AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #1 Skrevet 19. februar 2014 På et halvt år har hunden min fått krystaller (eller fått problemer med) i urinblæra 4-5 ganger. Vi har gitt antibiotika, byttet fôr, gir nok væske. Første gangen han fikk det, var jeg ikke tilstede, men sist gang gikk jeg med ham til veterinæren og fikk egentlig inntrykk av at dette er noe som kan være genetisk, og kronisk. Det er jo ikke usannsynlig siden det er tilbakevendende. Det var JEG som måtte spørre og foreslå det og alt annet, og veterinæren kunne bare bekrefte det. Så føler ikke at de er så flinke... Hva gjør man da, når bikkja må til dyrlegen 10 ganger i året, ha store smerter, og få masse antibiotikakurer? Han er tre år, så har vel 7-8 år igjen å leve sikkert det blir 70-80 veterinærbesøk, eventuelt antibiotikakurer. Var snakk om operasjon, men hva hjelper det? Da fjerner de kun symptomene, ikke årsaken, eller? Noen som har erfaring med dette her?....Anonymous poster hash: cb757...44b
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #2 Skrevet 19. februar 2014 Jeg ville byttet dyrlege. Hvor holder du til? Anonymous poster hash: a9d32...72a
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #3 Skrevet 19. februar 2014 Akershus. Ikke bil og mulighet for å reise langt. Noen veterinærerå anbefale? Kan dra såvidt til østfold, men Oslo blir litt langt med mindre det er snakk om ett besøk som løser problemet permanent, da.Anonymous poster hash: cb757...44b
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #4 Skrevet 19. februar 2014 Setter pris på om det dukker opp noen med erfaring på det området her, med tips eller som vil fortelle hva som var løsningen for dem. Anonymous poster hash: cb757...44b
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #5 Skrevet 19. februar 2014 DyttAnonymous poster hash: cb757...44b
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #6 Skrevet 19. februar 2014 Jeg kan anbefale Ueland hos Doktor Dyregod, i Bærum. Eller tatt en tur til Vetrinærhøyskolen. Anonymous poster hash: a9d32...72a
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #7 Skrevet 19. februar 2014 Er det bare å ringe høyskolen?Anonymous poster hash: cb757...44b
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #8 Skrevet 19. februar 2014 Er det bare å ringe høyskolen?Anonymous poster hash: cb757...44b Ja, men du må ringe klinikken. Du finner info på hjemmesiden. Anonymous poster hash: a9d32...72a
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #9 Skrevet 19. februar 2014 Ligger det rett i nærheten av oslo s? Anonymous poster hash: cb757...44b
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #10 Skrevet 19. februar 2014 Ligger det rett i nærheten av oslo s?Anonymous poster hash: cb757...44b Nei. Kart finner du på nettsiden. Anonymous poster hash: a9d32...72a
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #11 Skrevet 19. februar 2014 Ok. Men kommer meg ikke noe sted uten tog, har ikke bil. Det ligger ved Ullevål? Tror ikke jeg kommer meg dit dessverre. Er elendig i geografi, men noe sier meg at det ikke er oslo sentrum? Aner ikke jeg altså! Så da var vi tilbake til den gamle veterinæren. Har jo fått time, og jeg spurte rett ut: hva gjør man med slike hunder som stadig får uvi og blæreproblemer pga kystaller, hva er den permanente løsningen? Dama i tlf sa at det er ikke sikkert at det finnes. Får se hva veterinæren mener. Men en ny antibiotikakur er vel ikke godt nok ENDA en gang? Ikke bare er det dyrt og noe dritt å sprøyte i munnen hans, men han blir stresset og man kan jo ikke stadig vekk kun behandle symptomene. Det må jo være en permanent løsning, eller er forskningen så kort på vei? Vet ikke helt hva jeg gjør dersom veterinæren i morgen virker uvitende og hjelpesløs. Anonymous poster hash: cb757...44b
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #12 Skrevet 19. februar 2014 Det ligger et lite stykke fra Majorstuen. Da tar du t-banen fra Oslo S til Majorstuen og går derfra. Anonymous poster hash: a9d32...72a
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #13 Skrevet 20. februar 2014 Prøver den tafatte veterinæren igjen, får se hva de sier. Hvem vet, kanskje de overrasker meg, dessuten bytter vi veterinær hver gang, så kommer til å ha en annen en idag. Anonymous poster hash: cb757...44b
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #14 Skrevet 11. juni 2014 Jada, gikk gjennom AB-kur, og vet dere hva? DET ER TILBAKE IGJEN.. Blør og greier. Jeg skal si rett ut til veterinærene at nå får de slutte og tulle, vi har brukt tusenvis av kr på det tullet deres... Nå er det nok. En gang for alle, får de finne en permanent løsning! Har forsikring i Agria, som dekker opptil 30 000kr, egenandel på 1000kr+10%. Så får vi vel operere da? Jeg nekter å gi ny AB-kur, det skjer ikke. For det første så liiider bikkja hver gang, han er dritredd hver gang vi har sånn kur. For det andre, er han livredd veterinærer, så det å fly til dyrlegen hele tida er vanskelig og vondt for ham. For det tredje fungerer jo ikke kurene! De må da skjønne at de må gjøre noe annet! Pissveterinærer, er så j*vlig irritert nå... Inkompetente DUSTER. De lover gull og grønne skoger, bare en ny AB-kur - vidundermiddelet som løser alt på jord! Man kan selvsagt ikke hente en kur uten en konsultasjon som koster 800kr først, da. Nei, jeg skal forlange at de gjør ting riktig, jeg skal nilese alt jeg kan lese om tilstanden på internett og kommandere dem til å utføre et eller annet så den stakkars hunden blir frisk en gang for alle!!Anonymous poster hash: d6f3f...0a7
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #15 Skrevet 11. juni 2014 Ts over Anonymous poster hash: d6f3f...0a7
Wildberry Skrevet 12. juni 2014 #16 Skrevet 12. juni 2014 Hva slags type er det? Den vanligste typen (80% eller noe) krever ikke forbytte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå