superMOM Skrevet 18. februar 2014 #1 Skrevet 18. februar 2014 Hei! Jeg ser at det er mange som blir oppgitte fordi noen gir saft til sine barn hver dag.. Jeg gir ikke mine små saft så ofte, og vil helst at de skal drikke vann, men det er ikke alltid det går. Det er jo ikke slik at vi voksne bare drikker vann heller, så jeg forstår godt at barna ønsker noe annet enn vann til tider. Så hva gir dere de da? Hva er "nest best" etter vann?
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 18. februar 2014 #2 Skrevet 18. februar 2014 (endret) Smoothie er nest best etter vann. Endret 18. februar 2014 av Mrs. Random Nick
Gjest Riskjeks Skrevet 18. februar 2014 #3 Skrevet 18. februar 2014 Mine drikker som oftest vann, litt melk og noen ganger surmelk med smak som Biola, Cultura etc. Saft og brus får de sjelden, blir mest til bursdager og noen ganger i helgene. 5
Gjest Riskjeks Skrevet 18. februar 2014 #4 Skrevet 18. februar 2014 Smoothie er nest best etter vann. Det er jo ikke drikke i den forstand (tørsteslukker), men mer som et måltid. Vann vil jo alltid være best for å slukke tørsten, og litt melk for ekstra næring, men det er litt vanskelig å "rangere" drikke på den måten. 3
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 18. februar 2014 #5 Skrevet 18. februar 2014 Det er jo ikke drikke i den forstand (tørsteslukker), men mer som et måltid. Vann vil jo alltid være best for å slukke tørsten, og litt melk for ekstra næring, men det er litt vanskelig å "rangere" drikke på den måten. Jeg ser poenget ditt. I så fall, om man tenker at smoothie er mellommåltid, ville jeg svart melk.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #6 Skrevet 18. februar 2014 Her er det vann som gjelder for min 4,5 åring. Vil han ikke ha det, er han ikke tørst. Han får saft eller juice hvis han er syk eller det er bursdager/jul. Melk til frokost og kvelds. Har aldri fått brus og spør heller aldri etter det. Er han tørst mellom måltider spør han etter vann. Noen ganger ber han om isvann eller vann med eplebiter/sitronskiver/appelsinskiver i. Anonymous poster hash: 266d1...332 9
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #7 Skrevet 18. februar 2014 Mjælk! Og ferskpressa djus. Er ikke sukker i det annet enn naturlig fra frukten og der er da ikke usunt. Kan ikke være helt hysterisk heller. Frukt er faktisk sunt. Spesielt å aldri ha gitt en 4-åring brus. Hva skader det å drikke det når det er bursdag/jul og av og til på lørdager og vann ellers? Syns det blir hysterisk jeg, Sorry. Anonymous poster hash: 9ea04...d6d 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #8 Skrevet 18. februar 2014 Mjælk! Og ferskpressa djus. Er ikke sukker i det annet enn naturlig fra frukten og der er da ikke usunt. Kan ikke være helt hysterisk heller. Frukt er faktisk sunt. Spesielt å aldri ha gitt en 4-åring brus. Hva skader det å drikke det når det er bursdag/jul og av og til på lørdager og vann ellers? Syns det blir hysterisk jeg, Sorry.Anonymous poster hash: 9ea04...d6d Spesielt? Mulig. Men jeg er faktisk stolt av det! Ingen trenger brus. Og han er lykkelig som alle andre brusdrikkende 1-, 2-, 3- og 4 åringer Anonymous poster hash: 266d1...332 17
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #9 Skrevet 18. februar 2014 Brus er da ikke nødvendig! Vi hadde nesten aldri brus som barn og som voksen synes jeg brus smaker pyton. Man får ekkelt belegg på tennene og dårlig ånde! Anonymous poster hash: f6500...000 5
Gjest Magdalene Skrevet 18. februar 2014 #10 Skrevet 18. februar 2014 Her gr det i vann, eller vann med kullsyre til alle mann. 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #11 Skrevet 18. februar 2014 Hva med Zer-oh? Det er jo natulig, men med god smak http://www.zeroh.no står vel mere her.. Anonymous poster hash: c1b40...dea
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #12 Skrevet 18. februar 2014 Det kommer vel også an på hvordan drikkevanene er hos de voksne? Endel voksne er jo omtrent "brusavhengige", og det er nok ikke lett å forby barna saft og brus dersom man selv hiver nedpå liter på liter med PepsiMax (jeg har en venninne som har "hemmelig lager" og stol i kjelleren der hun sitter og smugdrikker Pepsi Max slik at ikke barna skal se det - helt sant.... Selv drikker jeg kanskje 1 flaske brus pr. måned. Eller mindre) Anonymous poster hash: 36012...428 5
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #13 Skrevet 18. februar 2014 hehe, mine får veldig utvannet juice stakkars. Liksom en mikroskopisk pytt med appelsinjuice nederst og så fyller jeg opp med vann. Jeg vet ikke hvem som lurer hvem, de lurer jo meg til å gi de juice hele tiden, men jeg lurer jo også i de vann Anonymous poster hash: 1b070...ed5 5
Mohair Skrevet 18. februar 2014 #14 Skrevet 18. februar 2014 (endret) Han drikker vann. Får i tillegg melk og noen ganger 50/50 juice/vann til brødmåltidene. Har fått smake brus et par ganger. Jeg drikker stort sett vann selv. Endret 18. februar 2014 av Mohair 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #15 Skrevet 18. februar 2014 Mjælk! Og ferskpressa djus. Er ikke sukker i det annet enn naturlig fra frukten og der er da ikke usunt. Kan ikke være helt hysterisk heller. Frukt er faktisk sunt.Anonymous poster hash: 9ea04...d6d Det er likevel veldig lav pH, noe som gir fare for syreskade. Det er derfor lurt å bruke sugerør når man drikker det Men enig i at hjemmepresset appelsinjuice er mye sunnere og bedre enn kjøpt, og et bedre alternativ enn brus og saft. Anonymous poster hash: 233bd...8dc 3
Gjest Belle âme Skrevet 18. februar 2014 #16 Skrevet 18. februar 2014 Det er likevel veldig lav pH, noe som gir fare for syreskade. Det er derfor lurt å bruke sugerør når man drikker det Men enig i at hjemmepresset appelsinjuice er mye sunnere og bedre enn kjøpt, og et bedre alternativ enn brus og saft. Anonymous poster hash: 233bd...8dc Koffor er det mindre farlig å drikke juice med sugerør?
Tante-Sofie Skrevet 18. februar 2014 #17 Skrevet 18. februar 2014 Hei! Jeg ser at det er mange som blir oppgitte fordi noen gir saft til sine barn hver dag.. Jeg gir ikke mine små saft så ofte, og vil helst at de skal drikke vann, men det er ikke alltid det går. Hvorfor går ikke det? Her i huset drikker vi melk til frokost, vann til de andre måltidene. Noen ganger juice til helgefrokosten og noen ganger brus til helgemiddagen. Mellom måltidene drikkes det aldri noe annet enn vann. 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #18 Skrevet 18. februar 2014 Koffor er det mindre farlig å drikke juice med sugerør? Da får du ikke like mye på tennene. Anonymous poster hash: 410b1...917 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #19 Skrevet 18. februar 2014 Hva med Zer-oh? Det er jo natulig, men med god smak http://www.zeroh.no står vel mere her.. Anonymous poster hash: c1b40...dea Barn skal ikke ha kunstig søtstoff! Anonymous poster hash: f23fb...ced 9
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #20 Skrevet 18. februar 2014 Koffor er det mindre farlig å drikke juice med sugerør? Da treffer det ikke tennene. Du kan jo prøve selv å drikke vann med sugerør og uten, så merker du vel raskt at vannet treffer tennene mye mer om du drikker vanlig Anonymous poster hash: 233bd...8dc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå