Gå til innhold

Tunfisk for kattepus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg kjøpte katten min, anbefalte de at jeg skulle gi henne litt firstprice tunfisk av og til, men når jeg googler dette ser jeg det er mye delte meninger...

Pleier du å gi katten din tunfisk? :)

Anonymous poster hash: cd416...f07
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, nei, nei og nei! Fisk er ikke en naturlig del av kattens biologiske diett. Vil du gi kosemat til pus prøv vom og hundemat råfor, men den uten ris. Katt skal ikke ha grønnsaker, stivelse generelt eller fisk. Pusemat for pus :) helst en med så høy kjøttprosent som mulig. Kattematen du finner i matbutikken er som grandis for pus og ikke bra i lengden. Ved å prioritere bedre for vil du få mindre lukt på avføring, bedre pels, minske sjanser for urinveisinfeksjon, ernæringsproblemer og tannsten.

Virker kanskje strengt, men en katt kan ikke si ifra om hva som er bra eller dårlig, de stoler på mennesket sitt og derfor bør man gi det beste.

Mine katter får orijen, eukanuba eller rå mat laget fra bunnen av.men på sistnevnte kreves det at man setter seg inn i ernæringen, da det er lett å få mangler ved feil kosthold.og det kan bli veldig dyrt eller i værste fall bety døden...

Skrevet

Katten din kan få litt tunfisk som kos en gang i blant, eller litt kokt sei, men det er ikke det de skal leve av. Det blir litt som sjokolade for oss. Vi kan unne oss litt av og til, men det skal ikke være det vi spiser til frokost, middag og kvelds. :)

Her i huset går det i BritCare som hovedmat, og litt våtfor som kos.

:heks:

Skrevet

Dette blir veldig hysterisk syns jeg. Katter har overlevd til alle tider og jeg tror at katter har hatt et godt liv før alle de "riktige" merkene på dyrt kattefor kom på markedet og moten. Det samme er hysteriet om at katter ikke må ha melk. Er katten vant til det, går det kjempefint. Anonymous poster hash: 7572a...266

Skrevet

Her i huset får han tunfisk i form av våtfor fra Brit innimellom. Det er det våtforet som har størst kjøttandel.

Anonymous poster hash: 2fbee...452
Skrevet

Kattene våre elsker tunfisk. Jeg bruker å gi de litt som ligger igjen i boksen når jeg spiser tunfisk (bruker tunfisk i vann).

Likedan elsker de fisk overalt på jord! Vi fisker endel, og når vi får "kattfisk" (dvs fisk som er for små til å mette et menneske) gir vi det til kattene. Koker og renser for bein. Kattene er helt i hundre mens de kjenner den gode fiskelukta og mens de må vente på at fisken skal kjølne litt så de ikke svir tungene sine :fnise:

Nå er ikke fisk hovedmaten deres, det er tørrfor som vi kjøper til dyrlegen, men de har ikke tatt skade av å få jevn tilgang til fisk.

Skrevet

Nei, det er kvikksølv i tunfisk.

Anonymous poster hash: d1b81...1a9

• Liker 1
Skrevet

Ja, tunfisk i vann, firstprice. Dette elsker kattene. ikke kjøp tunfisk som ligger i olje ;)

Anonymous poster hash: a4c0e...3bc
  • Liker 1
Skrevet

Litt tunfisk i blant er helt greit, men ikke for ofte pga kvikksølv og saltinnhold.

Men en gang hvert jubelår er det supersnaskens.

Hvis jeg lager meg tunfisksalat eller skal ha tunfisk på brødskiva, får kattene dele den siste skvetten som er igjen etterpå. Får ikke fred om jeg ikke gjør det heller for de går rundt beina på meg og sikler XD

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...