Gå til innhold

Kjæreste som jobber offshore.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten skal snart flytte sammen. Jeg kommer til å jobbe hver dag, mens han reiser offshore. Da jobber han 2 uker på og 2 uker av. Hvordan skal vi fordele dette med husarbeid?

Mener dere at han burde holde orden hjemme/lage middag, de dagene han har fri? Eller er det noe vi skal fordele sammen?

Samme med innkjøp av mat. Skal han forsatt være med å betale selv om han er på jobb? Fordi da er det jo bare jeg som spiser.

Hva gjør dere som har offshore-kjærester? Vi er forresten 24 og 25 år. ;)

Anonymous poster hash: a13c0...9a7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det dere og ikke KG som skal avgjøre.

Men roper du på KG, kan jeg love at du får svar......

Anonymous poster hash: 680dc...353
  • Liker 2
Skrevet

Det er det dere og ikke KG som skal avgjøre.

Men roper du på KG, kan jeg love at du får svar......

Anonymous poster hash: 680dc...353

Hva?

Anonymous poster hash: fbc50...f08

Skrevet

Herregud for en idiotisk tråd...

Dere må vel kunne finne ut dette selv?..

Anonymous poster hash: 407bd...482
Skrevet

Jeg ville betalt min egen mat når det bare er jeg hjemme iallfall.

Skrevet

Min samboer jobber to uker på, fire av. Jeg betaler 3500, han 2500 på husholdning og mat i måneden.

Ellers deles alt likt.

Jeg liker å lage mat, så jeg handler og lager middag. I helgene handler vi sammen, om det passer seg slik.

Vi vasker hus sammen hver søndag. Han rydder hjemme, tømmer oppvaskmaskin, vasker klær, henter post, mater kattene, slike småting, mens jeg er på jobb. Har som oftest en kopp te klar til meg når jeg kommer hjem :)

Dere må nesten avtale dere imellom hva dere syns er rettferdig, det tok en stund før vi landet på en fordeling vi begge var fornøyd med.

Anonymous poster hash: 786be...f65

Skrevet

Herregud, rart det er krig i verden? Vi har felles økonmi, samarbeider iom husarbeidet, (men jeg gør mest. og han tjener mest) Når jeg er hjemme alene gjør jeg naturlig nok alt arbeidet enten det handler om husarbeid eller å ringe til reperatør fordi vaskemaskinen ikke virker. Tipper dere greier å finne fram til gode løsninger. -Og det er ikke dette som er utfordringen ved skiftarbeid! Lykke til

• Liker 1
Skrevet

Hvis dere først skal dele etter hjemmedager, bør dere kanskje også fordele matbudsjettet på vekt også..

For ikke å snakke om aktivitetsnivå .. Den som er mest aktiv, trener mest, må også betale mer for maten..

Anonymous poster hash: 840d4...177
  • Liker 1
Skrevet

Han spiser helt sikkert mer enn deg til vanlig, og når han ikke er på jobb spiser han sikkert flere måltider enn deg hjemme.

Uansett tjener han nok såpass bra at han ikke burde merke om du spiser for en 500-lapp mer enn han i løpet av en mnd.

Selvfølgelig bør han gjøre mer hjemme når han går og dasser hjemme.

Skrevet

Jeg ville laget litt mat og gjort litt husarbeid dersom jeg hadde jobb og fyren var hjemme når han ikke var offshore.

Men hadde syntes det var fint om han holdt det meste i orden hjemme, altså at han gjorde litt mer enn meg.

Når han var offshore, ville jo jeg gjort alt husarbeid selv om jeg jobbet.

Tror det hadde gått automatisk jeg. Ville ikke bare dumpa nedi sofaen etter jobb selv om typen hadde fri og kunne disket opp med mat, gjort rent osv.

Anonymous poster hash: cb956...5ab
Skrevet

Vi fordeler det med at vi handler de ukene han er hjemme, og vi spiser dette. Når jeg er hjemme alene spiser jeg gjerne av det vi har liggende, og handler gjerne 2-3 dager før han kommer hjem. Da spiser jeg i teorien av "felleshauen". Men jeg er gjerne ute å handler en gang ila. de to ukene han er borte, og da går det av egen lomme.

Så sånn helt firkanta sett, så spiser jeg nok en uke av egen lomme, samt en uke av felleslomma.

Ila. De to ukene han er borte, tar jeg forfallende arbeid, støvsuging, klesvask, bytte sengetøy, oppvask osv alene. Tar gjerne også en vanlig husvak ila de to ukene, pluss en "kattevask". Kattevask er oftes støvsuging, støvtørke og toalett/servant. (blir ikke vasket gulv , f.eks.)

. Når han er hjemme fordeles det 50/50, men han har også en deltidsjobb når han er hjemme..

De helt store husarbeidsjobbene (de du bare tar iblant og ikke ukentlig) tar vi ofte og fordeler sammen, f.eks. du gjør det, også gjør jeg det.

Ellers fordeles strøm, internett osv 50/50 selv om det i utgangspunktet er meg som bruker det mest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...