AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #1 Skrevet 18. februar 2014 Jeg flyttet nylig inn i en sokkelleilighet. Perfekt leilighet, men ytre del av huset var under del av oppussing noe som gjorde at jeg gravde ut husvert mye før overtakelse, da jeg har dyr som ikke takler mye støy. Husvert forsikret meg om at det ikke skulle bli mye støy, og forklarte at det kun var småting som skulle gjøres, og attpåtil inngikk vi en (såklart muntlig....) avtale om at eventuelt oppussing skulle det gis beskjed om på forhånd. I tillegg til at det kun skulle skje hverdager etter et visst tidspunkt da jeg selv var hjemme. Dette ble sagt at ikke var noe problem, og at vedkommende selv jobbet så det passet fint å ta evt oppussing under avtalte tider. Men en morgen stod det plutselig både gravemaskin og lastebil rett utenfor inngangsdøra. Uten engang beskjed på forhånd, og de holdte på i 2 uker. Har vært voldsomt bråk og det ser ut som om verden er bombet utenfor (mye riving osv). Nå stoler jeg såklart ikke på husverten og kan altså ikke bo under slike forhold, som enda på langt nær er ferdig. Er det noen måte jeg kan komme unna 3 måneders oppsigelsestid her lovlig? Uten skriftlig avtale? Hilsen frustrert.Anonymous poster hash: fcb6b...9a0
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #2 Skrevet 18. februar 2014 Nei, dette er ikke hevingsgrunn. For å kunne heve må det foreligge vesentlig kontraktsbrudd. Ikke tilfelle. Anonymous poster hash: 197b8...efc 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå