AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #1 Skrevet 18. februar 2014 Jeg vet faktisk ikke, Ganske uerfaren..aldri vært min greie, så derfor spør jeg dere. Vi møttes for å ta noe snacks og et glass vin. Praten gikk lett, vi snakket om alt og ingenting..men ikke veldig personlig, så ganske overfladisk. Men det blir det vel kjapt første gangen? det ble aldri stille eller flaut. Men etter 1,5 timer så avsluttet vi daten..(han foreslo det) og jeg syns egentlig det var ganske tidlig?? vet ikke, når det er første gangen. Så fikk jeg melding litt etterpå av han at det var hyggelig å møtes, og at det var greit å bli litt kjent. Hva tror dere, uinteressert eller interessert? hvordan vet man dette?? Anonymous poster hash: 95997...3c1
robert90 Skrevet 18. februar 2014 #2 Skrevet 18. februar 2014 Jeg vet faktisk ikke, Ganske uerfaren..aldri vært min greie, så derfor spør jeg dere. Vi møttes for å ta noe snacks og et glass vin. Praten gikk lett, vi snakket om alt og ingenting..men ikke veldig personlig, så ganske overfladisk. Men det blir det vel kjapt første gangen? det ble aldri stille eller flaut. Men etter 1,5 timer så avsluttet vi daten..(han foreslo det) og jeg syns egentlig det var ganske tidlig?? vet ikke, når det er første gangen. Så fikk jeg melding litt etterpå av han at det var hyggelig å møtes, og at det var greit å bli litt kjent. Hva tror dere, uinteressert eller interessert? hvordan vet man dette?? Anonymous poster hash: 95997...3c1 tipper han er interessert jeg, ellers hadde han ikke sendt den meldingen. dessuten har jo ballen begynt å rulle nå da. han tok kontakt igjen etter daten, da er det jo opp til deg om du vil svare å finne ut om det kan bli noe mer eller droppe det, da gjerne fordi du selv ikke føler det kan bli noe mer
Cascade Skrevet 18. februar 2014 #3 Skrevet 18. februar 2014 Har du svart på meldingen? Er du interessert? Om du er interessert svarer du pent på meldingen, kanskje spørre om en tur på kino er noe? Om han svarer nei vet du litt mere kanskje.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #4 Skrevet 18. februar 2014 Ja jeg svarte på meldingen om at det var hyggelig å møte han også, og at han kunne vise meg litt rundt i hjembyen sin neste gang;) (en del av samtalen vi hadde) Men jeg fikk ikke noe mer svar på den..så nå er det iallefall opp til han om han er intr i det eller ikke. Fikk ikk en skikkelig følelse på at han var interessert etter daten..men mulig jeg tar feil, gutter skal jo være enkle på det der? Synes det var rart at daten varte så kort, og at han ikke oppfprdret til å møtes mer i meldingen, slik jeg gjorde. Anonymous poster hash: 95997...3c1
Cascade Skrevet 18. februar 2014 #5 Skrevet 18. februar 2014 Skjønner det, bare vent litt på svar, kommer det ikke da vet du. Ikke så mye annet du kan gjøre.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #6 Skrevet 19. februar 2014 Sånt er vanskelig å si. Kan nevne noen dater fra min datingkarriere: Med en følte jeg samtalen gikk lett og det var ingen pinlig stillhet, men kanskje heller ikke de dypeste samtalene. Veldig hyggelig, men han tok initiativ til å avslutte daten ganske tidlig synes jeg (Husker ikke hvor lenge det var, ca 1-2 timer). Det skulle bare være en kaffe da. Med en som jeg skulle møte for et glass vin ble det en hel kveld på byen + nattmat. Skravla gikk i ett og vi snakket om alt mulig. Om han var interessert vet jeg egentlig ikke, for etter date to sa jeg at jeg ville vi bare skulle være venner. Og vi er faktisk veldig gode venner i dag. Så hadde jeg en middagsdate, som varte sånn passe lenge, var hyggelig. Vi hadde flere dater, men var enige om at vi ikke passet sammen. Skulle møte en annen også for et glass vin. Uff, det er fælt å si, men det første jeg tenkte var "dette blir en lang kveld". Det ble det også, for han var visst av en helt annen oppfatning. Jeg syntes overhodet ikke vi hadde kjemi, og ingenting felles. Han ville likevel møtes neste dag allerede og ville heller ikke gi seg når jeg sa jeg ikke var interessert. Så hadde jeg en date med en som jeg hadde stor tro på. På papiret veldig bra, og vi virket veldig like. Det var jo hyggelig og praten gikk lett osv, egentlig ikke noe konkret å sette fingeren på, men jeg syntes det var "feil". Følte ingen tiltrekning, og syntes han viste seg som litt arrogant. Tydeligvis var han av samme oppfatning (at det ikke var noe spesielt altså), for hørte aldri fra han igjen (og jeg tok heller aldri kontakt). Så som du ser kan det være temmelig varierende hvordan man opplever og oppfatter noe, noen ganger er man ikke av samme oppfatning av hvordan det gikk, andre ganger skjønner begge fort hvor ståa er. Den første daten jeg nevnte her er i dag min kjæreste. Jeg husker ikke om vi sendte noen melding etter daten. Men det var vel han som tok initiativ til date nr to og tre også (mener jeg, hvertfall han som avgjorde hvor vi skulle møtes), fjerde date tok jeg initiativ til, men det var i grunn fordi han hadde sagt jeg måtte invitere han på middag Et stykke ut i forholdet snakket vi sammen om møtet vårt. Han var også enig i at det hadde vært naturlig og hyggelig. Han hadde avlyst dater med to andre jenter han egentlig skulle møte senere, etter å ha møtt meg. Andre date varte heller ikke kjempelenge, men endte i et kyss, helt spontant, noe begge følte kom naturlig. Sånn ut fra hva jeg skrev om de datene der er det vel ikke tydelig at det var den første som gikk best, og skulle ende i et forhold. Det er vel faktisk den som høres mest lik ut som din opplevelse også. Så det kan absolutt være positivt Men jeg tenker stemningen og kjemien er det avgjørende, og den er jo vanskelig å beskrive. Det eneste som kan høres litt "negativt" ut er det med at han ikke svarte på meldingen, men folk har forskjellige vaner. Det er ofte jeg ikke svarer på meldinger og mail andre ville svart på. Du får bare vente og se, hører du ikke noe var det ikke det helt store (for ballen ligger hos han nå) da er det bare å gå videre og ikke tenke mer på det. Anonymous poster hash: fe4b0...662 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #7 Skrevet 19. februar 2014 Herregud da menneske, hva sier magefølelsen? Om du ikke kjenner noe, så var ikke kjemien der desverre. Sjansen er ofte 99% at det ikke var noe mer enn venneprat kjemi Anonymous poster hash: 2a5d0...e87
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #8 Skrevet 19. februar 2014 Han avsluttet daten etter halvannen time og han foreslo ikke noen ny date. Han er ikke spesielt interessert. Anonymous poster hash: 6f764...c7f
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #9 Skrevet 19. februar 2014 Jeg vet faktisk ikke, Ganske uerfaren..aldri vært min greie, så derfor spør jeg dere. Vi møttes for å ta noe snacks og et glass vin. Praten gikk lett, vi snakket om alt og ingenting..men ikke veldig personlig, så ganske overfladisk. Men det blir det vel kjapt første gangen? det ble aldri stille eller flaut. Men etter 1,5 timer så avsluttet vi daten..(han foreslo det) og jeg syns egentlig det var ganske tidlig?? vet ikke, når det er første gangen. Så fikk jeg melding litt etterpå av han at det var hyggelig å møtes, og at det var greit å bli litt kjent. Hva tror dere, uinteressert eller interessert? hvordan vet man dette?? Anonymous poster hash: 95997...3c1 1,5 time høres da bra ut! En date jeg hadde for mange år siden feiga ut etter 20 minutt! Heldigvis fant jeg en bedre i etterkant som jeg er sammen med (gift) fortsatt. Anonymous poster hash: 6b607...8fe
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #10 Skrevet 19. februar 2014 Vanskelig å si noe sikkert, men det er ikke unormalt at man "bare" møtes 1,5 time første gangen selv om han skulle være interessert i noe mer. Og du fikk da en melding i etterkant, så om det bare var ren høflighet eller noe mer finner du ut om dere beholder kontakten. Anonymous poster hash: ebd9d...8bf
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #11 Skrevet 19. februar 2014 Sånt er vanskelig å si. Kan nevne noen dater fra min datingkarriere: Med en følte jeg samtalen gikk lett og det var ingen pinlig stillhet, men kanskje heller ikke de dypeste samtalene. Veldig hyggelig, men han tok initiativ til å avslutte daten ganske tidlig synes jeg (Husker ikke hvor lenge det var, ca 1-2 timer). Det skulle bare være en kaffe da. Med en som jeg skulle møte for et glass vin ble det en hel kveld på byen + nattmat. Skravla gikk i ett og vi snakket om alt mulig. Om han var interessert vet jeg egentlig ikke, for etter date to sa jeg at jeg ville vi bare skulle være venner. Og vi er faktisk veldig gode venner i dag. Så hadde jeg en middagsdate, som varte sånn passe lenge, var hyggelig. Vi hadde flere dater, men var enige om at vi ikke passet sammen. Skulle møte en annen også for et glass vin. Uff, det er fælt å si, men det første jeg tenkte var "dette blir en lang kveld". Det ble det også, for han var visst av en helt annen oppfatning. Jeg syntes overhodet ikke vi hadde kjemi, og ingenting felles. Han ville likevel møtes neste dag allerede og ville heller ikke gi seg når jeg sa jeg ikke var interessert. Så hadde jeg en date med en som jeg hadde stor tro på. På papiret veldig bra, og vi virket veldig like. Det var jo hyggelig og praten gikk lett osv, egentlig ikke noe konkret å sette fingeren på, men jeg syntes det var "feil". Følte ingen tiltrekning, og syntes han viste seg som litt arrogant. Tydeligvis var han av samme oppfatning (at det ikke var noe spesielt altså), for hørte aldri fra han igjen (og jeg tok heller aldri kontakt). Så som du ser kan det være temmelig varierende hvordan man opplever og oppfatter noe, noen ganger er man ikke av samme oppfatning av hvordan det gikk, andre ganger skjønner begge fort hvor ståa er. Den første daten jeg nevnte her er i dag min kjæreste. Jeg husker ikke om vi sendte noen melding etter daten. Men det var vel han som tok initiativ til date nr to og tre også (mener jeg, hvertfall han som avgjorde hvor vi skulle møtes), fjerde date tok jeg initiativ til, men det var i grunn fordi han hadde sagt jeg måtte invitere han på middag Et stykke ut i forholdet snakket vi sammen om møtet vårt. Han var også enig i at det hadde vært naturlig og hyggelig. Han hadde avlyst dater med to andre jenter han egentlig skulle møte senere, etter å ha møtt meg. Andre date varte heller ikke kjempelenge, men endte i et kyss, helt spontant, noe begge følte kom naturlig. Sånn ut fra hva jeg skrev om de datene der er det vel ikke tydelig at det var den første som gikk best, og skulle ende i et forhold. Det er vel faktisk den som høres mest lik ut som din opplevelse også. Så det kan absolutt være positivt Men jeg tenker stemningen og kjemien er det avgjørende, og den er jo vanskelig å beskrive. Det eneste som kan høres litt "negativt" ut er det med at han ikke svarte på meldingen, men folk har forskjellige vaner. Det er ofte jeg ikke svarer på meldinger og mail andre ville svart på. Du får bare vente og se, hører du ikke noe var det ikke det helt store (for ballen ligger hos han nå) da er det bare å gå videre og ikke tenke mer på det. Anonymous poster hash: fe4b0...662 Takk for svaret:) godt å høre om varierende dater...jeg hater virkelig å date, føler stemningen blir så unaturlig og presset når man avtaler å møtes et sted. Jeg liker bedre å møte folk tilfeldig. Men har skjønt at jeg må prøve å date litt for å se... Merker at jeg skulle gjerne ønske daten var lenger, og om han spør om å møtes igjen, så er jeg nok med på det ja..så da er det bare å vente i spenning;) Anonymous poster hash: 95997...3c1
Julebrus Skrevet 19. februar 2014 #12 Skrevet 19. februar 2014 Jeg synes ikke 1,5 time er så liten tid på en date. Man rekker å snakke sammen og se hvordan den andre er, og man slipper å oppleve at man går tom for ting å prate om og at det blir klein stillhet.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #13 Skrevet 19. februar 2014 Jeg fikk ny melding av han idag!! hadde jeg aldri trodd :O det kan vel ikke være helt dødtt...Hurraaa Anonymous poster hash: 95997...3c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå