Froz1 Skrevet 18. februar 2014 #1 Skrevet 18. februar 2014 Noen andre som stresser over sin økonomiske situasjon? Jeg har vært arbeidsledig en liten stund og bor i en dyr leilighet alene. Alle sparepengene mine går ut, fordi NAV har gjort en feil, så jeg har ikke fått penger på 7 uker nå. Heldigvis begynner jeg å få inn noen kroner om en uke (forhåpentligvis). Jeg søker masse jobber og har noen intervjuer. Derimot er dette jobber med dårlig lønn, hvor jeg da jobber fulltid og får lønn akkurat levelig (ikke mye ekstra å bruke pengene på når alt annet er betalt). Så jeg har problemer med å vite hva som er riktig å gjøre. Jeg har fått tilbud om en dårlig betalt jobb, men da er spørsmålet om jeg burde flytte til ett billigere sted. Og da må jeg flytte langt vekk hvertfall. Jeg an leve her på den lønnen, men blir liten mulighet til å få spart så mye penger. Alt dette rører i hodet mitt og gjør meg deprimert at jeg ikke har kontroll på min livssituasjon. Jeg har familie og kjæreste i byen, så kan ikke heller flytte til en helt annen by bare fordi det er billigere.. Men må ta meg en jobb, så jeg slipper å gå lengre arbeidsledig. Hva ville dere gjort?
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #2 Skrevet 18. februar 2014 Jeg ville tatt jobben, selv om det blir litt trangt. Da har du også tatt tilbake kontrollen på situasjonen og livet ditt, og kan bruke mer tid på å vurdere om hva du vil gjøre på lengre sikt Og selv om du har tatt jobben kan du fortsette å søke etter en bedre betalt jobb, eller lete etter rimeligere bosted Anonymous poster hash: 08395...0b2 1
Froz1 Skrevet 18. februar 2014 Forfatter #3 Skrevet 18. februar 2014 Takk for svar Om jeg nå bare kan klare å fjerne angsten min og frykten for å bli mer deprimert, hadde mye vært greit.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #4 Skrevet 18. februar 2014 Tror nok det roer seg når du har tatt tilbake kontrollen over livet ditt igjen Tenk også på at det er bedre å ta en litt dårligere betalt jobb enn å gå langtidsledig, det tar seg mye bedre ut på cv'n å være i jobb om du tjener nok til å dekke husleie og mat/levekostnader så er det jo helt greit for en periode. Du står jo helt fritt til å fortsette å lete etter bedre jobb, evt billigere leilighet - men det kan du ta etterhvert. Ingen krise om du ikke får spart noe særlig ei stund. På lang sikt er det mye bedre å være i jobb, også med tanke på videre jobbmuligheter. Anonymous poster hash: 08395...0b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå