Gå til innhold

Hvor sendes papirene fra utlandet?

Anbefalte innlegg

Gjest GirlDreamer
Skrevet

Jeg og forloveden bor i England, så er usikker på hvor vi skal sende inn papirene (erklering fra brudefolkene, forlovererklering osv). Noen som vet? Er det det samme som ved navneendring (Hammerfest)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt lite informasjon til å svare konkret nok.

Er dere begge norske statsborgere? (om han er britisk, har han arbeids-/oppholdstillatelse i Norge?)

Skal dere gifte dere i England eller i Norge? (Sjømannskirken eller Engelsk kirke?)

Om dere skal gifte dere i England (om han er britisk) må dere fylle ut dobbelt med papirer, papirene til Norge må sendes deres hjemmekommune - sikkert Hammerfest siden det er stedet du nevner, samt oppsøke lokalkontoret i England

Kan svare mer når jeg kjenner detaljene (jeg er norsk, mannen er britisk, vi giftet oss i England etter britisk rett, men bor i Norge - dobbelt papirarbeid)

Gjest GirlDreamer
Skrevet

Vi bor i England, men gifter oss i Norge. Han er britisk, og jeg er fullt utflytta. Vet hva vi trenger av papirer, bare ikke hvor de skal sendes.

Skrevet

Vi bor i England, men gifter oss i Norge. Han er britisk, og jeg er fullt utflytta. Vet hva vi trenger av papirer, bare ikke hvor de skal sendes.

Usikker på reglene siden du et fullt utflyttet, send de til kommunen du sist var registrert i, de skal jo til skatteetaten uansett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...