Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg slik at jeg egentlig skulle ha mensen 1. februar. Men siden typen er borte når eggløsningen skal være, bestemte jeg meg for å forskyve mensen til 8 februar, slik at eggløsningen finner sted rundt den 21 februar.. Men jeg lurer på om det hjelper i det hele tatt å forskyve den slik?

Jeg blødde de første dagene når jeg skulle ha mens, selv om jeg tok p-pillene fram til 8 februar..så kan det hende at jeg hadde likevel eggløsning nå 15 februar, i stede for 21?

Er det noen som har prøvd å forskyve mensen og eggløsning, og har det hjulpet??

Er så redd for at jeg ikke i det hele tatt skal få eggløsning denne måneden...

Anonymous poster hash: 2bf47...3f0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du går på pillen har du ikke eggløsning, og kan derfor heller ikke forskyve eggløsningen.

Dersom du ikke går på pillen til vanlig er det skummelt å ta den bare for å manipulere syklusen, risikoen for blodpropp er størst akkurat i det man begynner, og kroppen har ikke godt av svingingene i hormoner. Det eneste det bidrar til er å forvirre kroppen slik at du risikerer at det går lang tid til neste eggløsning.

Det finnes ingen måter å skyve på eggløsning på, kun å forskyve mens ved bruk av pillen (dersom man bruker den fast) eller Primolut-N.

• Liker 1
Skrevet

Så selv om jeg ikke går på p-piller nå og sluttet med p-pillene når jeg fikk menstruasjon så kan jeg ikke få eggløsning????

Pågrunn av at jeg gikk på p-piller 1 uke ekstra for å ikke få mensen den 1.februar?

Når du går på pillen har du ikke eggløsning, og kan derfor heller ikke forskyve eggløsningen.

Dersom du ikke går på pillen til vanlig er det skummelt å ta den bare for å manipulere syklusen, risikoen for blodpropp er størst akkurat i det man begynner, og kroppen har ikke godt av svingingene i hormoner. Det eneste det bidrar til er å forvirre kroppen slik at du risikerer at det går lang tid til neste eggløsning.

Det finnes ingen måter å skyve på eggløsning på, kun å forskyve mens ved bruk av pillen (dersom man bruker den fast) eller Primolut-N.

Skrevet

Så selv om jeg ikke går på p-piller nå og sluttet med p-pillene når jeg fikk menstruasjon så kan jeg ikke få eggløsning????

Pågrunn av at jeg gikk på p-piller 1 uke ekstra for å ikke få mensen den 1.februar?

Det er som oftest ikke sånn at man går rett i vanlig syklus når man slutter på p-piller. Stort sett trenger kroppen litt tid på å omstille seg og å lage syklus med naturlige hormoner.

Så du kan nok ikke vite helt sikkert når du får eggløsning enda, det må du nok bruke noen sykluser på å finne ut av.

Anonymous poster hash: e3fef...3c0

Skrevet

Det er som oftest ikke sånn at man går rett i vanlig syklus når man slutter på p-piller. Stort sett trenger kroppen litt tid på å omstille seg og å lage syklus med naturlige hormoner.

Så du kan nok ikke vite helt sikkert når du får eggløsning enda, det må du nok bruke noen sykluser på å finne ut av.

Blir ikke klok på dette og skjønner ikke helt hvordan det foregår.. Jeg har fått høre at man er like fruktbar etter å ha sluttet på p-piller.. så det høres litt rart ut om jeg ikke får eggløsning eller ikke er befruktet dersom jeg går 1 uke ekstra på p-piller før jeg får mensen..

Skrevet

Blir ikke klok på dette og skjønner ikke helt hvordan det foregår.. Jeg har fått høre at man er like fruktbar etter å ha sluttet på p-piller.. så det høres litt rart ut om jeg ikke får eggløsning eller ikke er befruktet dersom jeg går 1 uke ekstra på p-piller før jeg får mensen..

Når du går på p-piller tilfører du kroppen kunstige hormoner. Da er syklusen din styrt av p.pillene og man har normalt sett ikke eggløsning.

Når du slutter trenger kroppen litt til på seg til å starte naturlig produksjon av hormoner, slik at du kan fpr eggløsning og normal mens(dvs et ubefruktet egg som støtes ut).

Så igjen, nei du kan ikke gå ut fra at du går inn i normal syklus og får eggløsning 14 dager etter mensen(eller bortfallsblødning i dette tilfelle).

Men når det er sagt, noen får raskt eggløsning og blir raskt gravide etter p-pille slutt, men dette kan mer kalles flaks enn sannsynlighet.

Gjest Solstråla88
Skrevet

Dette er jo veldig individuelt, men jeg har ikke fått tilbake eggløsningen enda, og jeg sluttet på pillen i september 2012.

Skrevet

Jeg fikk ikke stabil syklus etter at jeg sluttet med pillene. Etter 13 mnd ble jeg gravid, men syklusen var fortsatt ikke stabil. Syklusen var opp mot 50 dager på det lengste, så sannsynligheten for at jeg hadde eggløsning var nok liten.

Anonymous poster hash: 558e1...ac2

Skrevet

Når man går på pillen er kroppens egne hormoner "overstyrt". Man får derfor heller ikke eggløsning. Når man slutter opplever enkelte at kroppen kommer rett i normalt gjenge igjen, men de fleste trenger mer tid. Det kan ta opp til et år før ting stabiliserer seg etter pilleslutt.

Skrevet

Noen blir gravide av å ha magesjau noen dager slikt at p-pillen ikke blir tatt opp i kroppen, andre bruker lang tid på å få stabile sykluser med eggløsning etter å ha sluttet med P-pille.

Det eneste en kan regne med er at eggløsning og fruktbarhet er helt uforutsigbart akkurat når en har sluttet med pillene. Du må ikke bruke p-piller til å forskyve når du forsøker å bli gravid, fordi du risikerer å kludre til syklusen og at eggløsningen kan bli forstyrret.

• Liker 1
Gjest Wei Wei
Skrevet

Det er noen som sliter med å få en regelmessig syklus etter pilleslutt. Om pillene er grunnen er vanskelig å si. Og ja, man kan være like fruktbar rett etter pilleslutt, men vi skal ikke ta det for gitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...