tratrins Skrevet 19. februar 2014 #1 Skrevet 19. februar 2014 Hei alle! Vurderer å skaffe meg boligalarm. Har fått tilbud fra to forskjellige firmaer; Sector Alarm og Verisure (tidligere Securitas Driect). Har noen erfaringer med noen av disse? Det virker som at Verisure kanskje har litt mer ting i sin pakke, men her må man betale 1300 kr for installasjon (359 kr mnd). Sector Alarm har fri installasjon, men koster 386 kr mnd. Det som er med i pakken er: Sector Alarm: Startpakke inkluderer: Alarmpakke komponentene inkluderer: · Merking av boligen: ”Kameraovervåkning - Alarm med utrykning” · Alarmsentral med nødstrøms batteri · GSM/GPRS-sender (innebygget i sentral) · 2 infrarøde detektorer («ser i mørket») med Night vision kamerafunksjon · 2 temperaturfølere (innebygget i bev. detektorene) · 2 optiske røykdetektorer · 1 magnetkontakt på inngangsdør · 1 stk. betjeningspanel ved inngangsparti · 1 stk. sirene (innebygget i betjeningspanelet) · 5 stk. nøkkelbrikker (til enkel av/påslag av alarm ved panelet uten kode)* Verisure: Pakken inneholder: 1 stk VBox sentralenhet med GSM/bredbånd1 stk Fotodetektor med nightvision1 stk Magnetkontakt til hoveddør2 stk Optiske og seriekoblede røykdetektorer1 stk Sirene med innebygget varmedetektor1 stk Betjeningspanel1 stk Smart Plug for kontroll av elektriske apparater3 stk Kodebrikke for av/på-funksjon Alarmmerker og oblater I tillegg tilbyr begge å rykke ut gratis uansett grunn, ++ En annen faktor også: kjæresten min er elektriker (og er i utgangspunktet skeptisk til alt før han får tenkt seg om) og han sier at han kan koble opp både brannvarslingssystem og alarm for billigere enn dette, men tror ikke han var helt sikker på akkurat hvor mye dette komt til å koste. Har noen erfaringer med denne type sikkerhet utenfor disse store selskapene som for eksempel nevnt ovenfor? Synes i utgangspunktet ikke at 3-400 kr i mnd for trygghet er så veldig dyrt.
Corvo Skrevet 19. februar 2014 #2 Skrevet 19. februar 2014 Blir vanskelig å kommentere utstyret som følger med siden jeg ikke vet noe om hvor stort hus/leilighet (og eventuell plassering av leilighet, 2 eller 3 etg osv), så om det er nok med en bevegelses detektor eller to får du velge selv, eller gi mer info :d Ville vært litt skeptisk til å la noen som helst montere opp utstyr med kamerafunksjon inne i huset mitt, uansett hvem det var. Dette er nok trådløse detektorer, hvilket betyr at de sender ut signal, som igjen betyr at folk kan koble seg på det signalet. Litt paranoia her, men uansett. Det jeg ville fått vite var hvor mange vektere hvert av firmaene har på jobb på nattestid. Det hjelper lite med alarm hvis det tar 50 min før noen kommer. Faktum er jo at vektere ofte bruker en del tid, for de skal gjerne tilbake på kontoret for å hente ut nøkler, så skal de komme seg til huset, mens de følger fartsgrensen. Men hvis de har mange vektere på jobb så er det større sannsynlighet for at noen er i nærheten og at de har noen som er ledige til å ta å sjekke hva som skjer. Alle vekter selskap rykker gratis til privatkunder (så vidt jeg vet), 90% av alle alarmer som går er "bullshit", atlså at vekterne aldri finner ut hva som utløste alarmen, og da er det ikke så lett å fakturere flere hundre kroner. Firmaer derimot betaler fort 1000-1500 kr per alarm, så de tar det inn igjen.
tratrins Skrevet 19. februar 2014 Forfatter #3 Skrevet 19. februar 2014 Takk for svar! Glemte å opplyse om at jeg har en leilighet på 70 kvm, så er ikke nødvendig med haugevis med detektorer. Ville vært fint å hatt en i gangen og en i stua (hvor det er verandadør rett ut på bakkeplan). Har du noen erfaringer med alarmsystemer som elektrikerfirmaer skaffer da? Ser ikke for meg at det blir samme type service i forhold til f eks utrykning.
Odelsguten Skrevet 19. februar 2014 #4 Skrevet 19. februar 2014 Hei alle! Vurderer å skaffe meg boligalarm. Har fått tilbud fra to forskjellige firmaer; Sector Alarm og Verisure (tidligere Securitas Driect). Har noen erfaringer med noen av disse? Det virker som at Verisure kanskje har litt mer ting i sin pakke, men her må man betale 1300 kr for installasjon (359 kr mnd). Sector Alarm har fri installasjon, men koster 386 kr mnd. Det som er med i pakken er: Sector Alarm: Startpakke inkluderer: Alarmpakke komponentene inkluderer: · Merking av boligen: ”Kameraovervåkning - Alarm med utrykning” · Alarmsentral med nødstrøms batteri · GSM/GPRS-sender (innebygget i sentral) · 2 infrarøde detektorer («ser i mørket») med Night vision kamerafunksjon · 2 temperaturfølere (innebygget i bev. detektorene) · 2 optiske røykdetektorer · 1 magnetkontakt på inngangsdør · 1 stk. betjeningspanel ved inngangsparti · 1 stk. sirene (innebygget i betjeningspanelet) · 5 stk. nøkkelbrikker (til enkel av/påslag av alarm ved panelet uten kode)* Verisure: Pakken inneholder: 1 stk VBox sentralenhet med GSM/bredbånd1 stk Fotodetektor med nightvision1 stk Magnetkontakt til hoveddør2 stk Optiske og seriekoblede røykdetektorer1 stk Sirene med innebygget varmedetektor1 stk Betjeningspanel1 stk Smart Plug for kontroll av elektriske apparater3 stk Kodebrikke for av/på-funksjon Alarmmerker og oblater I tillegg tilbyr begge å rykke ut gratis uansett grunn, ++ En annen faktor også: kjæresten min er elektriker (og er i utgangspunktet skeptisk til alt før han får tenkt seg om) og han sier at han kan koble opp både brannvarslingssystem og alarm for billigere enn dette, men tror ikke han var helt sikker på akkurat hvor mye dette komt til å koste. Har noen erfaringer med denne type sikkerhet utenfor disse store selskapene som for eksempel nevnt ovenfor? Synes i utgangspunktet ikke at 3-400 kr i mnd for trygghet er så veldig dyrt. Husk at dere også får fradrag i forsikringspremeien for husforsikring om dere har alarm som går til sentral. Vi reduserte forsikringen med 1700 pr år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå