Gjest Belle âme Skrevet 18. februar 2014 #21 Skrevet 18. februar 2014 Da treffer det ikke tennene. Du kan jo prøve selv å drikke vann med sugerør og uten, så merker du vel raskt at vannet treffer tennene mye mer om du drikker vanlig Anonymous poster hash: 233bd...8dc Da skjønte eg det! Men det treffer jo baksida av tennene kanskje?
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #22 Skrevet 18. februar 2014 Her drikker både vi og barna kun melk og vann til hverdags. Er vi på kafé får de enten vann eller en juicepakke (eller sukkerlake som vi kaller det). I helgene kjøper vi av og til Biola eller eplemost, men er ikke så ofte. Hvis de er syke får de ofte saft uten tilsatt sukker for å være sikker på at de får i seg nok drikke. Anonymous poster hash: 4f79c...a30 1
LukaFrost Skrevet 18. februar 2014 #23 Skrevet 18. februar 2014 Hva med Zer-oh? Det er jo natulig, men med god smak http://www.zeroh.no står vel mere her.. Anonymous poster hash: c1b40...dea Jeg skjønner ikke at folk klarer å drikke denne lettsafta. Den smaker helt forferdelig, synes jeg. All lettdrikke har en ekkel ettersmak. 9
Gjest Riskjeks Skrevet 18. februar 2014 #24 Skrevet 18. februar 2014 (endret) Jeg skjønner ikke at folk klarer å drikke denne lettsafta. Den smaker helt forferdelig, synes jeg. All lettdrikke har en ekkel ettersmak. Enig. Samme med brus. Heller "ekte" vare og drikke mindre/sjeldnere. Kunstige søtstoffer er jo heller ikke bra. Endret 18. februar 2014 av Riskjeks 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #25 Skrevet 18. februar 2014 Her er det mye vann, melk og Biola (det siste er kanskje ikke tørstedrikke da). Og da vi drikker brus så får hun gjerne litt juice og saft (alt fra små barnebokser, vanlig juice eller solbær evt zerohsaft). Brus drikker hun ikke, ikke noe hun ikke får lov til av oss, men hun liker det ikke (4 åring).Anonymous poster hash: b6467...4a5
Kvothe Skrevet 18. februar 2014 #26 Skrevet 18. februar 2014 Vi drikker vann som tørstedrikk. Noen ganger har jeg en vannmugge med sitronskiver, epleskiver e.l. stående i kjøleskapet slik at vi får litt smak på vannet. 4.5 åringen drikker melk eller appelsinjuice til frokost og som regel melk til kvelds. Og siden vi er britiske så drikker hun også te, men denne er uten koffein. Vi drikker sjelden brus, men hun får et glass brus om hun vil ha når vi drikker det, men som regel spør hun om å få eplejuice istedenfor.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #27 Skrevet 18. februar 2014 Hei! Jeg ser at det er mange som blir oppgitte fordi noen gir saft til sine barn hver dag.. Jeg gir ikke mine små saft så ofte, og vil helst at de skal drikke vann, men det er ikke alltid det går. Det er jo ikke slik at vi voksne bare drikker vann heller, så jeg forstår godt at barna ønsker noe annet enn vann til tider. Så hva gir dere de da? Hva er "nest best" etter vann? Jeg har helt sluttet med å drikke usunt, og det er overhodet ikke vanskelig etter en liten tid (i starten savner du det jo om du er vant til det hver dag). Helt unødvendig å drikke usunt spør du meg, hvertfall i hverdagen, og ikke minst til barn. Sparer penger, tennene og ikke minst helsen ved å la være. :-) Å gi smak til vannet på en naturlig måte er et godt alternativ, kutte litt frukt, bær eller agurk og putte i vannet, gjerne la det stå litt i fryseren så det både blir ordentlig kaldt og at det setter smaken ekstra godt.Anonymous poster hash: 07fb1...12e 1
Sushi Skrevet 18. februar 2014 #28 Skrevet 18. februar 2014 Vann er hoveddrikk for alle her i huset. Ellers drikker 2-åringen farris, melk, naturell biola og (kremt) litt munkholm hvis jeg sitter med en boks... Te liker hun også godt, uten sukker.
siebaeo Skrevet 18. februar 2014 #29 Skrevet 18. februar 2014 3-åringen får vann eller melk. Og utblandet juice (30% juice ca). Eller bris/farris innimellom. Juice og farris er den absolutte favoritten Vi har så og si aldri brus. En helg i ny og ne har vi Noise (som i prinsippet er juice og farris)
Gjest AnneShirley Skrevet 18. februar 2014 #30 Skrevet 18. februar 2014 Vann og melk. Saft når vi har "kaffegjester". Brus har vi hatt en gang og det var juleaften i fjor, fordi vi voksne tok oss god drikke til maten.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #31 Skrevet 18. februar 2014 Iste! Altså slik man lager selv, ikke sukkerlaken man får kjøpt i butikken. Anonymous poster hash: 410b1...917
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #32 Skrevet 18. februar 2014 Nå har ikke jeg akkurat småbarn, men mitt barn drakk slettes ikke bare vann.Vi var veldig nøye på å aldri gi melk, siden kumelk er tilpasset kalver, og ingen pattedyr drikker melk lenger enn tidlig barndom. Hun drakk vann og saft på hverdagene, og litt brus i helgene. Juice var hun aldri begeistret for, men farris o.l. slo godt an. I dag er hun 18, har pene, sunne, hvite tenner og er svært slank. Anonymous poster hash: fc7c4...707 1
Gjest Riskjeks Skrevet 19. februar 2014 #33 Skrevet 19. februar 2014 Dere som gir barna Farris - dere vet at det inneholder mye salt? Ikke noe man bør gi barn til hverdags.
Gjest Magdalene Skrevet 19. februar 2014 #34 Skrevet 19. februar 2014 Dere som gir barna Farris - dere vet at det inneholder mye salt? Ikke noe man bør gi barn til hverdags. Vi har sodastream, og derfor blir det bare vann med kullsyre, ikke med salt.
Gjest Riskjeks Skrevet 19. februar 2014 #35 Skrevet 19. februar 2014 Vi har sodastream, og derfor blir det bare vann med kullsyre, ikke med salt. OK, men det er jo ikke Farris Men flere nevnt Farris, siktet ikke nødvendigvis til deg. 1
Gjest AnneShirley Skrevet 19. februar 2014 #36 Skrevet 19. februar 2014 Vi har sodastream, og derfor blir det bare vann med kullsyre, ikke med salt. Mine er også glad i "brusevann" (som vi kaller det her i huset).
Gjest Magdalene Skrevet 19. februar 2014 #37 Skrevet 19. februar 2014 (endret) OK, men det er jo ikke Farris Men flere nevnt Farris, siktet ikke nødvendigvis til deg. Men vi kaller det for farris 😉 Så jeg er vel en av de som sa farris. Endret 19. februar 2014 av Magdalene
Schadenfreude Skrevet 19. februar 2014 #38 Skrevet 19. februar 2014 Jeg har helt sluttet med å drikke usunt, og det er overhodet ikke vanskelig etter en liten tid (i starten savner du det jo om du er vant til det hver dag). Helt unødvendig å drikke usunt spør du meg, hvertfall i hverdagen, og ikke minst til barn. Sparer penger, tennene og ikke minst helsen ved å la være. :-) Å gi smak til vannet på en naturlig måte er et godt alternativ, kutte litt frukt, bær eller agurk og putte i vannet, gjerne la det stå litt i fryseren så det både blir ordentlig kaldt og at det setter smaken ekstra godt.Anonymous poster hash: 07fb1...12e Veldig enig i akkurat dette. Drikker selv bare vann (med/uten bobler, med appelsinskive osv) og kaffe. Det har jeg gjort i mange år og det er ikke noe jeg tenker på som ekstremt eller flinkis. Poden på 20mnd drikker vann og melk. Han får utvannet juice ved spesielle anledninger og tynn kakao hvis vi er på tur. Enn så lenge vet poden ikke om så mye annet, så det er ikke vanskelig å gjennomføre.
Teriyaki Skrevet 19. februar 2014 #39 Skrevet 19. februar 2014 Her drikker vi vann alle sammen til middag. Til frokost og kvelds får han som oftest melk. På lørdager får han kakao til frokost eller lunsj, og brus/saft får han egentlig stort sett kun i bursdager og slikt, men han fikk mye saft/juice da vi var i Tyrkia i sommer da for å passe på at han fikk i seg nok. Vi har sjeldent juice og saft. Brus pleier vi voksne å kose oss litt med på kvelden i helgene, men ser ærlig talt ikke poenget i at gutten også skal få dette så lenge vi holder det til etter leggetid. Hvis vi drikker brus foran han så får jo selvsagt han også. Gutten er vant til at vann og melk er tørstedrikk, så da spør han ikke om annet heller.
Teriyaki Skrevet 19. februar 2014 #40 Skrevet 19. februar 2014 Enig. Samme med brus. Heller "ekte" vare og drikke mindre/sjeldnere. Kunstige søtstoffer er jo heller ikke bra. Jeg liker faktisk Cola Zero mye bedre enn vanlig Cola. Vi drikker det kun i helgene da, så jeg tenker det er helt ok at vi velger den med kunstig søtning. Føler jeg kan spise litt ekstra sjokolade da Vanlig Cola er kvalmende søtt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå