Gå til innhold

Mango-chutny, hva brukes det til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk et glass mangeo-chutny til jul, som fortsatt står uåpnet i skapet..

Noen tips til hva det kan brukes til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange gode oppskrifter med kylling! Bare søk på google :)

Anonymous poster hash: 93091...77b
Skrevet

Brukes til indisk mat. Bland med rømme og du har en god dressing.

Skrevet

Jeg bruker det som tilbehør til indisk. Kun som en smak vedsiden av maten, eller oppå raita eller nan. Mangochtney kommer fra det indiske kjøkkenet, så det er egnetlig her det hører hjemme.

Jeg bruker det også innimellom på ostebordet, slik man gjør med andre marmelader. Hvilken type ost det passer til kommer an på hvor sterk chutneyen er.

Et annet godt bruksområde er faktisk som tilbehør til fisk med indiske smaker. Da bruker jeg det også som ved siden av maten, omtrent som tyttebær til vilt for å bruke en sammensetning. Garam-masala laks er overraskende godt, selv om det ikke er en tradisjonell sammensetning av matvarer.

Skrevet

Jeg bruker det til indisk mat. Dypper nan-brød i chutney og rømme. Nam!

Skrevet

Jeg lager ikke noe særlig indisk mat…. men skal jammen prøve den til ostebordet og til en god fiskerett:)

Takk for alle svar:)

Skrevet

Stek laks, bland to ss mangochutney i et beger med creme fresh og ha over i pannen, la det koke i et halvt minutt eller så og server med ris. Nam!

Anonymous poster hash: 9da6d...185
  • Liker 1
Skrevet

Veldig godt med brie og bacon, feks på en baguett eller lignende. :)

Skrevet

Har smakt brie og bacon med ripsgele på baguett, det var iallefall digg! Må prøves:)

Skal og teste ut med laks, spiser mye laks i uka:)

Skrevet (endret)

Jeg bruker det som allround dressing til "alt". Blander 3-4 ss mango cutney med rømme og tilsetter noen dråper sitron og salt. Passer ypperlig til kyllingsalat og alt av grillmat :-)

Endret av Unika
  • Liker 1
Skrevet

Stek laks, bland to ss mangochutney i et beger med creme fresh og ha over i pannen, la det koke i et halvt minutt eller så og server med ris. Nam!

Anonymous poster hash: 9da6d...185

Litt lime-saft oppi gjør det enda bedre.

Skrevet

Det finns mange kyllingretter hvor dette er kjempegodt i! Elsker en kyllingpai som arkana la ut her for noen år siden, skal se om jeg får hosta opp oppskriften.

Skrevet

Karri-kyllingpai
250 g hvetemel
1 ts gurkemeie
1 ts malt spisskummen
125 g smør
1 egg
2-3 ss kaldt vann

4 kyllingfileter
40 g smør
1 hakket løk
2 ss karripulver
1 ts spisskummenfrø
1 ss hvetemel
3,75 dl hønsebuljong
1,25 dl kremfløte
1-3 ss mangochutney
(200 g søtpoteter i terninger, kokte)

Bland mel, gurkemeie og spisskummen. Smuldre inn melet og rør sammen med egg og nok vann til en fast deig. Dekk med plast og sett kaldt 20 minutter. Del kjøttet i biter. Fres løken myk, tilsett karri og spisskummen og stek 1 minutt til. Rør inn mel og spe så med buljongen. La koke og tykne. Rør inn fløte, chutney, (søtpoteter) og kylling. La koke 4 minutter og smak til med salt og pepper. Ta av varmen og avkjøl helt.
Kjevle ut halvparten av deigen til en 23 cm paiform. Fordel kyllingfyllet i og kjevle resten av deigen til et lokk. Pensle med melk og stek ved 190 grader i 40 minutter.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...