Gå til innhold

Hvordan bruke en blazer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å kjøpe meg en blazer/jakke som jeg kan bruke når det blir vår. Jeg er litt usikker på hvordan jeg bør bruke denne, er det noen som har tips til hvordan man bruker en slik uten at det blir verken for "stramt" eller for kjedelig? Jeg vil gjerne se litt avslappet ut, men likevel elegant.

Anonymous poster hash: 9459c...5af
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Edit: Unnskyld! Jeg pleier ikke å være så frekk, men jeg var litt brisen og i tullete humør i går.

Endret av Topplue
  • Liker 2
Skrevet

Jeg tenkte vel egentlig mer på tips til hvilke klær som er fint å bruke sammen med en slik jakke :)

Anonymous poster hash: 9459c...5af
Gjest Nanne70
Skrevet

Her finner du masse inspirasjon til antrekk med blazer :)

Skrevet (endret)

Bruk tskjorte under istedet for vanlig skjorte. Det gir en veldig casual look. I tillegg kan du bruke typisk sommer/vårtilbehør som sandaler/ballerinasko hvis det er varmt nok ute :)

Endret av skyflakes
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Hvordan vil du se ut?

- det er vel det som er spørsmålet tenker jeg.

En blazer kan brukes til nær sagt absolutt alt... kanskje med unntak for onepiece og hettegenser.

Skjorter og skjørt, penbukser, jeans, kjoler... pene kjoler og litt mer røffe kjoler.

Alt koker ned til typen blazer (stoff), snitt og hvordan du vil se ut.

Blazere kommer i et utall ulike variasjoner, men de klassiske er nok de du over tid vil sette størst pris på at du har.

Disse tre er alle helt klassiske blazere, men en i bomull, en i ren ull og en i skinn/lær.

De har dermed også litt ulike kombinasjonsmuligheter.

41389305xj_20_e.jpg 41351444rw_20_e.jpg

59138401nx_20_e.jpg

Nr. 2 er en Dondup blazer i 100% ull. Fasongsydd så det holder. Lett som en fjær.

Jeg har den og den er et lite kunstverk. Tør gi den mine anbefalinger, selv om den ikke er hverken årets eller fjorårets modell.

Edit: Lenker i bildene.

Endret av Lille-pus
Skrevet

Kan jo fortelle deg hva jeg bruker det til, nesten enklere det, siden det kan brukes til så mangt. ;)

Smale jeans, skjorte/bluse, høye heler og et skjerf. Enkelt og klassisk, gjerne med enkelt tilbehør som en klassisk klokke med skinnreim, små øredobber og et enkelt armbånd. Har alltid et lite smykke i halsen, forlovelsesring og en ring på den andre hånden.

Smale jeans, t-skjorte, boots og et skjerf. Litt mer løst og ledig, men samtid passelig elegant. Her kan det tenkes at jeg bruker mer armbånd for en litt røffere stil, eller minst mulig tilbehør, kommer an på humøret.

Enkel sommerkjole, strømpebukse (om det ikke er varmt nok til å gå uten), ballerinasko og minst mulig tilbehør (for meg er det klokke, kjede, to enkle ringer og et enkelt tynt gullarmbånd).

Strikketkjole (med korte ermer), grovstrikket strømpebukse, boots og skjerf. Her kan du også velge litt ekstra tilbehør om du liker det. Store øredobber eller et stort armbånd er noe jeg ofte bruker til. :)

Det her er bare fire kombinasjoner som jeg liker veldig godt.

For en elegant, men samtidig litt avslappet stil velger jeg smale jeans, boots, t-skjorte/langermet topp, et stort, mykt skjerf og lite tilbehør til.

Pass på at du finner en blazer som er god i sømmene, holder seg i fasongen og som passer til deg. Noen blazere er korte, mens andre går litt ned på rumpa igjen, finn den fasongen du liker og trives med, så er det mye lettere å bruke en blazer uten at man føler at det er veldig "stivt". :)

Skrevet

Jeg bruker ofte en sort blazer til en litt bling-bling topp eller rocka t-skjorte, sorte tighte jeans og enten boots eller pumps til. Kommer an på anledningen.

Eller så bruker jeg det på jobb med en bluse under og et par smale bukser og noen heler.

På fest kan jeg ha den til kjole tilfelle det blir litt kjølig. Må da være kort og ettersittende kjole.

Blazer er et must i en hver garderobe.

Anonymous poster hash: 6dbaf...79a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...