LystPåHus Skrevet 19. februar 2014 #1 Skrevet 19. februar 2014 Tittelen sier sitt... Er det noen her som har søkt om lån hos kommunen for å "dekke" egenkapital til hus? Er det vanskelig, hvor mye fikk dere og hvor lang tid tar en slik prosess?
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #2 Skrevet 19. februar 2014 Google startlån. Anonymous poster hash: 46f74...3ae
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #3 Skrevet 19. februar 2014 Mener du lån eller tilskudd? Anonymous poster hash: dca0e...4f0
LystPåHus Skrevet 19. februar 2014 Forfatter #4 Skrevet 19. februar 2014 Mener du lån eller tilskudd? Anonymous poster hash: dca0e...4f0 Vi holder på å spare egenkapital, men har foreløpig bare 50 000,- Så om vi skulle finne et hus vi ønsker å kjøpe, hvordan er da mulighetene for å søke å få lån til resten av egenkapital Vi får lån på 2.1 i banken så lenge vi har 15% egenkapital som var 315 000,-
Gjest anobano Skrevet 19. februar 2014 #5 Skrevet 19. februar 2014 Vi holder på å spare egenkapital, men har foreløpig bare 50 000,- Så om vi skulle finne et hus vi ønsker å kjøpe, hvordan er da mulighetene for å søke å få lån til resten av egenkapital Vi får lån på 2.1 i banken så lenge vi har 15% egenkapital som var 315 000,- Har dere ikke mere enn 50 000? Har du ikke spart på pengene du har fått oppigjennom barndommen da? Hva med å skaffe seg en jobb så får dere straks mere egenkapital. Og ikke bruk så mye penger på alt annet dritt! 1
2shy Skrevet 19. februar 2014 #6 Skrevet 19. februar 2014 Husbankfinansiering er forbeholdt økonomisk vanskeligstilte, og gjerne folk som er uføre som ikke er istand til å skaffe egenkapital eller få lån i banken. Man får ikke husbankfinansiering fordi man "ikke har spart lenge nok" 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #7 Skrevet 19. februar 2014 Her i kommunen er det pga slike som dere som har utnyttet tilbudet som gjør at jeg som ufør nå har måtte vente i snart 6 mnd før jeg kunne få lov til å levere en søknad. fordi kommunekassen ble tom. Anonymous poster hash: 7019f...2e5 2
LilleTulla Skrevet 19. februar 2014 #8 Skrevet 19. februar 2014 (endret) Husbankfinansiering er forbeholdt økonomisk vanskeligstilte, og gjerne folk som er uføre som ikke er istand til å skaffe egenkapital eller få lån i banken. Man får ikke husbankfinansiering fordi man "ikke har spart lenge nok" Nåja, dette kan jeg motbevise. Jeg og samboer fikk egenkapital lån i husbanken da jeg var student og han jobbet. Dette ble innvilget desember 2012 vi fikk litt under 600 000 av husbanken og har nå totalt lån på 2,1 mill med det vi fikk i vanlig bank. Vi gikk kun inn med ca 10 000 selv. Kunne tatt opp 700 000 mer i følge banken men det trengte vi ikke nå jobber jeg og samboer studerer ! Endret 19. februar 2014 av LilleTulla 1
Gjest tuppesjura Skrevet 19. februar 2014 #9 Skrevet 19. februar 2014 Nye regler nå, slik at færre får startlån. Sjekk husbankens sider!
LystPåHus Skrevet 20. februar 2014 Forfatter #10 Skrevet 20. februar 2014 Har dere ikke mere enn 50 000? Har du ikke spart på pengene du har fått oppigjennom barndommen da? Hva med å skaffe seg en jobb så får dere straks mere egenkapital. Og ikke bruk så mye penger på alt annet dritt! Vær litt mer usakelig da? Du vet jo ingenting om situasjonen vår engang? Svar heller på spm.. Idiot 2
LystPåHus Skrevet 20. februar 2014 Forfatter #11 Skrevet 20. februar 2014 Her i kommunen er det pga slike som dere som har utnyttet tilbudet som gjør at jeg som ufør nå har måtte vente i snart 6 mnd før jeg kunne få lov til å levere en søknad. fordi kommunekassen ble tom. Anonymous poster hash: 7019f...2e5 Som jeg skrev til forrige usakelige kommentar.. Du vet ingenting om vår situasjon.. Kan ikke folk bare svare på spørmålene som blir spørt? Det er ikke min feil at du er ufør.. Kanskje jeg skal slenge tilbake til deg at du bør skjerpe deg å få deg en jobb slik som alle andre gjør...? Er det rettferdig?? Idioter..
LystPåHus Skrevet 20. februar 2014 Forfatter #12 Skrevet 20. februar 2014 Husbankfinansiering er forbeholdt økonomisk vanskeligstilte, og gjerne folk som er uføre som ikke er istand til å skaffe egenkapital eller få lån i banken. Man får ikke husbankfinansiering fordi man "ikke har spart lenge nok" Igjen... Dere vet ingenting.. Hva om vi er økonomisk vanskeligstilte? For alt dere vet så er jeg 17 år og vil ha bolig.. Da har jeg i tilfelle hatt 1 år å spare på ... Dere må slutte å komme med egne meninger og bare svare på spm.. Ellers kan dere bare la vær å svare dersom dere irriterer dere så mye...
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #13 Skrevet 20. februar 2014 Som jeg skrev til forrige usakelige kommentar.. Du vet ingenting om vår situasjon.. Kan ikke folk bare svare på spørmålene som blir spørt? Det er ikke min feil at du er ufør.. Kanskje jeg skal slenge tilbake til deg at du bør skjerpe deg å få deg en jobb slik som alle andre gjør...? Er det rettferdig?? Idioter.. Det er tydelig hvem som er idioten her. Du er rimelig tett som tror du kan få hus uten egenkapital. Selv om du får startlån bør du sette deg inn i hva det innebærer av risiko både for deg og banken å ha et hus som er belånt over pipa. Igjen... Dere vet ingenting.. Hva om vi er økonomisk vanskeligstilte? For alt dere vet så er jeg 17 år og vil ha bolig.. Da har jeg i tilfelle hatt 1 år å spare på ... Dere må slutte å komme med egne meninger og bare svare på spm.. Ellers kan dere bare la vær å svare dersom dere irriterer dere så mye... Hvis du er 17 år så kan du ikke ta opp boliglån i det hele tatt. Det er ingen menneskerett å eie bolig og er du så ung er det naturlig at du sparer i mange år før det er aktuelt med boligkjøp. Det er enda mer irriterende med drittunger som bare skal ha, skal ha. Anonymous poster hash: 46f74...3ae 6
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #14 Skrevet 20. februar 2014 Som jeg skrev til forrige usakelige kommentar.. Du vet ingenting om vår situasjon.. Kan ikke folk bare svare på spørmålene som blir spørt? Det er ikke min feil at du er ufør.. Kanskje jeg skal slenge tilbake til deg at du bør skjerpe deg å få deg en jobb slik som alle andre gjør...? Er det rettferdig?? Idioter.. Kommunalt boliglån og støtte er ment for slike som meg. Ikke slike som deg. Anonymous poster hash: 7019f...2e5 2
LystPåHus Skrevet 20. februar 2014 Forfatter #15 Skrevet 20. februar 2014 Kommunalt boliglån og støtte er ment for slike som meg. Ikke slike som deg. Anonymous poster hash: 7019f...2e5 Hvem er sånne som meg? Dere bare spyr ut deres meninger fordi dere ikke får det slik dere vil. Og at du er ufør er utrolig trist, for det er sikkert en god grunn.. Men hvorfor har du mer rett på bolig enn det jeg har? Det stemmer bare ikke.. Gi meg en god grunn til hvorfor du fortjener det mer en meg? Jeg jobber 100%, har samboer som jobber 100% og vi har utgifter til barn og hus og likt som alle andre.. HVORFOR er det ment for slike som deg, og ikke meg? Det er ikke rett.. Ha en fin dag......
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #16 Skrevet 20. februar 2014 Hvem er sånne som meg? Dere bare spyr ut deres meninger fordi dere ikke får det slik dere vil. Og at du er ufør er utrolig trist, for det er sikkert en god grunn.. Men hvorfor har du mer rett på bolig enn det jeg har? Det stemmer bare ikke.. Gi meg en god grunn til hvorfor du fortjener det mer en meg? Jeg jobber 100%, har samboer som jobber 100% og vi har utgifter til barn og hus og likt som alle andre.. HVORFOR er det ment for slike som deg, og ikke meg? Det er ikke rett.. Ha en fin dag...... Fordi ordningen er ment for dem som ikke har mulighet til å komme seg inn på boligmarkedet ved egen hjelp. Når dere begge jobber 100% og har barn er det vanvittig dårlig at dere har greid å spare opp så lite. Det sier mye om kredittverdigheten deres. Anonymous poster hash: 46f74...3ae 3
LystPåHus Skrevet 20. februar 2014 Forfatter #17 Skrevet 20. februar 2014 Fordi ordningen er ment for dem som ikke har mulighet til å komme seg inn på boligmarkedet ved egen hjelp. Når dere begge jobber 100% og har barn er det vanvittig dårlig at dere har greid å spare opp så lite. Det sier mye om kredittverdigheten deres. Anonymous poster hash: 46f74...3ae Uff... Dere er så demotiverende på dette forumet at det er rett å slett kvalmende.. Tror jeg får snakke med folk som faktisk vet hva de snakker om og er interessert i å hjelpe i stede for å tråkke folk lengre ned i driten.. 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #18 Skrevet 20. februar 2014 Uff... Dere er så demotiverende på dette forumet at det er rett å slett kvalmende.. Tror jeg får snakke med folk som faktisk vet hva de snakker om og er interessert i å hjelpe i stede for å tråkke folk lengre ned i driten.. Nei, man kaller en spade for en spade. Hvorfor skal dere har rett på hjelp når dere i utgangspunktet har ressurser nok til å klare dere selv? Staten har ikke ubegrenset med midler og hvis dere får betyr det at noen andre ikke får, antagelig noen som er i en verre situasjon enn dere. Igjen, du burde sette deg inn i hva slags risiko det er å komme seg inn på boligmarkedet uten egenkapital. Anonymous poster hash: 46f74...3ae 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #19 Skrevet 20. februar 2014 Hvem er sånne som meg? Dere bare spyr ut deres meninger fordi dere ikke får det slik dere vil. Og at du er ufør er utrolig trist, for det er sikkert en god grunn.. Men hvorfor har du mer rett på bolig enn det jeg har? Det stemmer bare ikke.. Gi meg en god grunn til hvorfor du fortjener det mer en meg? Jeg jobber 100%, har samboer som jobber 100% og vi har utgifter til barn og hus og likt som alle andre.. HVORFOR er det ment for slike som deg, og ikke meg? Det er ikke rett.. Ha en fin dag...... Jobber du 100 % og han jobber 100% så må dere dessverre spare og dersom dere planlegger å kjøpe ett hus må dere belage dere på å kjøpe et veldig billig hus! Selvfølgelig kunne dere søke om ordinært husbanklån, men kommunalt startlån og kommunalt boliglån er i utgangspunktet kun ment for slike som meg som ikke har helse og inntekt til å få vanlige lån! Du sier du bare er 17? Jeg er snart 40, og har kjempet i NAV systemet i flere år, levd på AAP (8000,-) mnd, drømt om egen bolig, men har måtte være fornuftig og innse at jeg ikke kan få et hus til 2 millioner! du er bare 17, du er ung, har full jobb og flere år på deg til å spare til å kjøpe den boligen du ønsker, og dere er to sammen om dette. Er jeg heldig får jeg et lån til en liten bolig, kanskje bare en leilighet på 40 kvm maks. Og måten du svarer flere her i denne tråden.... Jeg har ikke ord. Anonymous poster hash: 7019f...2e5 3
2shy Skrevet 20. februar 2014 #20 Skrevet 20. februar 2014 Ts, det er ingen som sier at en ufør har mer rett på bolig enn noen annen. Men en ufør bør åpenbart prioriteres til husbankfinansiering fremfor et par som er i full jobb! Det sier seg selv at en som er ufør er økonomisk vanskeligstilt og ofte ikke har mulighet for å spare opp kapital eller få lån i banken. Når dere er 2 stk som jobber 100% så er det bare et tidsspørsmål før dere har spart opp nok kapital. Dere er ikke økonomisk vanskeligstilte, og derfor er det veldig bra at det kravene skjerpes inn i forhold til å få startlån. At uføre og folk som virkelig ikke har penger, eller folk med spesielle tilretteleggingsbehov i bolig skal havne bak i køen for de som tjener penger eller studerer er f**n meg uhørt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå