Wonderbitch Skrevet 21. februar 2014 #21 Skrevet 21. februar 2014 Noen venner av meg hadde forlovet seg, og jeg spurte om de hadde satt dato for bryllupet enda. De svarte at om de skulle gifte seg? Nei det hadde de ikke tenkt på, og den ene virket som om det hadde hun ihvertfall ikke lyst til. Synes det er litt rart for jeg er vandt til at grunnen til at noen forlover seg er nettopp for å gifte seg. Men alle har vel ikke samme syn på det.
Emmi9 Skrevet 24. februar 2014 #22 Skrevet 24. februar 2014 Noen venner av meg hadde forlovet seg, og jeg spurte om de hadde satt dato for bryllupet enda. De svarte at om de skulle gifte seg? Nei det hadde de ikke tenkt på, og den ene virket som om det hadde hun ihvertfall ikke lyst til. Synes det er litt rart for jeg er vandt til at grunnen til at noen forlover seg er nettopp for å gifte seg. Men alle har vel ikke samme syn på det. Haha, så innmari teit! Man forlover seg vel ikke hvis man ikke engang vil gifte seg! Fjortisforlovelser er noe av det teiteste jeg vet. 1
Gjest sophia21 Skrevet 27. februar 2014 #23 Skrevet 27. februar 2014 Nei, jeg er helt enig med deg TS! Hadde jeg og kjæresten forlovet oss så hadde jeg da tatt det som en selvfølge at vi skulle gifte oss i overskuelig fremtid. Man trenger ikke nødvendigvis ha dato klar med en gang, men man bør begynne å prate om det. Er heller ikke så striks på at det må være innen et år (som vel tradisjonelt var vanen?), siden det kan være faktorer som jobb, studier, reise, utenlandsopphold, økonomi, familiekriser etc som gjør det vanskelig, men innen et par år burde man få det til.
lykkelige.meg Skrevet 27. februar 2014 #24 Skrevet 27. februar 2014 (endret) Er vel egentlig enig med deg, men får vår del ble det ikke helt som planlagt. Da vi forlovet oss tenkte vi bryllup året etter, max to år etter. Så ble jeg uventet gravid, og det ble ikke noe bryllup da jeg var gravid, heller ikke det året baby ble ett år. Året etter hadde vi rett og slett ikke råd da foregående år var et dyrere år enn forventet. Når vi allerede har ventet så lenge bestemte vi oss for å få en til baby før bryllup, men planlegger nå å få gjennomført det neste år :-) Endret 27. februar 2014 av lykkelige.meg
Verpus Skrevet 27. februar 2014 #25 Skrevet 27. februar 2014 Jeg ble forlovet nå i februar, og vi skal ikke gifte oss med det første. Vi er begge studenter, han fulltid uten jobb og jeg deltid uten jobb pga sykdom. Pga dette får vi mest sannsynlig ikke giftet oss før om nesten ti år fordi vi må bli ferdig med skole, få oss en jobb, hus osv, og spare til bryllupet. Ville også satt huskjøp før et bryllup feks. Hadde vi vært i jobb og sånt hadde vi sikkert gjort det tidligere, men syns innen året er ganske tidlig også med tanke på at det faktisk koster en del å arrangere bryllup. Men at man skal være seriøse med giftermål, og faktisk ha det i planene, det er jeg helt enig i! Ville aldri forlovet meg om jeg ikke var sikker på at det ble oss to
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå