er det f.eks. en Gmail-adresse eller noe helt annet? Og leser du mailen din på nett, eller bruker du et program?

Skrevet

Wæææ - e-postleverandør? Mener du telenor f.eks - har en online mail- adresse. Jeg leser mailen på nett )

Skrevet

Wæææ - e-postleverandør? Mener du telenor f.eks - har en online mail- adresse. Jeg leser mailen på nett )

Det var akkurat det jeg mente. :)

Da ligger mailene dine på serveren til Telenor, og det er ikke normalt at de bare forsvinner av seg selv. Jeg har ikke Telenor-mail selv, så jeg vet ikke hvordan nettsiden ser ut, men kan det tenkes at mailene bare er filtrert ut? At du bare ser mailer som er uleste, eller som er nyere enn et visst antall dager?

Det kan også tenkes at Telenor-systemet tror at enkelte mailer er spam, men da vil de typisk bli flyttet til en egen mappe, ikke bare slettet sånn uten videre. Hvis du ikke finner ut av det, så kontakt kundeservice. Som sagt så er det ikke vanlig eller akseptabelt at mail bare forsvinner eller slettes automatisk.

Du bør kanskje også vurdere å bruke et program som lagrer kopier av mailene på maskinen din. Det gjør jeg, og har all mail tilgjengelig på nettet og på PCen samtidig.

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar :) Nei, det er ikke uleste mail som forsvinner, tror noen uleste forsvinner, men de jeg oppdager er borte, er mail jeg har lest tidligere, rart for ser ikke noe system i det. Kan finne igjen mail fra samme dato som den jeg leter etter. Så ser ikke helt om datoen har noe å si.. Kan ikke være spam heller, for de jeg savner har jeg jo lest, spam pleier vel bare å ikke komme til meg - har spamfilter .

Skal kontakte kundeservice, takk igjen for svar. Hvilket program er det som lagrer kopier?

Skrevet

på hotmail legges den på en mappe som heter POP etter en viss tid =)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...