Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sier de når noen er syke. Når noen har dødd. Når man jar mistet hunden sin eller katten sin. Når man er syk selv. Når man opplever en krose. Npr vaskemaskinen går i stykker.

Hva gjør at enkelte aldri evner å trøste andre, men skal skrike ut "sånn er det", "sånn er virkeligheten" "jaja, ikke noe å gjøre med det" på en kynisk og ekkel måte.

Hva ER det med sånne folk? Jeg snakker ikke om at man fisker etter sympati, men når noen opplever personlige kriser på den måten, må det vel gå an å lire av seg noe mer menenskelig enn "sånn er det".

Anonymous poster hash: fb631...88d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ER jo sånn livet er, det man har mister man. Om det er mora, katta eller vaskemaskina.

Anonymous poster hash: cd301...ffb
  • Liker 4
Skrevet

Jeg ville tolket det som at de vil si at det er en del av livet, og noe alle må takle. Det er klart det er kjipt, men det er ikke sikkert de mener det som at du må manne deg opp - kanskje de ikke helt vet hva de skal si?

• Liker 1
Skrevet

Syns det hører helt greit ut og ikke noe spesielt negativt med det. Hvis en har opplevd ganske mye av det, er det faktisk bare livets gang. Ikke stort å gjøre med. Selvfølgelig er det leit og trist at folk blir syke og evt. dør, med livet går videre for oss andre. Vi kan være triste på folks vegne og sørge inni oss selv om vi ikke sier så mye om det. Anonymous poster hash: cc3b0...126

• Liker 3
Skrevet

Hvis man tror at det på noen som helst måte er NØDVENDIG eller sympatisk, eller snilt, å si "sånn er det" til noen som har opplevd noe spnt, er man ikke abre tilbakestående sosialt, men teit og slem.

Da er det bedre å ikke si noe, men gi en klem!

Ingen nytter av eller trengerå få høre at det ersånn livet er. ALLE vet at det er sånn livet er! Men i sånne situasjoner trenger man å høre andre ting.

Anonymous poster hash: c0d29...e5d

• Liker 1
Skrevet

Tenker også at det kan vel så godt menes i positiv mening, faktisk som en trøst og for å vise sympati. Kanskje de rett og slett vil vise deg en oppmuntring at livet faktisk går videre, at livet er ikke alltid til å forstå, men mange ting skjer på godt og vondt. Sånn er det.

• Liker 1
Skrevet

. ALLE vet at det er sånn livet er! Men i sånne situasjoner trenger man å høre andre ting.

Nei, alle trenger ikke det selv om du syns det. Det er forskjell på folk her også.

Anonymous poster hash: cc3b0...126

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvis man tror at det på noen som helst måte er NØDVENDIG eller sympatisk, eller snilt, å si "sånn er det" til noen som har opplevd noe spnt, er man ikke abre tilbakestående sosialt, men teit og slem.

Da er det bedre å ikke si noe, men gi en klem!

Ingen nytter av eller trengerå få høre at det ersånn livet er. ALLE vet at det er sånn livet er! Men i sånne situasjoner trenger man å høre andre ting.

Hm, vi er forskjellige. Og mange ganger og sikkert ofte er det bedrer å ikke si noe, men bare gi klem. Jeg tror du har rett i at mange ville foretrukket det.

Men jeg synes ikke nødvendigvis det er slemt og at den som sier "sånn er det" er tilbakestående sosialt. Hvis vedkommende er tilbakestående sosialt hadde jeg i hvertfall vist forståelse for at hun/han hadde sagt "sånn er det", eller igrunn hva som helst.

Mange er usikker på hvordan de skal møte noen i sorg. Det bør man også ha forståelse for deres uvitenhet. Fortell dem at du ønsker bare en klem.

Endret av Berit
Skrevet

Tenker også at det kan vel så godt menes i positiv mening, faktisk som en trøst og for å vise sympati. Kanskje de rett og slett vil vise deg en oppmuntring at livet faktisk går videre, at livet er ikke alltid til å forstå, men mange ting skjer på godt og vondt. Sånn er det.

Jg kan kun snakke for meg "og mine", men de jeg omgås mener det ikke som en oppmuntring, mer som "ikke syt", eller "ta deg sammen". På en litt mildere måte.hadde folk jeg kjente ent det positivt, hadde jeg tatt det positivt.

Men jeg kjenner de som sier det (bla.a foreldrene mine), så jeg blir så provosert over at det går an, at enkelte tillater seg, å være så iskald og ekkel mot folk i en sårbar situasjon. Ja, de hadde sagt det samme til en som mistet ungen sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...