AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #1 Del Skrevet 18. februar 2014 Har veldig lyst til å jobbe i resepsjonist på hotell, er dette en grei søknad? Kan også tenke meg renhold, ikke helt sikker på hvordan jeg kan få frem det(?). "Det er med stor interesse at jeg søker på sommerjobb som resepsjonist hos dere på Sanden Hotell. Jeg ei jente på snart tyve år, har et meget stort reisehjerte og elsker å bli utfordret. Som 16-åring dro jeg til USA som utvekslingsstudent, og levde i ett år hos en fremmed familie. På det lille året lærte jeg enormt mye; blant annet hvor viktig det er å gi av seg selv og det å møte og takle kritikk med en positiv innstilling. Jeg tror disse erfaringene vil komme godt med i en jobb som dette. Tidligere har jeg jobbet som miljøarbeider, servitør, ambassadør for utvekslingsorganisasjon og som medarbeider i bokhandel. Disse jobbene har lært meg mye om kommunikasjon og hvordan yte den beste servicen. Jeg har blitt fortalt at jeg er en meget effektiv person, veldig lærevillig og møter alle med et smil. Jeg trives med å jobbe under stress, og at dagene har mye å by på. Jeg ønsker gjennom denne jobben å utvikle meg enda mer innenfor servicebransjen, bygge nye relasjoner og å møte nye personligheter. Jeg holder til i --, kan nåes på både mail og telefon." Anonymous poster hash: e9ef2...f07 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/813079-er-dette-en-god-jobbs%C3%B8knad/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #2 Del Skrevet 18. februar 2014 Sande hotell* Anonymous poster hash: e9ef2...f07 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/813079-er-dette-en-god-jobbs%C3%B8knad/#findComment-13992049 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #3 Del Skrevet 18. februar 2014 Innholdsmessig er den veldig bra. Jeg ville nok endret noen formuleringer og hatt en mer standardisert innledning. Du får ikke reise selv om du jobber på hotell (skjønner at du vet det), så jeg ville hatt en annen motivasjon innledningsvis og kuttet ut jente og alder. På hotell er det også viktig å kunne takle stressende situadjoner og ansvar. Brann eller at noen blir akutt syke f.eks. Om du er flink til å holde hodet kalt kan du ta med et eksempel på det. Men du er bare 19 og søker sommerjobb. Synes det er bra, jeg! Lykke til :-)Anonymous poster hash: eb998...789 5 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/813079-er-dette-en-god-jobbs%C3%B8knad/#findComment-13993018 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #4 Del Skrevet 18. februar 2014 Jeg synes alt i alt det var greit for en 19-åring som søker på en sommerjobb. Lykke til! Anonymous poster hash: 8b4ff...a8f Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/813079-er-dette-en-god-jobbs%C3%B8knad/#findComment-13993116 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #5 Del Skrevet 18. februar 2014 Har veldig lyst til å jobbe i resepsjonist på hotell, er dette en grei søknad? Kan også tenke meg renhold, ikke helt sikker på hvordan jeg kan få frem det(?). "Det er med stor interesse at jeg søker på sommerjobb som resepsjonist hos dere på Sanden Hotell. Jeg ei jente på snart tyve år, har et meget stort reisehjerte og elsker å bli utfordret. Som 16-åring dro jeg til USA som utvekslingsstudent, og levde i ett år hos en fremmed familie. På det lille året lærte jeg enormt mye; blant annet hvor viktig det er å gi av seg selv og det å møte og takle kritikk med en positiv innstilling. Jeg tror disse erfaringene vil komme godt med i en jobb som dette. Tidligere har jeg jobbet som miljøarbeider, servitør, ambassadør for utvekslingsorganisasjon og som medarbeider i bokhandel. Disse jobbene har lært meg mye om kommunikasjon og hvordan yte den beste servicen. Jeg har blitt fortalt at jeg er en meget effektiv person, veldig lærevillig og møter alle med et smil. Jeg trives med å jobbe under stress, og at dagene har mye å by på. Jeg ønsker gjennom denne jobben å utvikle meg enda mer innenfor servicebransjen, bygge nye relasjoner og å møte nye personligheter. Jeg holder til i --, kan nåes på både mail og telefon." Anonymous poster hash: e9ef2...f07 Ganske bra! Men her er noen forslag til forbedringer. "Det er med stor interesse at jeg søker på sommerjobb som resepsjonist hos dere på Sanden Hotell. Jeg ei jente på snart tyve år, med stor interesse for service og mennesker. Som 16-åring dro jeg til USA som utvekslingsstudent, og levde i ett år hos en fremmed familie. På det lille året lærte jeg enormt mye; blant annet hvor viktig det er å gi av seg selv og det å møte og takle kritikk og utfordringer med en positiv innstilling. Jeg tror disse erfaringene vil komme godt med i en jobb som dette. Tidligere har jeg jobbet som miljøarbeider, servitør, ambassadør for utvekslingsorganisasjon og som medarbeider i bokhandel. Disse jobbene har lært meg mye om kommunikasjon og hvordan yte den beste servicen. Jeg har blitt fortalt at jeg er en meget effektiv person, veldig lærevillig og møter alle med et smil. Jeg trives med å jobbe under stress, og at dagene har mye å by på. Jeg ønsker gjennom denne jobben å utvikle meg enda mer innenfor servicebransjen, bygge nye relasjoner og å møte nye mennesker og utfordringer. " Anonymous poster hash: c047d...f60 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/813079-er-dette-en-god-jobbs%C3%B8knad/#findComment-13993144 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #6 Del Skrevet 18. februar 2014 Ganske bra! Men her er noen forslag til forbedringer. "Det er med stor interesse at jeg søker på sommerjobb som resepsjonist hos dere på Sanden Hotell. Jeg ei jente på snart tyve år, med stor interesse for service og mennesker. Som 16-åring dro jeg til USA som utvekslingsstudent, og levde i ett år hos en fremmed familie. På det lille året lærte jeg enormt mye; blant annet hvor viktig det er å gi av seg selv og det å møte og takle kritikk og utfordringer med en positiv innstilling. Jeg tror disse erfaringene vil komme godt med i en jobb som dette. Tidligere har jeg jobbet som miljøarbeider, servitør, ambassadør for utvekslingsorganisasjon og som medarbeider i bokhandel. Disse jobbene har lært meg mye om kommunikasjon og hvordan yte den beste servicen. Jeg har blitt fortalt at jeg er en meget effektiv person, veldig lærevillig og møter alle med et smil. Jeg trives med å jobbe under stress, og at dagene har mye å by på. Jeg ønsker gjennom denne jobben å utvikle meg enda mer innenfor servicebransjen, bygge nye relasjoner og å møte nye mennesker og utfordringer. " Anonymous poster hash: c047d...f60 Generelt ville jeg personlig droppet formuleringer som at man er god på å takle kritikk etc- det kan tolkes som at man faktisk er en kranglefant! Men det gjelder kanskje sterkere i en fast jobb. ser generelt bra ut, ok forslag til endring over Anonymous poster hash: 50c48...d86 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/813079-er-dette-en-god-jobbs%C3%B8knad/#findComment-13993390 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glynis Skrevet 18. februar 2014 #7 Del Skrevet 18. februar 2014 Jeg synes du skal flytte tidligere arbeidserfaring opp et hakk. Det er strengt tatt viktigere enn at du som 16-åring bodde i USA. Og jeg synes du skal kutte ut at du vil møte nye personligheter, det høres ikke spesielt bra ut på norsk. Forsåvidt ikke på de andre språkene jeg kan heller. 5 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/813079-er-dette-en-god-jobbs%C3%B8knad/#findComment-13993392 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ciegus Skrevet 18. februar 2014 #8 Del Skrevet 18. februar 2014 Jeg synes du skal flytte tidligere arbeidserfaring opp et hakk. Det er strengt tatt viktigere enn at du som 16-åring bodde i USA. Og jeg synes du skal kutte ut at du vil møte nye personligheter, det høres ikke spesielt bra ut på norsk. Forsåvidt ikke på de andre språkene jeg kan heller. Enig. Og jeg syns det er flott at du ikke har en veldig standardisert innledning (som noen mener du bør ha). Du har en positiv og rett-på-sak innledning. 4 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/813079-er-dette-en-god-jobbs%C3%B8knad/#findComment-13993957 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #9 Del Skrevet 18. februar 2014 "et meget stort reisehjerte" ? Dropp det. Anonymous poster hash: 3ed45...74c Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/813079-er-dette-en-god-jobbs%C3%B8knad/#findComment-13994173 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrsbiotherm Skrevet 19. februar 2014 #10 Del Skrevet 19. februar 2014 Tusen takk forsvar, alle!:-)) Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/813079-er-dette-en-god-jobbs%C3%B8knad/#findComment-13998671 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusemamma Skrevet 19. februar 2014 #11 Del Skrevet 19. februar 2014 Jeg har fikset litt på søknaden din. Hvis du har CV så legg den ved der skal det stå tidligere arbeidserfaring. Da trenger du ikke nevne i søknaden. Husk det nyeste først. En søknad skal være kort og det som er viktigst skal stå foran. Dette pga når arbeidtaker ser en søknad så må det fenge med en gang. Som regel er det mange om beinet og da gjelder det og hevde seg og ingen unødvendige ting bør skrives. Heller fortelle dette på evnt intervju. En arbeidstaker vurderer fra de første linjene om du er aktuell eller går søknaden i søpla. Du kan legge til ting her som jeg i kke vet om. Men ikke skriv ting som ikke er relevant for jobben selv om det er sommerjobb. Sjekk for skrivefeil og god gramatikk. Det er viktig i en slik jobb. Dette er bare et forslag: Det er med stor interesse jeg søker sommerjobb som resepsjonist hos dere på Sanden Hotell. Som det går fram av min CV har jeg erfaring innen flere arbeidsfelt. Disse jobbene har lært meg mye om kommunikasjon og hvordan yte den beste servicen. Jeg er meget effektiv og liker utfordringer. Har tidligere vært i USA som utvekslingsstudent. I løpet av dette året lærte jeg mye blant annet hvor viktig det er å gi av seg selv og det å møte og takle kritikk og utfordringer med en positiv innstilling. Jeg tror disse erfaringene vil komme godt med i en jobb som dette. Jeg ønsker gjennom denne jobben å utvikle meg enda mer innenfor servicebransjen og møte nye mennesker og utfordringer. 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/813079-er-dette-en-god-jobbs%C3%B8knad/#findComment-13999107 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #12 Del Skrevet 19. februar 2014 Det kommer kanskje i CV-en, men hvilke språk kan du - og hvor godt (muntlig/skriftlig)? Kanskje si noe om dataferdigheter (men det er kanskje unødvendig for unge i dag)?Anonymous poster hash: 16a49...bfd Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/813079-er-dette-en-god-jobbs%C3%B8knad/#findComment-13999269 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Genesis Skrevet 20. februar 2014 #13 Del Skrevet 20. februar 2014 (endret) Har veldig lyst til å jobbe i resepsjonist på hotell, er dette en grei søknad? Kan også tenke meg renhold, ikke helt sikker på hvordan jeg kan få frem det(?). "Det er med stor interesse at jeg søker på sommerjobb som resepsjonist hos dere på Sanden Hotell. Jeg ei jente på snart tyve år, har et meget stort reisehjerte og elsker å bli utfordret. Som 16-åring dro jeg til USA som utvekslingsstudent, og levde i ett år hos en fremmed familie. På det lille året lærte jeg enormt mye; blant annet hvor viktig det er å gi av seg selv og det å møte og takle kritikk med en positiv innstilling. Jeg tror disse erfaringene vil komme godt med i en jobb som dette. Tidligere har jeg jobbet som miljøarbeider, servitør, ambassadør for utvekslingsorganisasjon og som medarbeider i bokhandel. Disse jobbene har lært meg mye om kommunikasjon og hvordan yte den beste servicen. Jeg har blitt fortalt at jeg er en meget effektiv person, veldig lærevillig og møter alle med et smil. Jeg trives med å jobbe under stress, og at dagene har mye å by på. Jeg ønsker gjennom denne jobben å utvikle meg enda mer innenfor servicebransjen, bygge nye relasjoner og å møte nye personligheter. Jeg holder til i --, kan nåes på både mail og telefon." Anonymous poster hash: e9ef2...f07 "reisehjerte" er ikke noe norsk ord, og det virker bare som du prøver å imponere med gode formuleringer (noe som blir kleint når du mislykkes). Jeg synes også du skal endre formuleringen "gi av meg selv", til og med min pappa langt oppi åra forbinder dette med paradise hotel-type mennesker, og det jobber ikke til din fordel. Dessuten er det en uberklisje. Si heller noe sånt som at du er positivt innstilt til nye mennesker og utadvendt. Eller bare dropp det helt. At du reiste til USA som 16-åring viser at du ikke er skyggeredd og at du er tilpasningsdyktig. Jeg er ikke enig med han som ba deg tone dette ned, dette hadde ihvertfall vært svært nyttig info for meg hvis jeg satt på andre siden av bordet, og vitner om en tiltakslyst som er attraktiv for de fleste arbeidsgivere. Endret 20. februar 2014 av Genesis 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/813079-er-dette-en-god-jobbs%C3%B8knad/#findComment-14002442 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusemamma Skrevet 20. februar 2014 #14 Del Skrevet 20. februar 2014 Jeg har selv hjelp av coach til og finne jobb og de sier at man skriver mest relevant og ikke masse ekstra dette sparer man til evnt intervju. Søknaden skal fenge med en gang de ser den ellers gidder de ikke og lese. Kort og presist er det beste. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/813079-er-dette-en-god-jobbs%C3%B8knad/#findComment-14002503 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrsbiotherm Skrevet 24. februar 2014 #15 Del Skrevet 24. februar 2014 "reisehjerte" er ikke noe norsk ord, og det virker bare som du prøver å imponere med gode formuleringer (noe som blir kleint når du mislykkes). Jeg synes også du skal endre formuleringen "gi av meg selv", til og med min pappa langt oppi åra forbinder dette med paradise hotel-type mennesker, og det jobber ikke til din fordel. Dessuten er det en uberklisje. Si heller noe sånt som at du er positivt innstilt til nye mennesker og utadvendt. Eller bare dropp det helt. At du reiste til USA som 16-åring viser at du ikke er skyggeredd og at du er tilpasningsdyktig. Jeg er ikke enig med han som ba deg tone dette ned, dette hadde ihvertfall vært svært nyttig info for meg hvis jeg satt på andre siden av bordet, og vitner om en tiltakslyst som er attraktiv for de fleste arbeidsgivere. Takk for tilbakemeldingen! Til alle! Dette er virkelig til å god hjelp! Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/813079-er-dette-en-god-jobbs%C3%B8knad/#findComment-14024348 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå