Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvilet
Skrevet

Til skrekk og advarsel...

Jeg bare må få ut noen frustrasjoner. Min personlige økonomi er en fiasko.. :veldigsur: ... Jeg er så sliten av å ha det slik at jeg snart ikke vet hva jeg skal gjøre.

Da jeg ble alenemor for noen år tilbake gikk alt i vasken. Jeg ble separert og mistet jobben på samme tid (innskrenkninger). For ca. 5 år siden var jeg så godt som gjeldfri, kun litt studiegjeld og hadde helt orden på alt som hadde med økonomi ..

Jeg nektet å gå på sosialkontoret og prøvde heller å greie meg på det jeg fikk ledighetstrygd etc.. Når det ikke gikk, tok jeg opp lån.. Jeg angrer så vanvittig, jeg skulle gjerne ha hatt det ugjort. Jeg kan kun takke meg selv for min nåværende situasjon..

Nå sliter jeg hver eneste dag. Jeg greier ikke å overholde alle forpliktelsene mine. Noen dager tør jeg ikke åpne postkassen fordi jeg vet at det er regninger og krav som jeg ikke har penger til. Jeg vet at det ikke hjelper, men det er akkurat som om jeg greier å skyve det litt lenger frem ved å utsette posthentingen..

Jeg blir helt kvalm noen ganger og er deprimert. Jeg tenker på det hver eneste dag og jeg ønsker mere enn alt å kunne betale alt tilbake. Hvis jeg hadde greid det så skulle jeg aldri i mitt liv mere ha lånt eller tatt noe på avbetaling..

Jeg har så forferdelig dårlig samvittighet ovenfor mitt datter på 11 år. Jeg prøver å skjule at jeg har dårlig råd. Men ett barn på 11 år forstår uansett mere enn jeg skulle ønske når det gjelder dette.. Hun spør meg nesten aldri om å få noe. De gangene hun får noe, f.eks. ett blad blir hun kjempeglad og sier jeg er verdens beste mamma...

Herregud, jeg er verdens værste...

Jeg prøver å tenke fremover. Jeg har så lite igjen å leve for hver måned at jeg ikke skjønner hvordan jeg skal få en orden på alt igjen. Faste utgifter krever og jeg jobber i ett lavtlønnsyrke..

Jeg er utdannet innen økonomi og regnskap.. Jeg burde ha visst bedre.. Jeg skulle ønske det var ugjort og skal gjøre alt jeg kan for at det skal bli bra igjen...

Målet mitt er uansett å få orden på livet mitt en gang....

- CARPE DIEM -

Videoannonse
Annonse
Gjest Poirot
Skrevet

Ta kontakt med banken din og forklar situasjonen, det samme med de du skylder penger. Se om dere kan komme frem til en løsning, eks mindre avdrag over lengre tid.

Gjest tusjen
Skrevet

Heisann,

Livet er ikke alltid enkelt.. Jeg har selv vært alenemor og hatt det vanskelig.. Lykke til.. Jeg håper alt ordner seg..

hilsen tusjen

Skrevet

Uff... syns så forferdelig synd på deg, det er nok en utrolig vanskelig situasjon. Jeg hiver meg på den foran som anbefaler deg å søke hjelp, det er utrolig hvor godt det kan hjelpe med en avbetalingsplan, som gjør at du får orden på økonomien din. Det vil ikke løse alle problemer, men det vil gjøre livet uendelig mye lettere for deg, når du vet hva du har å holde deg til, for sånn som du har det nå, sliter deg helt ut.

Det er ikke bare gods og gull som gjør deg til en god mor, vær der for datteren din og det oppveier mer enn å ha en fet konto.

Håper virkelig det ordner seg for deg, men alene tror jeg ikke det går.

Lykke til! :kose:

Skrevet

Ta kontakt med den økonomiske rådgivningstjenesten i kommunen. Denne ligger ofte i tilknytning til sosialkontoret. Der kan du få hjelp til å få oversikt over kreditorene dine, og komme til en betalingsordning som du kan leve med.

Selv ressurssterke mennesker kan av ulike grunner komme opp i et midlertidig betalingsuføre. Jeg jobber med tvangsinnkreving, og som en av mine "skyldnere" sa: "Jeg ble så utrolig skuffa over meg selv, at JEG reagerte slik (resignerte og ikke åpnet posten)." Jeg tror at det er den største bøygen; å ta tak i problemene og å få oversikten. Når man har kommet frem til betalingsavtaler blir alt en del lettere.

Eventuelt er gjeldsordning også en ide.

Skrevet

Heisann.

Ville bare gi deg en :klem: og håper du finner en løsning på dine økonomiske problemer. Søk hjelp.

Gjest fortvilet
Skrevet

Takk for råd og tips. Jeg har bestilt time hos gjeldsrådgiver. Gruer meg, men det nytter vel ikke å stikke hodet i sanden lengre. :wink: .. Fikk time allerede neste uke. Faktisk så var det en befrielse bare det. Jeg er kanskje litt bak mål, men jeg visste ikke at det fantes gjeldsrådgivning som var gratis. Jeg kontaktet ett firma en gang, og det var ikke billig (jeg lot det være). Kanskje det ordner seg likevel.. :wink:

- CARPE DIEM -

Skrevet

Det var godt å høre! Lykke til!

Skrevet

Ville bare gi deg en :klem:

Lykke til, håper det ordner seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...