Vera Vinge Skrevet 19. februar 2014 #41 Skrevet 19. februar 2014 Jeg orker ikke så mye mas om ting, så jeg liker vaner på sånt som dette. F.eks. at barnet vet at vann er drikk nr en. Det er det vi voksne også drikker absolutt mest av, så da blir det jo naturlig sånn. Appelsinjuice til frokost (ikke fra konsentrat). Utvannet, men egentlig vet jeg ikke hvorfor, egentlig mest fordi mannen gir det. Jeg ville f.eks. heller gitt juice uten vann i i visse situasjoner, enn utvannet juice ofte. Fordi jeg syns det er en verdi i seg selv å kunne drikke seg utørst uten at det må smake noe. For øvrig drikkes det kun (tynn) saft når vi har grøt. Lager smoothie med jevne mellomrom. Og så drikkes det vel et glass surmelk om dagen, vanligvis når vi kommer hjem fra barnehagen (type skummet kultur uten smak). Barnet er to år.
Gjest Riskjeks Skrevet 19. februar 2014 #42 Skrevet 19. februar 2014 Jeg liker faktisk Cola Zero mye bedre enn vanlig Cola. Vi drikker det kun i helgene da, så jeg tenker det er helt ok at vi velger den med kunstig søtning. Føler jeg kan spise litt ekstra sjokolade da Vanlig Cola er kvalmende søtt. Neida, sikkert helt OK å drikke cola zero e.l i helgene. Siktet vel mer til dem som drikker lettbrus hver dag, det er jo faktisk skremmende mange... Ei venninne av meg måtte "avvenne" seg med å drikke pepsi max - hun fikk skikkelig hodepine når hun ikke drakk det, og måtte "trappe ned" for å greie å slutte... Skummelt.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #43 Skrevet 19. februar 2014 Vår toåring drikker vann og melk, og får innimellom smake noen slurker med juice av oss, og brus har hun smakt et par slurker av når det har vært jul/bursdag. Saft liker hun ikke. Anonymous poster hash: a708d...1fd
Teriyaki Skrevet 19. februar 2014 #44 Skrevet 19. februar 2014 Neida, sikkert helt OK å drikke cola zero e.l i helgene. Siktet vel mer til dem som drikker lettbrus hver dag, det er jo faktisk skremmende mange... Ei venninne av meg måtte "avvenne" seg med å drikke pepsi max - hun fikk skikkelig hodepine når hun ikke drakk det, og måtte "trappe ned" for å greie å slutte... Skummelt. Absolutt. Skjønner ikke at folk orker å forsøple kroppen sin sånn. Min mor drikker pepsi max nesten daglig, og det frustrerer meg egentlig litt. 1
Missy1 Skrevet 19. februar 2014 #45 Skrevet 19. februar 2014 Her går det i svakt blandet saft. Har helt siden han var liten slitt med å få i han nok væske så da får det heller være saft enn dehydrert barn. Brus liker han ikke, noe jeg egentlig er ganske glad for
marlene_olsen Skrevet 21. februar 2014 #46 Skrevet 21. februar 2014 Det fins sånne "poseaktig" smoothieflasker i babyavdelingen på butikken. Den passer font for alle aldere, til og med de voksne. Jeg drikker den innimellom jeg også, tihi
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #47 Skrevet 21. februar 2014 Det fins sånne "poseaktig" smoothieflasker i babyavdelingen på butikken. Den passer font for alle aldere, til og med de voksne. Jeg drikker den innimellom jeg også, tihi Det er ikke akkurat tørstedrikk da. Mer som et lite mellommåltid. Anonymous poster hash: 70e2c...55c 1
Harlekin Skrevet 21. februar 2014 #48 Skrevet 21. februar 2014 Min 4,5-åring drikker stort sett vann og melk. Juice liker hun ikke, ikke egentlig saft heller, selv om det hender hun vil ha det likevel. Noen ganger får hun "te" (det er altså solbærtoddy, men vi kaller det "te"). Hun liker brus og får det hvis hun vil ha i helgene / bursdager osv. Hun var mer opptatt av brus før, men nå spør hun mye sjeldnere etter det. Jeg selv drikker vann, av og til melk, juice, kaffe og brus. Drikker nok for mye lettbrus, men prøver å drikke mindre av det.
Gjest pluviophile Skrevet 21. februar 2014 #49 Skrevet 21. februar 2014 Her i huset er det vann som er det vanlige, både som tørstedrikk og til middag. Melk til frokost og lunsj. Juice har vi kanskje i forbindelse med en god søndagsbrunch, brus kun på lørdag. Har barn i skolealder. Det er utrolig fascinerende å se hvordan også barn kan avvennes å hige etter sukkerdrikke. De var ikke store før de foretrakk vann som tørstedrikk selv i selskaper med ubegrenset tilgang til brus.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #50 Skrevet 21. februar 2014 Drikker vann, hun får melk, biola eller juice til frokost/kvelds. Av og til saft til middag. Brus får hun max ett halvt glass av i helgene. Hun er plaget med hard mage, så er viktig å få i henne nok væske, og da holder det ikke med vannAnonymous poster hash: 9dfb6...03e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå