Gå til innhold

Hvorfor er det så lite sol om vinteren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det lurer jeg på. Er stort sett grått og overskya. Og jeg er så lei! Noen som vet hvorfor? hadde vært mye bedre om det var sol.

Anonymous poster hash: 54825...e10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

...hæ?

I Norge er det stort sett like overskyet uansett om det er vinter eller ei. For øvrig har vi hatt klar himmel og nesten null nedbør i hele 2014 så langt.

At det er lite sol på vinteren skyldes derimot at vi har bosatt oss for langt nord på kloden. Flytt nærmere ekvator, så blir det jevnere fordelt.

Anonymous poster hash: 58651...53a
Skrevet

Det lurer jeg på. Er stort sett grått og overskya. Og jeg er så lei! Noen som vet hvorfor? hadde vært mye bedre om det var sol.

Ehem... Fordi solen står lavt på himmelen? Det er jo det som gjør fet til vinter ;)

Anonymous poster hash: ca4d0...060

• Liker 1
Skrevet

...hæ?I Norge er det stort sett like overskyet uansett om det er vinter eller ei. For øvrig har vi hatt klar himmel og nesten null nedbør i hele 2014 så langt.At det er lite sol på vinteren skyldes derimot at vi har bosatt oss for langt nord på kloden. Flytt nærmere ekvator, så blir det jevnere fordelt. Anonymous poster hash: 58651...53a

Om det har vært klar himmel hele 2014 kommer jo litt an på hvor i landet man bor da. I Oslo er det snart satt ny overskyet-rekord.

http://www.osloby.no/nyheter/Oslo-narmer-seg-skyrekord-7473110.html#.UwPLkTe9K0c

• Liker 1
Skrevet

...hæ?

I Norge er det stort sett like overskyet uansett om det er vinter eller ei. For øvrig har vi hatt klar himmel og nesten null nedbør i hele 2014 så langt.

At det er lite sol på vinteren skyldes derimot at vi har bosatt oss for langt nord på kloden. Flytt nærmere ekvator, så blir det jevnere fordelt.

Du bor ihvertfall ikke i sørnorge,det er HELT sikkert!

• Liker 1
Skrevet

Om det har vært klar himmel hele 2014 kommer jo litt an på hvor i landet man bor da. I Oslo er det snart satt ny overskyet-rekord.

Jada, når jeg skriver "vi", så mener jeg vi i mitt område. Synd for dere at dere bor på gal plass for øyeblikket ;) (Men dere har finere vær mesteparten av tiden, så ikke klag :P )

Skrevet

Jada, når jeg skriver "vi", så mener jeg vi i mitt område. Synd for dere at dere bor på gal plass for øyeblikket ;) (Men dere har finere vær mesteparten av tiden, så ikke klag :P ) Anonymous poster hash: 58651...53a

Jeg klager ikke, bor laaangt unna Oslo jeg heldigvis :P

Gjest Corto Maltese
Skrevet

Det er like mye sol på vinteren det er bare det at skyene er i veien.

Skrevet

Det er like mye sol på vinteren det er bare det at skyene er i veien.

Men hvorfor er det så mye skyer, det er jo bare teit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...