AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #1 Skrevet 18. februar 2014 Skulle være flink, har trent nesten hver dag (5-6 ganger per uke), Etter dette begynte jeg å få veldig uregelmessig menstruasjon, og nå har jeg så og så mistet den. Kan dette skyldes treningen? Har jeg trent for mye, bør jeg trappe ned? Håper da inderlig at jeg får igjen mensen Er det ikke mange som trener hver dag da?? Skjønner ikke dette. Anonymous poster hash: fa4cf...4d9
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #2 Skrevet 18. februar 2014 Hva trener du da?Anonymous poster hash: a65a0...abd
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #3 Skrevet 18. februar 2014 Å trene 5-6 ganger i uken bør ikke være noe problem, men hvis du sliter deg ut fullstendig på hver trening kan jo det være en årsak. Er du ganske tynn? Anonymous poster hash: 2392c...c85
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #4 Skrevet 18. februar 2014 Jeg jogger ca 8 km for dagen. Er 1.67 m og veier ca 52 kg tror jeg. Har bred benbyggning og pærefasong. Anonymous poster hash: fa4cf...4d9
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #5 Skrevet 18. februar 2014 Vil da evt tro det skyldes vekten, ikke treningsmengden. Har du veid så lite lenge? Og har du utelukket graviditet?Anonymous poster hash: fd3dc...3cb 2
Gjest Mupsi Skrevet 18. februar 2014 #6 Skrevet 18. februar 2014 Du ligger vel på grensen til spiseforstyrrelser eller?
Gjest Mupsi Skrevet 18. februar 2014 #7 Skrevet 18. februar 2014 (endret) Grunnen til at vi kan miste mensen når man er for tynn er at man ikke har nok fett på baksiden av armene, det er der fettet blir hentet fra mtp mensen. Endret 18. februar 2014 av Mupsi
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #8 Skrevet 18. februar 2014 Du ligger vel på grensen til spiseforstyrrelser eller? Hvorfor tror du det? Anonymous poster hash: fa4cf...4d9
Athene Skrevet 18. februar 2014 #9 Skrevet 18. februar 2014 Du veier veldig lite, og dersom du i tillegg nylig har begynt å trene hardt kan det være årsaken. Vekten har nok mer å si enn treningen her. For at samspillet mellom hormonene skal virke må man ha en viss fettprosent. Dersom du trener for treningsgleden kan du godt fortsette, men spis mye mer. Dersom du fortsetter kan det gi varig skade på fruktbarheten. 3
Gjest Mupsi Skrevet 18. februar 2014 #10 Skrevet 18. februar 2014 Hvorfor tror du det? Anonymous poster hash: fa4cf...4d9 jeg er like høy som deg og har også veid 52 kg da jeg var yngre..
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #11 Skrevet 18. februar 2014 Grunnen til at vi kan miste mensen når man er for tynn er at man ikke har nok fett på baksiden av armene, det er der fettet blir hentet fra mtp mensen. Det er bare tull... Det er fettprosenten som har noe å si, ikke hvor fettet ligger. Håper du tuller, det er ikke mulig å være så uvitende... Anonymous poster hash: c56ff...4a8 3
Gjest Gneist Skrevet 18. februar 2014 #12 Skrevet 18. februar 2014 Viss du stressar kroppen kan du miste mensen. Et du nok? Får du nok restitusjon? Greier du å koble av, eller går du rundt og er anspent?
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #13 Skrevet 18. februar 2014 Veide et par kilo mindre tidligere og da hadde jeg mensen, burde jo ikke bli borte når jeg går opp Anonymous poster hash: fa4cf...4d9
Athene Skrevet 18. februar 2014 #14 Skrevet 18. februar 2014 Veide et par kilo mindre tidligere og da hadde jeg mensen, burde jo ikke bli borte når jeg går opp Anonymous poster hash: fa4cf...4d9 Det kan ha med fett å gjøre, ikke med vekten i seg selv. Kvinnekroppen trenger en viss fettprosent for å ha normale sykluser med eggløsning og mens 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #15 Skrevet 18. februar 2014 Viss du stressar kroppen kan du miste mensen. Et du nok? Får du nok restitusjon? Greier du å koble av, eller går du rundt og er anspent? Det hender jeg føler treningen er stress ja, men det er jo sundt å trene, er det ikke? Mange som trener hver dag til og med. Anonymous poster hash: fa4cf...4d9
Gjest Mupsi Skrevet 18. februar 2014 #16 Skrevet 18. februar 2014 Det er bare tull... Det er fettprosenten som har noe å si, ikke hvor fettet ligger. Håper du tuller, det er ikke mulig å være så uvitende... Anonymous poster hash: c56ff...4a8 det er det jeg har lest tidligere i hvertfall. At det er fra fettreservene på armene energien som trengs til mens blir hentet. Når jenter er i puberteten kommer ikke mens før fettreservene der har bygget seg opp. Og nei, jeg kan ikke linke eller underbygge det med forskningsartikler. Mulig jeg er naiv.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #17 Skrevet 18. februar 2014 Det kan ha med fett å gjøre, ikke med vekten i seg selv. Kvinnekroppen trenger en viss fettprosent for å ha normale sykluser med eggløsning og mens Fettprosent og vekt henger da gjerne sammen, har mer fett nå. Men til deg som nevnte at det er fettet på armene som gjelder ifht mensen, så har jeg stynne armer ettersom jeg er pæreformet. det legger seg på ridebukselårene først Anonymous poster hash: fa4cf...4d9
Gjest Mupsi Skrevet 18. februar 2014 #18 Skrevet 18. februar 2014 Veide et par kilo mindre tidligere og da hadde jeg mensen, burde jo ikke bli borte når jeg går opp Anonymous poster hash: fa4cf...4d9 det kan nok være stress kombinert med lav vekt, men greit å ta seg en tur til legen.
Gjest Gneist Skrevet 18. februar 2014 #19 Skrevet 18. februar 2014 Det hender jeg føler treningen er stress ja, men det er jo sundt å trene, er det ikke? Mange som trener hver dag til og med. Anonymous poster hash: fa4cf...4d9 Korleis et du? Får du stressa ned? Tenkjer du mykje på treninga? Det mentale har mykje å seie.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #20 Skrevet 18. februar 2014 Tror forresten jeg har eggløsning, produserer hvertfall eggløsningslim. Anonymous poster hash: fa4cf...4d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå