AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #1 Skrevet 18. februar 2014 Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem, vi fikk 2 kaniner på søndag. Kjempesøte og aktive kaniner. Vi har en hund og 3 katter fra før. Hunden vår er veldig nysgjerrig, men også små redd dem. Men kaninene har blitt veldig redde for ho hvis ho har kommet for nærme, de har spinnet rundt i buret sitt. Men nå kan faktisk bikkja gå en meter unna buret før de begynner å advare, altså trampe med beina. De kan spise, drikke og gjøre helt vanlige ting når bikkja er i stua, men hvis den kommer nærme, så blir de småredde. Har enda ikke tørt å ha kattene i stua da de koser seg på badet og katterommet dems. Men en dag så må jo de også komme ut i stua, så skal kanskje ha dem inne på kjøkkenet så kattene kan gå ute i stua. Men hvordan skal jeg gå frem med kattene? Det går jo fint med bikkja, (det er en Jack Russell terrier) men kaninene har et åpent bur så kattene kan hoppe rett oppi buret, å da kan dem bli livredde og sparke fra seg. Det jeg er redd for. Hadde en kanin for mange år siden.. Og da hadde vi en bikkje som var bestevenn med kaninen. De lekte og gikk ute sammen hele tiden. Anonymous poster hash: 92735...e0e
Gjest Mupsi Skrevet 18. februar 2014 #2 Skrevet 18. februar 2014 Du må nesten bare prøve å se. Katter er vel heller mer nysgjerrige på kaniner, sitter å kikker på dem og slikt.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #3 Skrevet 18. februar 2014 Du må nesten bare prøve å se. Katter er vel heller mer nysgjerrige på kaniner, sitter å kikker på dem og slikt. Ho ene katta vår bryr seg ikke. Ho går bare rett forbi dem, men sånn har ho alltid vært. 2 av de andre vil bare bort og hilse, men jeg vet ikke hvordan de vil reagere, fordi jeg kan ikke si nei eller noe sånt til kattene. Bikkja har lært seg å holde seg unna, så ho går ikke til buret hvis ho ikke får lov. Anonymous poster hash: 92735...e0e
Gjest Lolita8 Skrevet 18. februar 2014 #4 Skrevet 18. februar 2014 Kattene mine elsker kaninen. Er inni buret straks en ser bort, har ikke vært noe problem. Men nå er jo kaninen også veldig begeistret for kattene. Bare pass på at kaninene har plass å gjemme seg og trekke seg tilbake om de blir redd, så skal det sikkert gå fint.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #5 Skrevet 18. februar 2014 Ser ofte at katter og kaniner kan bli kjempegode venner. Kattene er nok derfor ingen stort problem. Hunden deres er jo en real jakthund, så den kan kanskje være et større problem. Men så lenge hunden klarer å la de være, så bør det gå helt fint. Kjenner noen med hund og kanin og de leker sammen uten problem. Anonymous poster hash: dd210...54e
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #6 Skrevet 18. februar 2014 Ja, men vi får bare se ann videre. De var mindre redd kattene enn bikkja, så vi får se. Bikkja holder seg fint unna og går ikke mer enn 3-4 meter unna, for ho vet at ho ikke får lov. Så det er godt. Hørt om kaniner som har vært så redd bare av å høre dyra eller noe sånt, og stoppet å spise, disse spiser og beveger seg uansett om de hører hunden. Anonymous poster hash: 92735...e0e
Gjest SummerJudith Skrevet 20. februar 2014 #7 Skrevet 20. februar 2014 (endret) Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem, vi fikk 2 kaniner på søndag. Kjempesøte og aktive kaniner. Vi har en hund og 3 katter fra før. Hunden vår er veldig nysgjerrig, men også små redd dem. Men kaninene har blitt veldig redde for ho hvis ho har kommet for nærme, de har spinnet rundt i buret sitt. Men nå kan faktisk bikkja gå en meter unna buret før de begynner å advare, altså trampe med beina. De kan spise, drikke og gjøre helt vanlige ting når bikkja er i stua, men hvis den kommer nærme, så blir de småredde. Har enda ikke tørt å ha kattene i stua da de koser seg på badet og katterommet dems. Men en dag så må jo de også komme ut i stua, så skal kanskje ha dem inne på kjøkkenet så kattene kan gå ute i stua. Men hvordan skal jeg gå frem med kattene? Det går jo fint med bikkja, (det er en Jack Russell terrier) men kaninene har et åpent bur så kattene kan hoppe rett oppi buret, å da kan dem bli livredde og sparke fra seg. Det jeg er redd for. Hadde en kanin for mange år siden.. Og da hadde vi en bikkje som var bestevenn med kaninen. De lekte og gikk ute sammen hele tiden. Anonymous poster hash: 92735...e0e Jeg har to katter og to kaniner. Det jeg og familien min gjorde i begynnelsen var å bare la kattene være i rommet med kaninene når vi er der. Og vi lukket igjen døra til rommet hver gang vi skulle gå ut. Nå har vi døra åpen og det går kjempebra. Men siden du har åpent bur ville jeg ikke tatt sjansen på det. Høres ut som en god ide. Du burde iallfall ikke ha det i samme rom. Endret 20. februar 2014 av Aaleyah
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #8 Skrevet 20. februar 2014 TS her.. Det går mye bedre nå, kattene er redde, så de tørr ikke å gå inn i buret, siden de går løs på kjøkkenet. er dør som skiller så ikke kattene kommer seg inn når vi ikke er der. Ene pusen er livredd dem, så ho tørr ikke å få nærme, de 2 andre er mer nysgjerrig på dette. Den ene katta fikk lov til å snuse den ene kaninen i rompa igjennom gitteret på kompostgjerdet, å det gikk bra. De tramper litt enda, men det går så mye bedre. Anonymous poster hash: 92735...e0e
Gjest SummerJudith Skrevet 20. februar 2014 #9 Skrevet 20. februar 2014 (endret) TS her.. Det går mye bedre nå, kattene er redde, så de tørr ikke å gå inn i buret, siden de går løs på kjøkkenet. er dør som skiller så ikke kattene kommer seg inn når vi ikke er der. Ene pusen er livredd dem, så ho tørr ikke å få nærme, de 2 andre er mer nysgjerrig på dette. Den ene katta fikk lov til å snuse den ene kaninen i rompa igjennom gitteret på kompostgjerdet, å det gikk bra. De tramper litt enda, men det går så mye bedre. Anonymous poster hash: 92735...e0e Smart. Bra du fant en løsning. Kattene mine er også redde kaninene. Og jeg som trodde det skulle være omvendt Endret 20. februar 2014 av Aaleyah
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #10 Skrevet 20. februar 2014 Vi har 11 katter og 2 kaniner (og 2 bikkjer på str med golden) Her går alle løse sammen og det går strålende:-)) Jack russel er det en type jakt hund? Anonymous poster hash: 15a97...994
Gjest SummerJudith Skrevet 20. februar 2014 #11 Skrevet 20. februar 2014 Hehe, ikke dårlig. Godt å høre alle går isammen. Har ikke peiling på hunder dessverre, så aner ikke
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #12 Skrevet 20. februar 2014 Vi har 11 katter og 2 kaniner (og 2 bikkjer på str med golden) Her går alle løse sammen og det går strålende:-)) Jack russel er det en type jakt hund?Anonymous poster hash: 15a97...994 Ja, men ho fokuserer ikke på dem hele tiden. Hvis ho ksulle ta den, tror jeg ikke ho hadde gått rett forbi buret og ikke sett på dem. Anonymous poster hash: 92735...e0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå