AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #1 Skrevet 18. februar 2014 Hei! Vi har vært sammen i over åtte år, samboere i over 7 år. Har ett barn og nå er en liten til på vei. Vi har faste jobber, eier bolig, bil og hund og har en ok økonomi (ca. 1 million i året). Vi sparer jevnlig og føler vi har det vi trenger. Likevel føler jeg et evt. bryllup vil "stjele" så mye av det vi kunne brukt til andre ting, som f.eks. nedbetaling av boliglån, ny bil.... Mannen ønsker å gifte seg, men han vet også at jeg er skeptisk. Ikke fordi jeg ikke vil dele resten av livet med han, såklart. Men fordi jeg ønsker å prioritere andre ting. I tillegg er jeg ikke så gira på selve dagen, altså all fokus på oss, planlegging osv... Hater å ha fokus på meg selv. Elsker å være i andres bryllup, dele gleden og alt det der med dem. Men ønsker ikke at det skal være meg... Vanskelig å forklare og jeg høres nok ut som et sosialt misfoster, hehe. Det er jeg ikke, altså. Er veldig sosial, men kvier meg altså for akkurat det fokuset et bryllup innebærer. Noen som har/har hatt det på samme måte? Evt. hvordan løste dere det? Tips til små, intime bryllupsfeiringer? Anonymous poster hash: cc5d8...9ac
Druid Skrevet 18. februar 2014 #2 Skrevet 18. februar 2014 Gifte seg i ambasaden i Roma. løser alle problemer. 4
Gjest navnelapp Skrevet 18. februar 2014 #3 Skrevet 18. februar 2014 I så tilfelle ville eg kombinert bryllupet med ein ferie, dratt til New York eller ein annan plass der det er ambassade eller sjømannskyrkje, budd på eit flott hotell i tre-fire dagar, invitert med dei aller næraste, og hatt ein intim og roleg seremoni. 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #4 Skrevet 18. februar 2014 Broren min giftet seg i sommer. De hadde rundt 100 gjester og et budsjett på 400 00. Dette er noe jeg aldri ville hatt selv! Mitt drømmebryllup er kun de aller aller nærmeste, en liten seremoni og ikke noe stort oppstyr. Jeg forstår godt at du ikke vil bruke så mye penger, men man må jo ikke det! Har sett på tv at folk kjøper blomster til bryllupet på tilsvarende butikker som rema 1000 osv. Jeg synes det er tøft, jeg! Det handler jo om kjærlighet, ikke penger. Anonymous poster hash: ccfad...04a
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #5 Skrevet 18. februar 2014 400 000* Anonymous poster hash: ccfad...04a
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #6 Skrevet 18. februar 2014 Takker for fine tips! Glemte å nevne at venner og litt mer perifer familie vil bli veldig snytt hvis vi velger å reise bort.... Anonymous poster hash: cc5d8...9ac
solan123 Skrevet 18. februar 2014 #7 Skrevet 18. februar 2014 Takker for fine tips! Glemte å nevne at venner og litt mer perifer familie vil bli veldig snytt hvis vi velger å reise bort.... Anonymous poster hash: cc5d8...9ac Det er deres dag. Dere gjør så mye ut av det som dere vil. Vi kommer til å gjøre det i hemmelighet fordi vi ønsker det. Familie og venner kommer til å bli snurt, men det gir jeg blaffen i. 3
kaprifolen Skrevet 18. februar 2014 #8 Skrevet 18. februar 2014 Pfft! Snytt? Ingen som har krav på å komme i bryllupet uansett. Hadde jeg vært i dine sko, ville jeg giftet meg på ferie.. Evt hatt en supercasual feiring her hjemme. Hva med å kamuflere det som en bursdagsfeiring? Invitere til grillfest i vannkanten, og når gjestene har kommet, tusler dere rundt hjørnet med en enkel bukett av markblomster og en vigsler?:-D Folk får sett dere bli gift, dere slipper det uønskede styret, alle får en hyggelig kveld! 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #9 Skrevet 18. februar 2014 Man kan gifte seg uten seremoni også. At folk føler seg snytt er vitterlig ikke ditt problem. Anonymous poster hash: ace37...3a3 1
kaprifolen Skrevet 18. februar 2014 #10 Skrevet 18. februar 2014 Evt kan dere jo ta med de aller nærmeste på tinghuset om det er det at de vil se dere si ja som er greia... Så kan dere evt spandere middag ute etterpå, om dere ønsker det.
Gjest Keikolina Skrevet 18. februar 2014 #11 Skrevet 18. februar 2014 Wow 100 gjester, kjenner ikke halvparten så mange og har heldigvis ikke så stor familie.
*Frida* Skrevet 18. februar 2014 #12 Skrevet 18. februar 2014 Eg ser heller ikkje fram til å vere alles blikkfang ein heil dag, men me skal ha et tredisjonelt kyrkjebryllup til sommaren likevel. For min del er det ønsket om å lage til ein fest for våre venner (og familie) som er greia, å lage til ein sosial happening. Me har tre barn, og det har blitt lite sosiale ting med andre enn mæraste familie dei siste 5 åra. Kunne like gjerne laga til grillfest altså, men no blir det altså bryllupsfest. Gifte oss ville me uansett, og me var enige om å gjere det tradisjonelt. Sorenskrivarekteskap har vore aktuelt, berre for å ha dei korrekte papira, men så langt har me altså ikkje kome. Venninne gifta seg hos sorenskrivar, i hemmelighet. Så inviterte dei til stor 30 og 35-årsdag med masse venner og nær familie. Utpå kvelden, relativt seint, fekk forlovaren fortelje om giftemålet. Det var ein fin vri.
Gjest Hyssingen Skrevet 18. februar 2014 #13 Skrevet 18. februar 2014 Ta det på tinghuset, og ha en liten sammenkomst etterpå, grilling f.eks. Billig, lettvint og trivelig
Stormborn Skrevet 18. februar 2014 #14 Skrevet 18. februar 2014 Jeg ville hatt det i utlandet, det høres ut som om dere har råd til en litt bra ferie hvor dere kan gifte dere på et koselig sted med kun hverandre til stede. Og selvfølgelig de som utfører vielsen Selv ville jeg aldri valgt Tinghuset i Norge, syns det høres så blodharry ut Da hadde jeg heller valgt en "billig" versjon i utlandet
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #15 Skrevet 18. februar 2014 Takker for fine tips! Glemte å nevne at venner og litt mer perifer familie vil bli veldig snytt hvis vi velger å reise bort.... Anonymous poster hash: cc5d8...9ac Ta dette rådet fra en som ikke turte å gjøre det på sin måte. Hvis du ikke gifter deg i en liten seremoni, så kommer du alltid til å tenke på bryllupet ditt som at du helst skulle ønske at det hadde vært litt annerledes. Jeg ville også ha ett lite bryllup. Dessverre klarte min mor å overtale meg til at det ble et stort. Det angrer jeg på i dag, og det tror jeg du også kommer til å gjøre dersom du ikke følger ditt hjerte. Det er deg og mannen din sin dag. Det bør være slik dere to ønsker det. Anonymous poster hash: 3634e...bfe
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #16 Skrevet 18. februar 2014 Hva med å bare gå og gifte dere, og så tar dere en sommerfest med grilling etc når sommeren kommer og dere ser det blir meldt finvær? Selv om andre har forventninger må dere nesten legge det opp slik dere selv ønsker. Det koster fort litt å reise til utlandet for å gifte seg.. da synes jeg det er mer verdt pengene å invitere slekt og venner til en fest her hjemme. Et vennepar av oss giftet seg nettopp, vi fikk varsel på 14 dager. Lite selskap, uformelt og kjempehyggelig. Dette var et kirkebryllup. Kan absolutt anbefales. Vi skal ha et stort bryllup, 120 gjester, full pakke. Det er mannens ønske. Jeg aldri har drømt om noe bryllup. Men synes det er en god anledning til å samle venner og slekt for en skikkelig fest. Anonymous poster hash: 8f586...6e0
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #17 Skrevet 18. februar 2014 Vi lot som vi giftet oss, til familien sa vi det var en uformell vennefest og til vennene sa vi at det var et lite familiebryllup. Nå tror alle vi er gift, slik vi har ønske om, og vi slapp styret med selskap og styr med skatt og folkeregister og de som ellers blander seg inn.Anonymous poster hash: 7a337...96a
Gjest navnelapp Skrevet 18. februar 2014 #18 Skrevet 18. februar 2014 Vi lot som vi giftet oss, til familien sa vi det var en uformell vennefest og til vennene sa vi at det var et lite familiebryllup. Nå tror alle vi er gift, slik vi har ønske om, og vi slapp styret med selskap og styr med skatt og folkeregister og de som ellers blander seg inn.Anonymous poster hash: 7a337...96a -Då vonar eg at de har gjort det andre papirarbeidet, med gjensidig testament, vasstette sambuaravtalar osv.. 5
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #19 Skrevet 18. februar 2014 Det er deres dag. Dere gjør så mye ut av det som dere vil. Vi kommer til å gjøre det i hemmelighet fordi vi ønsker det. Familie og venner kommer til å bli snurt, men det gir jeg blaffen i. Vi giftet oss hemmelig på tinghuset med kun forloverne tilstede . Likevel med brudekjole og smoking . Feiret med en bedre middag sammen med forloverne. Familien fikk vite i etterkant av seremonien og den eneste som var snytt var vel svigermor for å ikke være tilstede. Seremonien ble filmet og bryllupsfotografering i studio. Det var vår dag og vi ville bestemme selv hvordan bryllupsdagen skulle være.Anonymous poster hash: b7f47...36b 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #20 Skrevet 18. februar 2014 Vi bare skaffet papirene, dro til kirken og fikk en avtale om vielsen uka etter. Inviterte tre familiemedlemer som vitner og dro på restaurant etter dette. Alt sammen kostet oss 8 000 kr (inkl. ringer, klær, mat, transport) Anonymous poster hash: f8df1...ce3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå