AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #1 Skrevet 18. februar 2014 Stedatteren min oppdras til å tro at hun er en prinsesse. Hun har hår til midjen og går alltid i kjoler. Hun tas enormt mange bilder av hvor hun poserer. Hun fyller snart 8. I begynnelsen var det søtt, men nå er det ikke like søtt. Hun har neglelakk og får rettet ut håret hos moren. Hun sier at regnet og snøen ødelegger håret. Hun får skryt av at hun er pen, vakker, nyydelig. Og jo mer poserer hun for kameraet. Da jeg var 8 gikk jeg i bukse og joggesko. Jeg spiste snø. Jeg var alltid møkkete og brydde meg om å leke ute. I tillegg kan jeg ikke fordra eksen hans som er en wanna be- barbie. Ser at eplet ikke faller langt fra stammen, så dette skal jo bli fint når fjotristiden kommer. Måtte bare få litt utløp. Jeg har tatt henne med på sykling og litt forskjellig. Hater å se når jenter oppfordres til å bli sminkedukker og ikke utfordres på det intellektuelle. Det er ikke mitt barn, så kan ikke si noe. Får bare finne på litt andre ting med henne selv.Anonymous poster hash: 95d9f...48a
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #2 Skrevet 18. februar 2014 Det der er ikke sunt. Minner meg om slike syke missekonkurranser i USA hvor veldig små barn sminkes opp og skal posere på en scene. De stakkars ungene er jo helt ødelagte. Da jeg var 8 var jeg som deg, gikk i bukser og joggesko, lekte i gata osv. Barndommen er så kort, den skal nytes. Et barn skal ikke være bekymret for at regnet og snøen ødelegger håret! Det er ikke så mye du kan si, men det er fint at du tar henne med på for eksempel sykling ol. Barn skal behandles som barn, ikke voksne. Anonymous poster hash: ade31...14c 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #3 Skrevet 18. februar 2014 I tillegg får jeg tilsendt en haug med bilder av henne. Når vi besøker mamma og pappa gjør hun seg til. Også sitter typen min og viser frem bilder av henne. Fikk 8 bilder av henne sist de var sammen på mms. Ikke bilder av at hun gjør noe spes, kun av henne. Så sier jeg " åå, veldig pen". For det er jo det han liker å høre. Svarer jeg ikke kommer det: så du ikke bildet..sant hun er vakker?. Anonymous poster hash: 95d9f...48a
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #4 Skrevet 18. februar 2014 Herregud. La nå barn få gjøre som de vil, var mange som likte å ha fine klær og å kle seg ut før i tiden også. Er det sånn at man må ha barn som er svarte i ansiktet av møkk for å ha riktig oppdragelse? Anonymous poster hash: 42c69...22e 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #5 Skrevet 18. februar 2014 Virker som du er sjalu på stedatteren din og oppmerksomheten henne får.. det er ikke mye sunt det heller :-) Anonymous poster hash: 42c69...22e 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #6 Skrevet 18. februar 2014 Ja, , kanskje er det en sjalusi der i tillegg. Jeg misliker eksen og anser meg selv som feminist. Damer må gjerne kle seg i rosa, men det at jenter får urfordre seg er viktig. Hadde kanskje irritert meg mindre, hadde det vært et nøytralt forhold feks barnet til en bekjent.Anonymous poster hash: 95d9f...48a 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #7 Skrevet 18. februar 2014 Det er ikke bra for selvbildet til en jente at hun bare får høre hun er pen/vakker osv når hun er barn. Det å være pen er ikke en egenskap i seg selv, synes jeg i hvertfall. Nesten alle kan bli vakre hvis de virkelig går inn for det i våre dager. Hva når denne jenten en dag blir eldre, får noen rynker osv? Forsvinner hele identiteten hennes da? Det må være fryktelig vanskelig. Vi får håpe hun blir flink til noe annet! Anonymous poster hash: 0a6b3...8f1 5
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #8 Skrevet 18. februar 2014 Tenkte også at litt sjalusi var inne i bildet, men jo mer jeg leste, spesielt angåene drøssevis med bilder osv, så blir det noe overdrevet! At hun er vakker og forengelig er ok til en viss grad da jenter iblant begynner tidlig med det. Men når ALLE til enhver tid kun får høre om utsendet, så blir det for mye overfladisk oppmerksomhet. Men TS. Fortsett å gjøre annet med henne du :-) Og bare send et smiletegn når du får tilsendt masse bilder. Ville blitt veldig lei det selv jeg. Ta bilder av henne der dere gjør ting. :-)Anonymous poster hash: 32eaf...ff9
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #9 Skrevet 18. februar 2014 Jeg på ungdomskolen med en jente som bare fikk høre hvor pen hun var. Neste alle jentene ville være henne. Hun var pen, trodde hun kunne synge fordi alle bare skrøt av henne (men var egentlig ikke så veldig flink), og sa ting som "jeg vet at alle guttene i dette rommet har lyst å ligge med meg." Hun hadde kjempe mange venner. Personlig var jeg en guttejente, jeg elsket joggebukse og var veldig leken. Jeg var ikke særlig populær. Jeg hadde få venner, men de har jeg enda. Jeg har noen skikkelig gode venner som jeg kommer til å ha for alltid. Den polulære jenta i klassen min endte opp med ingen etter noe drama som skjedde i slutten av tiende klasse. Alle vennene hennes dumpet henne, og hun slet skikkelig med selvbildet sitt i flere år etterpå. Hun er en ganske hyggelig jente i dag, men jeg tror det at hvis hun ikke ble hyllet som en dronning, og folk bare kunne like henne for den hun var og ikke for utsene, klærne og populariteten hennes, så hadde hun ikke slitt så mye i slutten av tenårene. Jeg syns ikke TS høres kjempe sjalu ut. Jeg tror bare at hun vil at barnet skal få gjøre ting som barn gjør mens hun fremdeles er et barn. Hun er jo det. Hun er ikke en gang 8, og moren driver å retter håret hennes! Jeg hadde aldri oppfordret mitt barn til å oppføre seg som en voksen. Jeg hadde aldri latt en 8 åring få sminke seg og sånn, jeg hadde oppdratt lek og moro. Anonymous poster hash: 969af...07b
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #10 Skrevet 18. februar 2014 Tror ikke du er sjalu i det hele tatt, TS. Godt 8-åringen har noe som ser at hun er mer enn utseende, sier nå jeg.Anonymous poster hash: bd71c...6a5 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #11 Skrevet 18. februar 2014 Men vil du være sammen med en mann som går slike holdninger til datteren sin (fokus på han må, ikke moren). Hva om dere skulle få barn f.eks? Viktig å ha felles verdier om man skal ha en fremtid sammen, særlig om den fremtiden skal innholde felles barn.Anonymous poster hash: f6fcf...3ae
absinthia Skrevet 18. februar 2014 #12 Skrevet 18. februar 2014 Fortsett den bra jobben med å " avprinsessifiser" henne, ved å ta henne med på andre aktiviteter. Jenter trenger å henge i trær og bli skitne - hadde det vært opp til meg ville jeg sendt foreldre som driver barna sine i den retningen du beskriver til tvungen foreldreveiledning. - Tenk om denne jenta plutselig mistet sitt gode utseende, da ville hun jo tro at det ikke var noe bra igjen av henne! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå