Djungelvrål Skrevet 18. februar 2014 #1 Del Skrevet 18. februar 2014 Prøvde å lage kylling chop suey en gang men fikk ikke til sausen. Hvordan lage den slik at den er like god på smak som den man får på kinaresstaurant?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 18. februar 2014 #2 Del Skrevet 18. februar 2014 (endret) Har aldri laget eller spist kylling chop suey, men det er vel samme saus som biff chop suey? I så fall lærte vi å lage den av litt vann, østerssaus, mørk soyasaus og søt soyasaus, og å jevne med potetmel. Har dessverre ikke nøyaktige mengder, vi lærte rett og slett å smake det til. Men den vi lagde smakte dønn likt som den jeg har spist på kinarestaurant (noe som kanskje ikke er så rart, mtp at det var kokker fra en kinaresaurant som lærte oss opp og leverte varer til oss..). Men det er veldig stor forskjell på smaken på de ulike merkene soyasaus og østerssaus! Vi brukte østerssaus med rød etikett med en panda på mener jeg å huske, og det var fargerike etiketter med bilde av ei dame på soyasausene. De er klart de beste jeg har brukt. Edit: vi krydret også med msg, salt og sukker, ingenting annet. Edit 2: Etter litt googling ser det ut som om merkene heter Panda Brand og Healthy Boy (og det var tydeligvis ikke en dame, men barn på). Endret 18. februar 2014 av Thorn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 18. februar 2014 #3 Del Skrevet 18. februar 2014 Jeg bruker denne oppskrifta Chop-suey-saus 3 dl kyllingbuljong 0,5 dl soyasaus 2 ss ketjap manis (søt soyasaus) 1 ss sambal oelek (chilipasta) 1 ss raspet, frisk ingefær 1 båt raspet/hakket hvitløk 1 ss potetsmel og 0,5 dl kaldt vann til utjevning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå