Gå til innhold

God norsk litteratur - trenger tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser utelukkende på lesebrett og derfor blir det (dessverre) mye engelskspråklig litteratur.

Nå er det jo mammutsalg og mange norske e-bøker på salg, så derfor trenger jeg forslag til god norsk litteratur.

Er som sagt hovedsaklig interessert i norske bøker, men andre bøker er også interessant så fremt originalspråket ikke er engelsk. Noen som har noen forslag til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leser utelukkende på lesebrett og derfor blir det (dessverre) mye engelskspråklig litteratur.

Nå er det jo mammutsalg og mange norske e-bøker på salg, så derfor trenger jeg forslag til god norsk litteratur.

Er som sagt hovedsaklig interessert i norske bøker, men andre bøker er også interessant så fremt originalspråket ikke er engelsk. Noen som har noen forslag til meg?

Er masse spennende på Mammutsalg, du kan kanskje bla igjennom og se om det er noen interessante bøker her: https://www.ark.no/ark/main/homePage.xhtml?wec-appid=ARK&page=FFAF9FC198234A3F9BC2B3FD250C652E&wec-locale=no&gclid=CKC6kaLm1bwCFcuQcgodWBAA4Q

• Liker 1
Skrevet

Ja, som jeg skrev er jeg jo klar over salget. Det jeg er ute etter er konkrete tips til bøker.

• Liker 1
Skrevet

Det kommer jo helt an på hva slags genre du liker da. Krim, poesi, ungdomslitteratur? Det beste er vel å følge med på anmeldelser og se om det er noe som frister?

Anonymous poster hash: f5e74...546
  • Liker 1
Skrevet

Alt er være av interesse, men krim står ikke øverst på ønskelista.

Skrevet

Jeg er passe glad i norsk samtidslitteratur, men Jon Fosse synes jeg er fantastisk, og hans bok "Olavs Draumar" er på Mammut i år. Det er riktignok den mellomste boken i en trilogi, den første heter Andvake og den siste kom akkurat nå og heter Kveldsvævd. Men disse ville jeg sjekket ut, Andvake finnes f.eks i pocket.

• Liker 1
Skrevet

Knausgård?

Anonymous poster hash: e60d1...7e5
  • Liker 1
Skrevet

Gunn Marit Nisja, Naken i hijab og Porselenspiken.

Anonymous poster hash: 00ffe...b6b
Skrevet

Tusen takk, skal sjekke ut forslagene deres i løpet av helga. :)

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg leser veldig lite norsk litteratur, og synes egentlig det er litt synd. Men jeg er ingen stor fan av krim, og jeg synes det er vanskelig å finne frem til annen litteratur.

Men noe vi har en del bra av, er oppvekstromaner (synes jeg).

Lars Saabye Christensen: Halvbroren og Beatles.

Ingvar Ambjørnsen: Hvite Niggere.

Tove Nilsen: Skyskraperengler.

Tore Renberg: trilogien om Jarle Klepp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...