Gå til innhold

so you guys; kvinnelige securitas/politi

Anbefalte innlegg

Gjest gnækvåg
Skrevet (endret)

Er jeg den eneste som kunne tenke seg en omgang? :sjenert:

:sjarmor:

Endret av Vanemagi
Skrevet

Helt ærlig, synes det er vanskelig å ta kvinnelig politi seriøst.

Anonymous poster hash: 31f9d...a60
  • Liker 6
Skrevet

Securitas og politi er to to helt forskjellige yrker.

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet

Securitas og politi er to to helt forskjellige yrker.

Securitas er ikke et yrke.... det er et firma. Har jobbet i sikkerhetsbransjen i mange år, prøv heller flyvertinner og sugepleiersker ;)

Skrevet

Securitas er ikke et yrke.... det er et firma. Har jobbet i sikkerhetsbransjen i mange år, prøv heller flyvertinner og sugepleiersker ;)

Ja, yrket heter vekter. "Securitas" har alikevel blitt et synonym for yrket på folkemunne. Iallefall for lekmenn.

Lypsyl-leppepomade-fenomenet. :)

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet

Ja, yrket heter vekter. "Securitas" har alikevel blitt et synonym for yrket på folkemunne. Iallefall for lekmenn.

Lypsyl-leppepomade-fenomenet. :)

Svak begrunnelse. Men hey, om det virker for deg så.....

Skrevet

Svak begrunnelse. Men hey, om det virker for deg så.....

Det var jo ts som skrev "securitas" i utgangspunktet.

Anonymous poster hash: df008...ca7

• Liker 2
Skrevet

Til orientering så er ikke securitas et yrke som krever høy kompetanse. Så vidt meg bekjent holder det å gjennomføre et obigatorisk kurs. Er en del folk som ikke har kommet inn på politiskolen eller som ikke har klart å fullføre politiskolen som blir securitas, med påfølgende oppførsel for å styrke sitt eget ego.

Anonymous poster hash: 2736d...a27
Skrevet

Er vekter på deltid, eller har i det minste vekteruniform på jobb, og føler meg sykt lite sexy. Det er arbeidsklær, og da jeg ikke er patruljerende/ute i felt overhode så synes jeg det er rett og slett dritkleint å treffe på/gå offentlig i uniformen. Jeg føler at mennesker ser på meg og tenker "jaså, du kom ikke inn på politihøgskolen", selv om jeg aldri har hatt noe ønske om det eller altså ikke er utegående i det hele tatt. Jeg har ingen holdning om at jeg er tøff, kul eller skal passe på noen, jeg jobber inne på et kontor med andre uniformerte og synes ikke kollegene mine er så snasne i den uniformen heller. Men hver sin smak! :)

Skrevet

Til orientering så er ikke securitas et yrke som krever høy kompetanse. Så vidt meg bekjent holder det å gjennomføre et obigatorisk kurs. Er en del folk som ikke har kommet inn på politiskolen eller som ikke har klart å fullføre politiskolen som blir securitas, med påfølgende oppførsel for å styrke sitt eget ego.

Jeg vet om noen som ikke har fullført ett eneste år på videregående, som er securitas. Så skal ikke mye til for å bli det nei..

Skrevet

Trenger man VGS for å jobbe som vekter, noen som vet? (jada, OT, men...)

Anonymous poster hash: 18698...f31
Skrevet

Nei, man trenger ikke VGS!

Skrevet

Trenger strengt tatt ikke hjerne engang. Men et undertrykt maktbehov kommer godt med!

Anonymous poster hash: e85a1...cf2

• Liker 3
Skrevet

Og alle menn som kjøper dyr og rask bil prøver å kompensere for noe annet :murvegg:

På tide å droppe stereotypene, flertallet av de som er vektere, jobber i yrket i en kortere periode, gjerne ved siden av studier (faktisk en del politihøgskolestudenter) og finnes i alle varianter. De er svært klar over at de ikke har noen makt i samfunnet, 99% av dem er tilstede for din trygghet og ikke for sitt eget egos skyld da de vet at dette bare forårsaker problemer med kverulanter og påståelige idioter, og de vil bare ha en ålreit dag på jobb som alle andre.

At du har dem sånn i vrangstrupen tyder nesten på at du faller i en av kategoriene ovenfor, eller at du er en av de som har blitt tatt for noe umodent som nasking, sniking på trikken e.l. og har prøvd å diskutere deg ut av situasionen.

Jeg har bl.a jobbet deltid som nattevakt på bensinstasjon mens jeg studerte, og det var svært betryggende å ha securitas innom noen ganger i løpet av natten, og de var utrolig hyggelige, normale mennesker som alle oss andre. Hvis du har dårlige opplevelser med vektere, er det stor sannynlighet for at det er du som har skapt den dårlige opplevelsen på egen hånd. Sorry mac.

Anonymous poster hash: bda87...080

• Liker 4
Skrevet

Flott, takk! :blomst:

Har imidlertid ikke noe undertrykt maktbehov, kanskje med unntak av ekle grisemenn som tror jenter er fritt vilt... Men det er vel bare positivt, det.

Annonse
Skrevet

Denne ønsker jeg en GOD begrunnelse på!

Anonymous poster hash: 470f5...146

Skrevet

Samme her.Blir litt rart med damer som skal være tøffe i trynet liksom.Beklager at det er sånn,men sånn er det.

Anonymous poster hash: 77ea8...278

Gjest Coolaid
Skrevet

Man trenger strengt tatt ingen ting bortsett fra et kurs og plettfri vandel.

Jeg jobber ikke i sikkerhetsbransjen lenger - og driver på med noe helt annet, ei heller i politiet. Kjenner veldig mange mennesker som er vektere og andre i bransjen. Det er fordommer at for eksempel vektere er mennesker som ikke har kommet inn på politiskolen eller ønsker å bli politi. Hva skal man si om sykepleiere, hjelpepleiere og annet helsepersonell? - At de ville egentlig bli lege? :fnise:

Gjest Coolaid
Skrevet

Det var jo ts som skrev "securitas" i utgangspunktet.

Blir ikke mindre svak begrunnelse av den grunn heller.

For øvrig, dette er seksualitet forumet. Kvinnelige politi og vektere er ikke det jeg tenner på for å si det slik. Jeg tenner på femininitet. Ikke et maskulint yrke.

Skrevet

Etter å ha lest denne tråden fikk jeg enda mer lyst til å søke vekterjobb. Hm, kanskje jeg skal det! Selv om jeg er jente og liten av vekst og egentlig ganske vennlig utseende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...