Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så en morsom tråd her om ei som traff drømmemannen sin men hun sov.
Har et interessant spørsmål som jeg alltid har fundert over.

Når man drømmer om en person som man nesten er "sammen" med i en drøm.
Man synes ofte den personen er utrolig pen/kjekk og kjempe hyggelig, og man blir for eksempel "forelsket" i drømmen, og de liker deg like mye tilbake.

Er det da underbevisstheten din som bare setter sammen et ansikt av det den vet at du liker, til en slags perfekt hybrid?
Eller eksisterer faktisk denne personen i det virkelige liv?
Har du kanskje fått et random glimt av denne personen på en reise, opplevelse etc.? Så kanskje disse ukjente, pene ansiktene man møter i drømmer er noen man faktisk har sett en gang, men aldri tenkt over/lagt merke til?

Hmm...har alltid lurt på dette XD

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kommer an på tror jeg... Jeg møter både nye mennesker som finnes og mennesker som jeg selv oppdikter i hodet mitt.

Mest morsomme er at jeg som 16 åring drømte hvordan min kjære og pappa til barnet mitt så ut.. Jeg møtte han når jeg var 18 år.

Anonymous poster hash: 039ea...4cd
Skrevet

Drømmer er mystiske greier, men det er jo "bevist" at alle du drømmer om har du sett en eller annen gang før. Det kan være i et blad, på gaten osv. Jeg har ingen kilder for dette nå, men har hørt det av flere og lest det(kan sikkert finne det om noen er veldig interessert).

Når det kommer til drømmetydning så er jeg veldig skuffet over faktum. Hvis du er forelsket i en person i drømmen din, betyr det at du ikke er det i virkeligheten. Med et unntak som bekrefter regelen: ekte kjærlighet. Så da satt man egentlig bare igjen med det samme spørsmålet man begynte med.

Anonymous poster hash: 4a9fd...9f3
Skrevet

Jeg møter døde mennesker av og til. Og "Frank" da.

Anonymous poster hash: 8fdce...aa5

Gjest BettyBoop
Skrevet

Drømmer er mystiske greier, men det er jo "bevist" at alle du drømmer om har du sett en eller annen gang før. Det kan være i et blad, på gaten osv. Jeg har ingen kilder for dette nå, men har hørt det av flere og lest det(kan sikkert finne det om noen er veldig interessert).

Når det kommer til drømmetydning så er jeg veldig skuffet over faktum. Hvis du er forelsket i en person i drømmen din, betyr det at du ikke er det i virkeligheten. Med et unntak som bekrefter regelen: ekte kjærlighet. Så da satt man egentlig bare igjen med det samme spørsmålet man begynte med.

Anonymous poster hash: 4a9fd...9f3

mener du at det betyr det motsatte? Altså at man ikne tåler trynet på den man drømmer man er forelsket i? Eller betyr det noe helt annet? Jeg har forresten hørt at dersom du drømmer at du ligger med noen kan det bety at du ønsker noe denne personen har. F.eks. at du ønsker å ha makten til den du drømmer om hvis du slulle drømme at du lå med presidenten eller noe
Skrevet

Jeg tror ikke på drømmetydning, men at drømmer ofte er et resultat av små og store inntrykk eller tanker du har hatt i løpet av dagen.

Feks kan jeg drømme om jobb dersom det er veldig travelt på jobben, eller at jeg er lykkelig forelsket i en (helt tilfeldig) mann dersom jeg har sett på en tvserie, der hovedpersonen lengter veldig etter en spesifikk kjekkas.

Kan også drømme om en person jeg var forelsket i som ungdom. Han jeg aldri kom helt over, liksom..

Anonymous poster hash: d2f6d...122

• Liker 1
Skrevet

Nå er vel stort sett drømmer en måte for underbevisstheten og bearbeide alle inntrykk du har fått i løpet av dagen, og det er jo ikke akkurat få

Skrevet

Så en morsom tråd her om ei som traff drømmemannen sin men hun sov.

Har et interessant spørsmål som jeg alltid har fundert over.

Når man drømmer om en person som man nesten er "sammen" med i en drøm.

Man synes ofte den personen er utrolig pen/kjekk og kjempe hyggelig, og man blir for eksempel "forelsket" i drømmen, og de liker deg like mye tilbake.

Er det da underbevisstheten din som bare setter sammen et ansikt av det den vet at du liker, til en slags perfekt hybrid?

Eller eksisterer faktisk denne personen i det virkelige liv?

Har du kanskje fått et random glimt av denne personen på en reise, opplevelse etc.? Så kanskje disse ukjente, pene ansiktene man møter i drømmer er noen man faktisk har sett en gang, men aldri tenkt over/lagt merke til?

Hmm...har alltid lurt på dette XD

Jeg møtte mannen min i en drøm.

Drømmen var slik: Dette var min drømmemann og det var han jeg skulle være sammen med (i drømmen). Jeg fikk se ansiktet hans tydelig og det jeg husker er mørke krøller og brune øyne. Jeg husker han så godt enda..Det var ikke noe mer en dette. Det var ingen handling kun en stadfestelse på noe jeg skulle huske. Altså han.

Det gikk 3 år, og jeg møtte han på internett tilfeldig. Han var en felles venn og vi snakket om å møtes en kveld han skulle samme sted som meg. Vi møttes, og det sa pang. Jeg visste med en gang at dette var han. Jeg husket håret han og ansiktet og jeg fikk en sterk følelse av at jeg nå hadde funnet han. Det er veldig rart å tenke på og nesten så jeg ikke forstår det, men tror oppriktelig at dette er han i drømmen. Ikke spør meg hvordan det er mulig.

Vi er nå gift, har bygd oss hus sammen og har vært sammen i 5 år.

Anonymous poster hash: 4c072...685

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...