AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #1 Skrevet 18. februar 2014 Når bør man begynne med de forskjellige? Jeg klæsjer på med dagkrem når jeg husker det og er ekstremt dårlig til å ta vare på ansiktshuden min. Jeg gidder ikke å ha noen omstendelig rutine, men innser at jeg må begynne å ta mer vare på huden min. Jeg spiser sunt, bruker solbriller, solkrem og bruker bare sminke til fest. Jeg er 24 år. Tørr hud som skriker etter fuktighet etter dusj, men jeg sliter med hormonelle kviser. Synes jeg får mer kviser av krem, men det er vel fordi jeg bruker feil type. Kom gjerne med tips til hva jg bør gjøre og kremer til under 200 kr. Anonymous poster hash: 4653b...7ca
Marie90 Skrevet 18. februar 2014 #2 Skrevet 18. februar 2014 (endret) En oljefri krem for kombinasjonshud er best for deg - spor paa apoteket. Jeg bruker selv en fra Neutrogena. En oyekrem er nok greit om natten men jeg ville ikke brukt nattkrem. Da regner jeg med at du vil faa mer kviser, det er greit aa la huden puste om natten. Det viktigste ift. anti-age er aa bruke en dagkrem med hoy solfaktor. De effektive kremene mot rynker er de som inneholder vit A/retinol men de sliter ogsaa noe paa huden og bor ikke startes med altfor tidlig. Rundt 25 er greit. Prov ogsaa iblant aa `dampe` ansiktet over varmt vann med haandkle over hodet. Vask deretter med sitronjuice, da faar du ut noen tette porer. Og bruk mineralpudder eller noe lett fremfor foundation Naa vet jeg ikke hva du mener med at du "ikke tar vare paa huden", men du vet vel at det er alfa og omega aa rense godt hver kveld og aldri sove med sminke. Ha en daglig vask til ansikt og en peeling som du kan bruke omtrent en gang i uken. Hvis huden er torr maa du bruke fuktighetskrem hver dag. Endret 18. februar 2014 av Marie90
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #3 Skrevet 18. februar 2014 Jeg foretrekker å gjøre minst mulig med huden. Den kan ta vare på seg selv om den bare har riktige forhold til å balansere det. Anonymous poster hash: 40bdb...c2d
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #4 Skrevet 18. februar 2014 En oljefri krem for kombinasjonshud er best for deg - spor paa apoteket. Jeg bruker selv en fra Neutrogena. Hvorfor oljefri? Jeg har tidligere fått tips fra en hudlege om å bruke jojoba, aprikos og en annen olje jeg ikke husker navnet på. En oyekrem er nok greit om natten men jeg ville ikke brukt nattkrem. Da regner jeg med at du vil faa mer kviser, det er greit aa la huden puste om natten. Noen tips til øyekrem for ung hud? Det viktigste ift. anti-age er aa bruke en dagkrem med hoy solfaktor. De effektive kremene mot rynker er de som inneholder vit A/retinol men de sliter ogsaa noe paa huden og bor ikke startes med altfor tidlig. Rundt 25 er greit. OK, jeg bruker nå SPF20, men da skal jeg kjøpe en med høyere faktor neste gang. Prov ogsaa iblant aa `dampe` ansiktet over varmt vann med haandkle over hodet. Vask deretter med sitronjuice, da faar du ut noen tette porer. Vil ikke sitronjuicen gjøre tørr hud tørrere? Og bruk mineralpudder eller noe lett fremfor foundation Naa vet jeg ikke hva du mener med at du "ikke tar vare paa huden", men du vet vel at det er alfa og omega aa rense godt hver kveld og aldri sove med sminke. Jeg sover aldri med sminke, men jeg vasker nesten aldri ansiktet. Det blir tørt bare jeg dusjer, og jvis jeg bruker noen form for såpe eller rens kjennes det ut som om huden sprekker. Ha en daglig vask til ansikt og en peeling som du kan bruke omtrent en gang i uken. Noen tips til peeling, eller hva jeg bør se etter i en peelin? Hvis huden er torr maa du bruke fuktighetskrem hver dag. Tusen takk for at du hjelper. Anonymous poster hash: 4653b...7ca
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #5 Skrevet 19. februar 2014 Som legestudent har jeg nylig vært på et foredrag (les: gjesteforelesning) hvor dette med antirynkekremer og tidlig aldring hos kvinner ble tatt opp. Man kan i hvert fall konkludere med at det er en korrelasjon mellom mange rynker sent i livet og veldig tidlig bruk av antirynkekrem. Med andre ord; du bør nok vente til du er 30-35 (litt usikker på denne kilden, men den får funke for nå - gidder ikke uploade powerpoint-slides her nå). Forskning viste i hvert fall at man ved å tilføre huden en hel masse antirynkekremer i tidlig alder ville få stygge utslag senere i livet. Anonymous poster hash: 14691...0dd 1
rox Skrevet 19. februar 2014 #6 Skrevet 19. februar 2014 (endret) Det at du bruker solkrem er en veldig god start! Jeg synes kremene til Nourish er veldig gode, og de koser rundt 150-200 kr. Jeg bestiller alltid fra feelunique.com. Verdt å prøve! Denne eller kanskje denne. Dette er ikke typisk anti-rynkekremer, du er da bare i tjueårene. Men de vil pleie huden din, forebygge og den vil føles mye bedre. Men, siden du har en tørr hudtype vil du være utsatt for å få fine linjer og rynker tidligere. Drikk mye vann, spis mye grønnsaker og få i deg sunt fett! Jeg bruker selv samme kremen dag og natt (hvertfall nå på vinteren) og jeg bruker også øyekrem. Mest fordi jeg har slitt veldig med sinnsykt mørke ringer under øynene, og det fikser seg ikke selv. Skrubber også huden godt en gang i uken, det kan du også godt gjøre! Du trenger ikke noe fancy, varm damp og en varm vaskeklutt er ofte godt nok. Jeg renser også huden stort sett morgen og kveld, eller bare kveld dersom jeg ikke bruker sminke. Endret 19. februar 2014 av rox
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #7 Skrevet 19. februar 2014 Du er altfor ung til å begynne med antirynkeprodukter, de vil også antagelig bli helt feil til din hud, som har andre behov. Bruk heller alltid solfaktor for å forebygge. Anonymous poster hash: ac2f3...8f2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #8 Skrevet 19. februar 2014 Antirynkeprodukter på øyne hos meg skaper krøll og allergiske reaksjoner. Selv er jeg i slutten av 20-årene. Men siden jeg flasser rundt øynene bruker jeg en mild øyekrem som gir mye fukt. Ser du har blitt anbefalt nourish sine produkter. De er knallgode! At du er tørr i huden etter dusj, men får kviser ved bruk av krem, tror jeg vitner om at du er fuktfattig og ikke tørr. Da må du bruke krem som gir fukt og ikke fett. Nourish argan er kjempegod nå om vinteren, trekker godt inn. Drikk mye vann og ta omega-tabletter/tran. Milde produkter som gir fukt er aldri dumt tror jeg, men antiage kan nok fort gjøre vondt verre da dette gjerne er litt tyngre kremer med virkestoffer som ikke blir så milde. Lykke til! Anonymous poster hash: 2f55a...f0e
Gjest BabyBlue Skrevet 19. februar 2014 #9 Skrevet 19. februar 2014 Du må være forsiktig med anti age produkter når du er såpass ung - det er noen anti age produkter som kan brukes av de yngre, mens noen er for rike og kan skape mer problemer enn det løser. Hudpleie er ikke så avansert med mindre man virkelig har vanskelig hud: Bare gi huden det den trenger, noe som helt sikkert er fuktighet siden du er stram i maska etter en dusj. Og bruk minst spf 15 hver dag, så har du gjort deg selv en stor tjeneste frem til den dagen du faktisk begynner å eldes i huden. Så hvis du har en standard øyekrem som gir fukt, kombinert med en hudkrem med spf, så er du godt på vei. I tillegg trenger du ikke mer enn et renseprodukt, og kanskje et serum om du trenger å korrigere noe eller tilføre mer pleie.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #10 Skrevet 19. februar 2014 Takk for mange gode svar! Jeg fikk litt sjokk da venninner påpekte at jeg må jo bruke antirynkekrem og det ene med det andre, så takk for at dere beroliger. Flott med konkret tips om krem! Jeg forstår ikke forskjellen på fukt og fett. Hva skal det helst stå på ingredienslisten? Bør øyekremen brukes hver dag eller natt? Rensekrem er det man bruker til å fjerne sminke, eller skal det brukes oftere? (Jeg bruker bare sminke til fest) Hva er serum? Hvornår brukes det? Anonymous poster hash: 4653b...7ca
Marie90 Skrevet 19. februar 2014 #11 Skrevet 19. februar 2014 Takk for mange gode svar! Jeg fikk litt sjokk da venninner påpekte at jeg må jo bruke antirynkekrem og det ene med det andre, så takk for at dere beroliger. Flott med konkret tips om krem! Jeg forstår ikke forskjellen på fukt og fett. Hva skal det helst stå på ingredienslisten? Bør øyekremen brukes hver dag eller natt? Rensekrem er det man bruker til å fjerne sminke, eller skal det brukes oftere? (Jeg bruker bare sminke til fest) Hva er serum? Hvornår brukes det?Anonymous poster hash: 4653b...7ca Ettersom du har kombinasjonshud, ville jeg spurt etter en oljefri fuktighetskrem. Fuktighetskrem (med solfaktor) holder paa dagtid. Du kan evt. ta paa oyekrem om natten. Bruke sminkefjerner til aa fjerne sminke, og en rens (gele eller krem) til aa vaske ansiktet etterpaa. Vask ansikt morgen og kveld, det holder. Serum er en form for olje/fuktighetskrem som trekker raskt inn i huden. Retinol kommer i serumform. Det trenger du ikke tenke paa enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå