Gå til innhold

Hvordan presse seg selv under trening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har trent jevnlig i flere år, men jeg sliter stadig med å presse meg selv. Det gjelder først og fremst cardio, jeg presser meg selv til max under styrketrening. Jeg takler veldig dårlig ubehag når jeg trener cardio, og gir opp veldig fort. Jeg minsker motstanden på spinninga når melkesyra kommer, og jeg tar gåpauser på tredemølla mye oftere enn jeg tror at jeg egentlig trenger. Tips?

Anonymous poster hash: a4946...1a0
Videoannonse
Annonse
Gjest Sindre2014
Skrevet

Kan du korte ned intervallene og heller ha fler?

Skrevet

Bra og høy musikk?

Finn harde gruppetimer som du blir gira av, og med en instruktør som ikke lar deg slappe av!

Eller f.eks. hvis du er på tredemølle (med høy musikk), bestem deg på forhånd hvor lenge du skal holde ut på en bestemt hastighet. Varier gjerne, intervall eller bare løping, men ha et forhåndsbestemt "program" og hold deg til det. (Det er et nederlag om du skuffer deg selv! ;) )

Anonymous poster hash: 4cb1b...dfd
Skrevet

Ja jeg kan korte ned intervallene. Intervalltrening, 4x4 feks, pleier å gå ganske fint egentlig.

Det å velge harde gruppetimer er egentlig en god ide, for jeg er utrolig opphengt i hva andre tenker om meg mens jeg trener. Presser meg selv mer da, enn på egentrening. Men det er liksom et problem det at jeg ikke greier å holde ut når ubehag inntreffer. For jeg tenker at det er nettopp da, hvis jeg hadde presset meg selv når det blir vondt, at progresjonen i formen skjer.

Skrevet

Ja jeg kan korte ned intervallene. Intervalltrening, 4x4 feks, pleier å gå ganske fint egentlig.

Det å velge harde gruppetimer er egentlig en god ide, for jeg er utrolig opphengt i hva andre tenker om meg mens jeg trener. Presser meg selv mer da, enn på egentrening. Men det er liksom et problem det at jeg ikke greier å holde ut når ubehag inntreffer. For jeg tenker at det er nettopp da, hvis jeg hadde presset meg selv når det blir vondt, at progresjonen i formen skjer.

Det sies at 4 minutter er kan være for hardt og derfor demotiverende for mange og at de av den grunn anbefaler kortere intervaller.

Ja, på gruppetimer er det din fordømte plikt :) å ta i!

Anonymous poster hash: 4cb1b...dfd

• Liker 1
Skrevet

Meld deg på et mosjonsløp. Da må du pushe deg. Og da vil du kanskje se at det ikke er så vondt å presse seg litt.

Har du forresten prøvd cross-fit? Skal love deg du presser deg til maks her.

Anonymous poster hash: 3c75b...30e

Gjest Runforit
Skrevet

Min motivasjon er at om jeg føler melkesyren og føler meg uggen så er det fordi jeg er i for dårlig form så da må jeg pushe for å komme til neste nivå. Ja det er ubehagelig der og da, men jeg vet at i sekundet jeg stopper så er ubehaget over så jeg kan når som helst slutte, men da vet jeg jeg kommer til å angre.

Så jeg pusher.

Ble korte push i starten, men de fikk meg til å innse at jeg alltid klarer å jogge litt hardere og litt lengre enn jeg trodde. Det er psyken som stopper før kroppen. Så jeg gav f i psyken og virkelig kjente etter hva kroppen klarte. Og den klarer mye mer enn du først tror.

Nå er jeg et sterkt konkurransemenneske og min største konkurrent er meg selv. Så jeg må alltid vinne over meg selv.

Skrevet

Musikk med fart i er et must, og når jeg kjenner behov for å pushe meg hardere så tenker jeg på ting/folk/episoder som irriterer fletta av meg. I morges var det en diskusjon med mannen min som fikk meg til å ta i ekstra på tredemølla….

Skrevet

Meld deg på et mosjonsløp. Da må du pushe deg. Og da vil du kanskje se at det ikke er så vondt å presse seg litt.

Har du forresten prøvd cross-fit? Skal love deg du presser deg til maks her.

Anonymous poster hash: 3c75b...30e

Nei har ikke prøvd det, det ser veldig skummelt ut og jeg er redd for å drite meg ut. Fordi jeg ikke er flink nok, om du skjønner

Min motivasjon er at om jeg føler melkesyren og føler meg uggen så er det fordi jeg er i for dårlig form så da må jeg pushe for å komme til neste nivå. Ja det er ubehagelig der og da, men jeg vet at i sekundet jeg stopper så er ubehaget over så jeg kan når som helst slutte, men da vet jeg jeg kommer til å angre.

Så jeg pusher.

Ble korte push i starten, men de fikk meg til å innse at jeg alltid klarer å jogge litt hardere og litt lengre enn jeg trodde. Det er psyken som stopper før kroppen. Så jeg gav f i psyken og virkelig kjente etter hva kroppen klarte. Og den klarer mye mer enn du først tror.

Nå er jeg et sterkt konkurransemenneske og min største konkurrent er meg selv. Så jeg må alltid vinne over meg selv.

Ja nettopp, det er psyken som stopper meg. Jeg synes det er vanskelig å fortsette når det blir tungt

Musikk med fart i er et must, og når jeg kjenner behov for å pushe meg hardere så tenker jeg på ting/folk/episoder som irriterer fletta av meg. I morges var det en diskusjon med mannen min som fikk meg til å ta i ekstra på tredemølla….

Ja, det var ikke så dumt. Bli litt forbanna rett og slett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...