AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #1 Skrevet 18. februar 2014 Hei, jeg er en 21 år gammel jente som ble diagnostisert med diabetes da jeg var 19. Jeg tok en glukose-stress-test da jeg var 7 år siden stortsett alle på farsiden og mange på morsiden har diabetes. glukose-stress-test er en test hvor man må først måle blodsukkeret, så drikke melis blandet i vann for så å ta en ny sukkermåling etter noen timer, og da skal blodsukkeret være gått tilbake til normalt hvis man ikke har diabetes. Da jeg var 7 år og tok den viste det seg at jeg var pre-diabetisk, så ble jeg diagnostisert for diabetes ved tilfeldighet når jeg var 19 år i forbindelse med en operasjon. Jeg har lest mange steder at de fleste blir kvitt diabetes type 2 med slankeoperasjon og at ventetiden for slankeoperasjon varierer avhengig av alvorlighetsgrad og diverse kriterier, slik at de "mildeste" tillfellene må vente lengst. Jeg er nå 21 år, har diabetes og en BMI på 41. har i tillegg ADHD, hidradenitis suppurativa, hypermobilt leddsyndrom. Noen som vet hvor lang ventetid det er sånn ca? og er det noe kortere ventetid for meg i og med at jeg har diabetes, enn noen som kanskje har 33 i BMI og ikke diabetes? og hva koster det? Anonymous poster hash: 8ab94...84a
Supraspinatus Skrevet 18. februar 2014 #2 Skrevet 18. februar 2014 Gastric bypass er ikke et godt alternativ. Anbefaler deg å lese også de historiene om de som ikke fikk det så godt etter operasjonen. De går kanskje ned i vekt, men til hvilken pris, og til hvilken risiko? Jeg forstår det slik at du ikke fikk diagnosen diabetes da du var 7, men "pre-diabetes". Det er vel gjerne insulinresistens det er snakk om? Og du fikk ikke en kostintervensjon da? Har du, i samråd med (åpensinnet) lege, prøvd en karbohydratrestriksjon? Er mange som har god effekt av det når de har diabetes type 2 og er overvektig: Se for eksempel: http://www.lillemaane.no/nyhet/179/Fastlegen+satte+Viggo+%2854%29+p%E5+lavkarbo 2
amadine Skrevet 19. februar 2014 #3 Skrevet 19. februar 2014 Hei, jeg er en 21 år gammel jente som ble diagnostisert med diabetes da jeg var 19. Jeg tok en glukose-stress-test da jeg var 7 år siden stortsett alle på farsiden og mange på morsiden har diabetes. glukose-stress-test er en test hvor man må først måle blodsukkeret, så drikke melis blandet i vann for så å ta en ny sukkermåling etter noen timer, og da skal blodsukkeret være gått tilbake til normalt hvis man ikke har diabetes. Da jeg var 7 år og tok den viste det seg at jeg var pre-diabetisk, så ble jeg diagnostisert for diabetes ved tilfeldighet når jeg var 19 år i forbindelse med en operasjon. Jeg har lest mange steder at de fleste blir kvitt diabetes type 2 med slankeoperasjon og at ventetiden for slankeoperasjon varierer avhengig av alvorlighetsgrad og diverse kriterier, slik at de "mildeste" tillfellene må vente lengst. Jeg er nå 21 år, har diabetes og en BMI på 41. har i tillegg ADHD, hidradenitis suppurativa, hypermobilt leddsyndrom. Noen som vet hvor lang ventetid det er sånn ca? og er det noe kortere ventetid for meg i og med at jeg har diabetes, enn noen som kanskje har 33 i BMI og ikke diabetes? og hva koster det?Anonymous poster hash: 8ab94...84a Hei. Hos aleris koster en gbp 118.000 kr. Du er jo innenfor grensen for å få det dekket av det offentlige. Ventetid varierer fra sykehus til sykehus, men mulig du blir prioritert på grunn av din diabetes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå