Meandro Skrevet 18. februar 2014 #1 Skrevet 18. februar 2014 (endret) Ser det stadig. Kvinner er ikke komfortabel med menn som ikke er sterkere enn dem. Begrunnes naturligvis med at de vil at han skal kunne beskytte henne... Lurer på hva i all verden kvinner i 2014 trenger beskyttelse mot? Og hva får dere til å tro at han er i stand til å beskytte dere bare fordi han er sterkere enn dere? Disse 70-80 kgs karene med litt pondus rundt 180 er ikke i stand til å beskytte dere mot mye annet enn jevnsvake menn og små kvinner. Begynner to andre menn å tafse på deg er det fint lite en sånn mann kan gjøre, så hvorfor føler dere dere så mye mer beskyttet av å leie på en sånn mann? For jeg vil tro at konfrontasjon med et par er mer attraktivt for bråkebøtter, enn å gå bort å bråke med en enslig kvinne, så at han er der øker risikoen for bråk mer enn om du gikk på byen uten han. Så er det et annet senario. Han er bra bygd, har løftet tunge vekter noen år og er ganske sikker på å kunne hamle opp med både to og tre vanlige menn samtidig, men hva får dere til å tro at han vil, eller gidder? Hvor kommer trygghetsfølelsen fra? Endret 18. februar 2014 av Meandro
Gjest meh Skrevet 18. februar 2014 #2 Skrevet 18. februar 2014 Man trenger i bunn og grunn ikke å kunne hamle opp mot eventuelle trusler, tilstedeværelse i seg selv er som regel avskrekkende, er du en gjennomsnittlig bygd mann eller over snittet sterk kvinne vil ranere/overgripere what not som regel finne noen annen. De er feige, og vil nesten alltid søke minste motstands vei. Som du sier er det ikke særlig stort behov for en beskyttende mann lenger, men det er fortsatt ganske naturlig at kvinner søker seg til sterke menn som kan beskytte vedkommende, ettersom at dette har vært mest formålstjenlig med tanke på overlevelsen til kvinner til nesten all tid. Disse instiktene går ikke bort av noen tiår med relativt mye trygghet mot overfall. 5
absinthia Skrevet 18. februar 2014 #3 Skrevet 18. februar 2014 (endret) Det siste scenarioet er et eksempel på en mann som tydeligvis har litt vel høye tanker om seg selv - man klarer ikke å hamle opp med 2-3 menn samtidig selv om man løfter vekter, så han hadde nok fått seg et sjokk der! Det er dessuten mye større sjanse for at en gjeng idioter hadde yppet til bråk, med bare den siste mannen tilstede, så han er nok lønt med å ha en dame med seg. Store muskuløse typer er de som er mest utsatt for folk som prøver seg. Edit: Hadde mannen i dette scenarioet drevet med noe som krever mer spenst enn vekter, samt en del styrke i tillegg så ville nok sjansene hans vært bedre. Endret 18. februar 2014 av absinthia 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #5 Skrevet 18. februar 2014 Svar på overskrif: menn. Tenkte det samme, sister! Til TS: Det ligger vel litt i biologien. Det er ikke så mye reell beskyttelse som følelsen av å være beskyttet. Personlig føler jeg ikke noe behov for en ridder i skinnende rustning - gi meg en hest og et sverd, og jeg kan slåss for meg selv. Men jeg skjønner at andre finner det betryggende med en stor, sterk armkrok å sove i. Dessuten, som andre her har nevnt, bare nærværet av en fysisk stor mann (eller bare en mann generelt) vil ofte være nok til å skremme bort en potensiell overgriper. Når jeg er ute med venner må ofte en kompis av meg late som om han er kjæresten min for at menn som prøver å sjekke meg opp skal ta hintet. De respekterer en annen mann, konkurrenten, mer enn de respekter meg, som de vil være sammen med... Dette er bare en digresjon for å forklare litt tankegangen som ligger bak. Men når det er sagt er dette ofte bare en tanke hos kvinner. Selv om vi mer eller mindre er programmert til å gå etter menn større enn oss selv, er det ikke sånn at (de fleste) kvinner lar noen centimetre stå i veien dersom de faller for en mann. Anonymous poster hash: 3ec14...b44
Alina X Skrevet 18. februar 2014 #6 Skrevet 18. februar 2014 Jeg tenker med på en viss rype menn da,ikke alle menn. Men det er jo noe ironisk med det. Vi må beskyttes av menn mot andre menn... 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #7 Skrevet 18. februar 2014 Menneskene har funnet opp håndvåpen, og i møte med en pistolmunning hjelper det ikke å være stor og sterk. Tvert om kan det virke mer provoserende, og det kan være biologisk gunstig å heller være mer anonym så man kan fly under radaren. Det sagt: Jeg trenger å bli beskyttet mot hva enn som kan skje meg når jeg går i mørket alene. Anonymous poster hash: 052d0...549 2
absinthia Skrevet 18. februar 2014 #9 Skrevet 18. februar 2014 Eller så kan vi få oss en stor, flott hund! 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #10 Skrevet 18. februar 2014 Nå er det ikke så mye jeg er redd for. Kvinner blir jo mest voldtatt, så der har jeg en redsel. Da er en mann til beskyttelse. Enhver mann.Anonymous poster hash: c3c6d...a91 1
Meandro Skrevet 18. februar 2014 Forfatter #11 Skrevet 18. februar 2014 Jeg tenker med på en viss rype menn da,ikke alle menn. Men det er jo noe ironisk med det. Vi må beskyttes av menn mot andre menn... Hehe, det er vel ikke noe mer ironisk enn at du skriver på et forum utviklet av menn myntet på kvinner?
Gjest New_Girl Skrevet 18. februar 2014 #12 Skrevet 18. februar 2014 Jeg trenger ikke beskyttelse mot noe konkret, men jeg foretrekker likevel at mannen er større og sterkere enn meg. Det er for meg mer fysisk attraktivt og får meg til å føle meg mer feminin. Jeg liker tanken på at han kunne beskytte meg om han måtte, men det har selvsagt også med hans personlighet og verdier å gjøre. Man kan være både sterk og feig. 2
absinthia Skrevet 18. februar 2014 #13 Skrevet 18. februar 2014 Hehe, det er vel ikke noe mer ironisk enn at du skriver på et forum utviklet av menn myntet på kvinner? ...og det er vel ikke noe mer ironisk enn at du er født av en kvinne! 4
Alina X Skrevet 18. februar 2014 #14 Skrevet 18. februar 2014 Hehe, det er vel ikke noe mer ironisk enn at du skriver på et forum utviklet av menn myntet på kvinner? Åja,den konklusjonen igjen ja. Krøller det seg til for deg?
Alina X Skrevet 18. februar 2014 #15 Skrevet 18. februar 2014 ...og det er vel ikke noe mer ironisk enn at du er født av en kvinne! Mhmmmm....snap in yo face! 3
Alina X Skrevet 18. februar 2014 #16 Skrevet 18. februar 2014 Eller så kan vi få oss en stor, flott hund! Ja,det er sant det. Fungerer bedre og hehehe. Mannen kan jo ikke følge deg hvor enn du skal. 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #17 Skrevet 18. februar 2014 Jeg skjønner ikke problemstillingen, ingen jeg vet om velger menn utifra deres evne til å beskytte....Anonymous poster hash: 65155...ad9 1
absinthia Skrevet 18. februar 2014 #18 Skrevet 18. februar 2014 (endret) Ja,det er sant det. Fungerer bedre og hehehe. Mannen kan jo ikke følge deg hvor enn du skal. Jepp! Selv om jeg har en mann som noen synes ser litt skummel ut, så er han ikke så flink til å knurre som hunden vår. Hunden er også mye mer skeptisk til fremmede menn enn mannen. Endret 18. februar 2014 av absinthia 2
Alina X Skrevet 18. februar 2014 #19 Skrevet 18. februar 2014 Beskytte - betale.....hipp som happ... Neida,hehehe...
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #20 Skrevet 18. februar 2014 Vet ikke med resten av dere, men jeg trenger beskyttelse mot edderkopper og andre skumle krypdyr som lurer seg inn i leiligheten! Anonymous poster hash: 5b020...68b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå