Annie Skrevet 26. mai 2004 #1 Skrevet 26. mai 2004 Hva heter det? Spaniere eller spanjoler? Eler spanjakker for den sakens skyld. Har irritert meg grenseløst over de TV reporterene som sier spanierene. Bl.a i forbindelse med kronprinsbryllupet.
Crazee Skrevet 26. mai 2004 #7 Skrevet 26. mai 2004 Spanjol. Men eg sjekka nett ordboka, og spanier er lov det òg.
Gjest Gjesta Skrevet 26. mai 2004 #8 Skrevet 26. mai 2004 Sier spanjol jeg også.....synes spanjakker høres ut som ett skjellsord (og jeg har kun hørt det i negativ sammenheng....) Clea
Gjest Virvel Skrevet 27. mai 2004 #9 Skrevet 27. mai 2004 Jeg sier nå iallfall spanjol. Spanier er et litt sånn gammeldags og "høytidelig" ord i mine ører. "Spanierne erobret Mexico...", fra oldemors historiebok. Spanjakk har jeg aldri hørt engang.
Arkana Skrevet 27. mai 2004 #10 Skrevet 27. mai 2004 Jepp, spanjol sier jeg også (men i følge ordboken min er spanier også tillatt). Spanjakk høres ut som en grønnsak.
Tusseline Skrevet 27. mai 2004 #11 Skrevet 27. mai 2004 Spanjol selvsagt. Straks jeg hørte ordet Spanier fikk jeg assosiasjoner med en typisk hunderase
Gjest ¤Chanela¤ Skrevet 28. mai 2004 #13 Skrevet 28. mai 2004 Hva heter det? Spaniere eller spanjoler? Eler spanjakker for den sakens skyld. Har irritert meg grenseløst over de TV reporterene som sier spanierene. Bl.a i forbindelse med kronprinsbryllupet. Spanjoler heter det!!! Jeg er helt enig med deg. Får lyst å rive av meg håret når journalister sier spaniere
Suzy Skrevet 28. mai 2004 #14 Skrevet 28. mai 2004 Jepp' date= spanjol sier jeg også (men i følge ordboken min er spanier også tillatt). Spanjakk høres ut som en grønnsak. Spanjol såklart - men spanjakk høres ut som en variant av kajakk, en slags båt
Gjest gjesta Skrevet 28. mai 2004 #15 Skrevet 28. mai 2004 Jeg sier jeg iallefall Spanjol, og har aldri hørt noe annet heller.
Gjest TomKrus Skrevet 28. mai 2004 #16 Skrevet 28. mai 2004 Spanjoler heter det!!! Jeg er helt enig med deg. Får lyst å rive av meg håret når journalister sier spaniere Tror jeg leste et sted at spanier is the new loud når man referer til innbyggere av Spania. Litt mer politisk korrekt av ukjent årsak, da det får meg til å tenke på en hunderase. Uansett er de likestilte i ordboken.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå