Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjorde det slutt med samboeren min rett før jul. Det var ikke riktig på mange måter å være i det forholdet. En ting jeg slet med var sjalusi og det vet han, og da sjalusi over en del spesielt pene venninner han aldri lot meg treffe og som han hadde på-kanten kontakt med via FB.

Nå sitter jeg her alene, og synes livet er dumt men jobber meg ut av det.

Dog sliter jeg med en besettelse; nemlig å pløye gjennom vennelisten hans på FB flere ganger til dagen. For å se om han har fått nye damevenner og for å se om han har likt eventuelle nye profilbilder til de nevnte venninnene. Jeg sliter meg helt ut på dette. Har forsøkt å blokke han selv, men ender opp med og un-blokke han raskt etterpå. Det hele er som en mani. Jeg er ikke venn med han på FB, men vennelisten er da "åpen".

Gjør jeg meg fryktelig liten og teit om jeg spør om han kan blokke meg? Jeg trenger muligens ikke forklare han så veldig hvorfor...

Anonymous poster hash: 8a36b...0ee
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er helt greit å spørre om det. Bruker du Facebook mye ellers da? Kanskje greit å legge ned profilen for en periode.

Anonymous poster hash: bd98f...842

Skrevet

Synes det er helt greit å spørre om det. Bruker du Facebook mye ellers da? Kanskje greit å legge ned profilen for en periode.

Anonymous poster hash: bd98f...842

Å legge ned profilen er ikke noe alternativ da jeg bruker FB svært mye i forhold til mitt sosiale liv.

Skrevet

Å legge ned profilen er ikke noe alternativ da jeg bruker FB svært mye i forhold til mitt sosiale liv. Anonymous poster hash: 8a36b...0ee

Only in 2014....

• Liker 4
Skrevet

Only in 2014....

I know..men sånn er det blitt. Og jeg sitter litt sånn fanget i mitt eget hjem med alt ansvar for min datter.

Skrevet

Å legge ned profilen er ikke noe alternativ da jeg bruker FB svært mye i forhold til mitt sosiale liv. Anonymous poster hash: 8a36b...0ee

ja ok, men da hadde jeg spurt han om det.
Skrevet

Ja, det syns jeg du kan. Han kjenner deg jo og bryr seg sikkert om deg også, så du skal ikke se bort i fra at du blir møtt med forståelse om du ber han om dette.

Anonymous poster hash: 042b4...537
Gjest Nightwich
Skrevet

Å be han om å blokkere deg blir for enkelt, syns du ikke ?

Dette må du greie å ta tak i selv. Du kan snakke med legen din om det og få litt hjelp fra en psykolog til å komme over disse tvangstankene dine

Skrevet

Jeg synes du helt fint kan be ham om å blokkere deg.

Skrevet

Å be han om å blokkere deg blir for enkelt, syns du ikke ?

Dette må du greie å ta tak i selv. Du kan snakke med legen din om det og få litt hjelp fra en psykolog til å komme over disse tvangstankene dine

Å be eksen om å blokke henne er å ta tak i det selv.

Å be legen eller psykolog om hjelp er ansvarsfraskrivelse.

TS har ikke tvangstanker og det unødvendig å sykeliggjøre henne. Man skal aldri glemme at sosiale medier er laget for at vi skal bli avhengige, legg det til helt vanlig kjærlighetssorg så har du TS og sikkert mange andre.

Ta en prat med han du TS, så skal du se at du får en mye bedre hverdag.

Skrevet

Du har i hvert fall skjønt selv at det er en besettelse, i motsetning til mange andre her som skriver lignende ting. Det at man legger til kvinnelige venner og liker bilder og ting disse skriver er helt helt helt normalt, også blant folk i forhold. Og selvsagt ikke mindre normalt om man ikke er det. Jeg støtter egentlig både de som skriver at du godt kan be ham blokke deg, og også litt hun som synes du bør ta tak i det selv. Og tenk litt over de mannlige vennene du har på lista, skjer det aldri at du liker noe de skriver, uten at det er noe mer i det? Uansett, er forholdet over så må du jo gå videre på et vis.

Anonymous poster hash: 4ef75...01b
  • Liker 1
Skrevet

Å be eksen om å blokke henne er å ta tak i det selv.

Å be legen eller psykolog om hjelp er ansvarsfraskrivelse.

TS har ikke tvangstanker og det unødvendig å sykeliggjøre henne. Man skal aldri glemme at sosiale medier er laget for at vi skal bli avhengige, legg det til helt vanlig kjærlighetssorg så har du TS og sikkert mange andre.

Ta en prat med han du TS, så skal du se at du får en mye bedre hverdag.

Takk alle dere skjønne som sa at jeg fint kunne spør han. Han sa ja uten noen spørsmål, skjønte sikkert hvorfor. Han skrev også at han elsket meg og at jeg er nydelig.

Nå er jeg helt fra meg av sorg her. Sorg fordi jeg lengter etter at han skal holde rundt meg og trøste meg, og sorg fordi jeg ikke lenger har kontroll over FB vennelisten hans lenger. Huff, helt oppløst i tårer her :-/

Anonymous poster hash: c1550...90e

Skrevet

Det holder at du blokkerer han. Da får du ikke sett profilen hans overhodet, med mindre du opphever blokkeringen. Lykke til!

Skrevet

Du må være sterk og fokusere på deg selv og ditt liv. Lag en tavle hvor du klipper ut og henger opp bilder av ting som er viktig for deg, personer, aktiviteter, vakre ting osv. Ha den hengende på et synlig sted, så blir du minnet om hva som betyr noe for deg i ditt liv og gjør deg lykkelig.

Anonymous poster hash: 179b0...fdd
Skrevet

Du kan alltids be han om å blokke deg, men blir ikke det litt sånn "Hjelp-jeg-klarer-ikke-å-komme-over-deg"/patetisk, stalker ex-dame? Er det ikke bedre om du tar ett oppgjør med deg selv og kommer over han på en annen måte?

• Liker 1
Skrevet

Du kan alltids be han om å blokke deg, men blir ikke det litt sånn "Hjelp-jeg-klarer-ikke-å-komme-over-deg"/patetisk, stalker ex-dame? Er det ikke bedre om du tar ett oppgjør med deg selv og kommer over han på en annen måte?

Hun har jo fått han til å blokke henne nå.

Skrevet

Du vet svært lite om mitt forhold til han. Og jeg kan forsikre deg om at han ikke synes jeg er patetisk. Han elsker meg fortsatt og vil ha meg tilbake. Han tåler dette helt fint.

Skrevet

Hun har jo fått han til å blokke henne nå.

Oki, det hadde jeg ikke fått med meg. :)

Du vet svært lite om mitt forhold til han. Og jeg kan forsikre deg om at han ikke synes jeg er patetisk. Han elsker meg fortsatt og vil ha meg tilbake. Han tåler dette helt fint.

Ja, klart jeg vet svært lite om ditt forhold til han, jeg vet faktisk bare akkurat hva du skriver her, men du spurte om råd og det er slik jeg ser det. Lykke til. :blomst:

Skrevet

So what om hun virker som det? Hvem bryr seg. Det viktigste er at hun kommer videre, og hvis han vil hjelpe med å blokkere henne er det en kjempefin løsning.

Anonymous poster hash: 61435...2ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...