AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #1 Skrevet 19. februar 2014 Jeg var på vei til butikken igår, da jeg observerte noe som provoserte meg litt. Jeg måtte rekke butikken med en margin på et par minutter, så jeg blandet meg derfor ikke inn i situasjonen. Uansett.. Det kommer en kar gående raskt på veien, mot to damer der den ene har to svære hunder i bånd. Uten at jeg får meg med alle detaljer fyrer hundene seg helt opp, bjeffer og går rett i fyren. Jeg ser han gjør motstand, jeg tror han dyttet dem vekk, tok tak i dem, et eller annet, men det varer ikke lenge, og han går raskt videre. Så roper da disse damene til han "det der må du aldri gjøre, da bare fyrer du dem opp mer", han responderer ikke - vil vel bare fortest mulig vekk. Deretter roper de igjen "jævla idiot". Jeg, som tidligere hundeeier, merket meg at jeg ble uendelig provosert over holdningen til disse damene. Har du to store hunder, så er det søren meg ditt ansvar at du har nok kontroll/oppdragelse/kunnskap til at de ikke går til angrep på fremmede, og det at du velger å rope stygge ting til denne fremmede mannen, som for alt vi vet er livredd hunder, det er helt uhørt. Lær deg å oppdra hunden din, ikke fremmede på gaten. Hva tenker dere? Sikkert noen mer erfarne enn meg her :-) Anonymous poster hash: c74c0...47a 16
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #2 Skrevet 19. februar 2014 Det er jo eierne sitt ansvar for å ta hunden før den evnt går til noe angrep. Jeg har selv hatt en stor hund og opplevde at denne (dog canario) kunne virke litt vil ikke si agressiv, men "på" med en gang, da var jeg veldig rask med å ta hunden i nakken, skape en annen situasjon for hunden. Eierne burde ha gjort noe før han som fikk de mot seg måtte ta aksjon selv. Vet ikke jeg, dette er jo bare noe jeg mener. Anonymous poster hash: 6f9f0...d61 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #3 Skrevet 19. februar 2014 Slikt skal ikke skje. Disse damene burde ha full kontroll på hundene. Som hundeeier er man ansvarlig for å påse at hundene aldri er til plage for andre folk. Man har et krav på seg om å flytte seg så folk kommer trygt forbi hunden. Ikke slik som disse damene gjorde. Ser for meg at de mener disse to store hundene er 100 % søte og snille og at de hundene har sin fulle rett til å gjøre utfall mot folk. Anonymous poster hash: 54acc...2d4 2
Omnivore Skrevet 19. februar 2014 #4 Skrevet 19. februar 2014 Damene burde holdt hundene sine unna den fremmede. Hunder skal ikke bort til mennesker som ikke ønsker kontakt. Om en forbipasserende får øyekontakt med hunden og begynner å pludre med "du var en fin en ja!" så kan det kanskje hende at jeg slår av en prat og lar bikkja hilse, men aldri ellers. Og joda, jeg har et hilsebeist som vil opp og vaske alle neser rene og bruker mye tid og krefter på å holde han unna når det kommer mennesker passerende på kloss hold. Mange er glade og jeg hadde definitivt blitt redd selv om en stor, fremmed hund hoppet på meg og begynte å renske nesa mi. 6
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #5 Skrevet 19. februar 2014 Kan mannen ha gjort noe mot hundene du ikke så? Anonymous poster hash: 71fea...9c2 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #6 Skrevet 19. februar 2014 Damen burde hatt full kontroll på hundene. Vet ikke om mannen gjorde noe for å provosere hundene, men uansett så skal de passe på at hundene ikke er i veien for andre og hopper opp på noen som ikke vil ha kontakt. Anonymous poster hash: 69e93...c69
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #7 Skrevet 19. februar 2014 Selv elsker jeg hunder, har alltid hatt lyst på hund, men har ikke tid enda Men jeg blir et monster når jeg møter aggresive hunder. Etter at den eneste hunden jeg har hatt ble drept av en annen hund (schæfer jævel) så blir jeg helt "hitler-modus" når jeg ser hunder som angriper andre hunder og mennesker. Jeg var desverre så liten da dette skjedde at jeg bare sto å så på angrepet, og har siden den gang alltid ønsket at jeg tok med meg en øks eller noe da jeg løp mot skrikene. Nå er jeg heldigvis så stor at en schæfer skulle jeg kunne knekke nakken på, så en liten oppfordring til dere med aggressive/sinte hunder (spesielt schæfer - bikkjesatan): hold den unna andre, dere vet aldri når dere møter en person med traumer og et ønske om rettferdighet. Anonymous poster hash: 9c489...ca7 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #8 Skrevet 19. februar 2014 Selv elsker jeg hunder, har alltid hatt lyst på hund, men har ikke tid enda Men jeg blir et monster når jeg møter aggresive hunder. Etter at den eneste hunden jeg har hatt ble drept av en annen hund (schæfer jævel) så blir jeg helt "hitler-modus" når jeg ser hunder som angriper andre hunder og mennesker. Jeg var desverre så liten da dette skjedde at jeg bare sto å så på angrepet, og har siden den gang alltid ønsket at jeg tok med meg en øks eller noe da jeg løp mot skrikene. Nå er jeg heldigvis så stor at en schæfer skulle jeg kunne knekke nakken på, så en liten oppfordring til dere med aggressive/sinte hunder (spesielt schæfer - bikkjesatan): hold den unna andre, dere vet aldri når dere møter en person med traumer og et ønske om rettferdighet. Anonymous poster hash: 9c489...ca7 Du burde virkelig aldri få deg hund. Anonymous poster hash: 71fea...9c2 14
la Flaca Skrevet 19. februar 2014 #9 Skrevet 19. februar 2014 (endret) Kan mannen ha gjort noe mot hundene du ikke så? Anonymous poster hash: 71fea...9c2 Når situasjonen først oppsto burde mannen lagt arroganse og huleboeroppførsel på hylla og gitt hundene plass. Men han ble vel sint. Jeg hadde svelget irritasjonen istedet for å potensielt framprovosere et angrep. Ediit; hadde ikke tenkt å sitere det innlegget... Endret 19. februar 2014 av la Flaca
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #10 Skrevet 19. februar 2014 De kjerringene burde aldri hatt hund. Når bikkjene deres angriper har folk full rett til å forsvare seg. Anonymous poster hash: 74c8d...644 3
Petra75 Skrevet 19. februar 2014 #11 Skrevet 19. februar 2014 Jeg var på vei til butikken igår, da jeg observerte noe som provoserte meg litt. Jeg måtte rekke butikken med en margin på et par minutter, så jeg blandet meg derfor ikke inn i situasjonen. Uansett.. Det kommer en kar gående raskt på veien, mot to damer der den ene har to svære hunder i bånd. Uten at jeg får meg med alle detaljer fyrer hundene seg helt opp, bjeffer og går rett i fyren. Jeg ser han gjør motstand, jeg tror han dyttet dem vekk, tok tak i dem, et eller annet, men det varer ikke lenge, og han går raskt videre. Så roper da disse damene til han "det der må du aldri gjøre, da bare fyrer du dem opp mer", han responderer ikke - vil vel bare fortest mulig vekk. Deretter roper de igjen "jævla idiot". Jeg, som tidligere hundeeier, merket meg at jeg ble uendelig provosert over holdningen til disse damene. Har du to store hunder, så er det søren meg ditt ansvar at du har nok kontroll/oppdragelse/kunnskap til at de ikke går til angrep på fremmede, og det at du velger å rope stygge ting til denne fremmede mannen, som for alt vi vet er livredd hunder, det er helt uhørt. Lær deg å oppdra hunden din, ikke fremmede på gaten. Hva tenker dere? Sikkert noen mer erfarne enn meg her :-) Anonymous poster hash: c74c0...47a Det er litt vanskelig å si, mannen kan ha gjort noe som provoserte hundene. Jeg har opplevd flere ganger at folk buser bort til bikkja mi "for å hilse på" uten å spørre om det er greit først. Selv elsker jeg hunder, har alltid hatt lyst på hund, men har ikke tid enda Men jeg blir et monster når jeg møter aggresive hunder. Etter at den eneste hunden jeg har hatt ble drept av en annen hund (schæfer jævel) så blir jeg helt "hitler-modus" når jeg ser hunder som angriper andre hunder og mennesker. Jeg var desverre så liten da dette skjedde at jeg bare sto å så på angrepet, og har siden den gang alltid ønsket at jeg tok med meg en øks eller noe da jeg løp mot skrikene. Nå er jeg heldigvis så stor at en schæfer skulle jeg kunne knekke nakken på, så en liten oppfordring til dere med aggressive/sinte hunder (spesielt schæfer - bikkjesatan): hold den unna andre, dere vet aldri når dere møter en person med traumer og et ønske om rettferdighet. Anonymous poster hash: 9c489...ca7 Jeg har en slik "Schæfersatan". Verdens snilleste, og finnes ikke aggressiv. Jeg har stålkontroll på bikkja mi, men opplever, så godt som hver gang jeg er ute og går tur, andre løsbikkjer som kommer bort til oss, uten en eier i sikte. Så regelen din bør gjelde alle. Hold hunden din unna - du vet aldri hva du møter. Og gå til psykolog med traumene dine, ikke la det gå utover andre. Sier som forrige taler - du burde virkelig aldri få hund. 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #12 Skrevet 19. februar 2014 Og gå til psykolog med traumene dine, ikke la det gå utover andre. Sier som forrige taler - du burde virkelig aldri få hund. Hvorfor ikke? AB du siterte blir ikke i hitlermodus av å se veloppdragne hunder, men av å se hunder som går uprovosert til angrep. Anonymous poster hash: 74c8d...644 1
Petra75 Skrevet 19. februar 2014 #13 Skrevet 19. februar 2014 Hvorfor ikke? AB du siterte blir ikke i hitlermodus av å se veloppdragne hunder, men av å se hunder som går uprovosert til angrep. Anonymous poster hash: 74c8d...644 Fordi han virker å ha en fokus på at schæfere er aggressive hunder, og virker å ha et irrasjonelt forhold til dem. 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #14 Skrevet 19. februar 2014 Fordi han virker å ha en fokus på at schæfere er aggressive hunder, og virker å ha et irrasjonelt forhold til dem. Så AB liker ikke schæfere. Det er da ikke så rart når h*n som barn så hunden sin bli revet i filler av en. Anonymous poster hash: 74c8d...644 1
Petra75 Skrevet 19. februar 2014 #15 Skrevet 19. februar 2014 Så AB liker ikke schæfere. Det er da ikke så rart når h*n som barn så hunden sin bli revet i filler av en. Anonymous poster hash: 74c8d...644 Når man gir uttrykk for at alle schæfere er "bikkjesataner" pga èn hund, samtidig som man påstår at man elsker hunder, syns jeg det er litt rart, jo. 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #16 Skrevet 19. februar 2014 Så AB liker ikke schæfere. Det er da ikke så rart når h*n som barn så hunden sin bli revet i filler av en. Anonymous poster hash: 74c8d...644 Nei, men da får man få behandling og ikke la det gå utover andre. Anonymous poster hash: 71fea...9c2 5
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #17 Skrevet 19. februar 2014 Når man gir uttrykk for at alle schæfere er "bikkjesataner" pga èn hund, samtidig som man påstår at man elsker hunder, syns jeg det er litt rart, jo. Er mange raser jeg ikke liker. Bare faker til eierne.. Anonymous poster hash: 9da96...9af
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #18 Skrevet 19. februar 2014 Nei, men da får man få behandling og ikke la det gå utover andre. Anonymous poster hash: 71fea...9c2 AB har ikke skrevet at h*n skal gå til angrep på schæfere kun fordi de er schæfere. At et vilt fremmed menneske på nett ikke liker schæfere går ikke ut over andre. Anonymous poster hash: 74c8d...644 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #19 Skrevet 19. februar 2014 Åååååååh, kjenner jeg blir sint. Det er ikke en tilfeldig forbipasserendes ansvar at hundene oppfører seg, det er eierne. Å rope slikt ut...herregud, hadde jeg vært der hadde jeg sagt nøyaktig hva jeg mente om slik idiotisk oppførsel. Anonymous poster hash: a7ad2...c02 4
minister-mio Skrevet 19. februar 2014 #20 Skrevet 19. februar 2014 Høres helt vilt ut. De lot hundene gå på mannen og så kritiserer de han for hvordan han taklet det? Veldig rart 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå