Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et veldig lite sosialt nettverk, og ønsker å få meg flere venner. Men jeg er usikker på hvordan jeg skal gå frem for å bli kjent med folk.

Jeg er voksen, men står utenfor arbeidslivet på grunn av sykdom. Jeg har ingen venner som jeg kan bli kjent med andre igjennom, og å møte noen på nett er vanskelig siden jeg bor på et lite sted.

Sykdommen min gjør det vanskelig å være med på aktiviteter som dans, treningssenter eller lignende. Jeg har forsøkt å undersøke diverse klubber/foreninger i området her, men det er stort sett for mennesker i en annen aldersgruppe enn meg. Foreningen til sykdommen jeg har, har ikke lokallag her.

Å bare begynne å snakke med andre mennesker på bibliotek, kafé eller butikk føles ikke helt naturlig, da jeg ikke har så mye å snakke med andre om. Det første folk spør om er jo ofte hva man jobber med, og det er ikke så kult å fortelle at man er syk dom det første man snakker med noen om.

Er det noen som har noen tips til hvor jeg kan møte folk? Kanskje det er noen åpenbare muligheter jeg ikke har tenkt på? :)

Anonymous poster hash: cd1a3...8e8
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Utenom det du har skrevet om at du ikke kan være med på "aktive" grupper, så finnes det andre grupper, som bokklubber feks. Hvis du har en kronisk sykdom, så finnes det kurs og møter som arrangerer via sykehuset, med folk i alle aldersgrupper.

Endret av Pakkepost
Skrevet

Som sagt bor jeg på et lite sted, og det er derfor veldig lite tilbud her. Jeg har undersøkt ulike foreninger/klubber her som jeg kan interessere meg for, men det er stort sett bare folk i en annen aldersgruppe enn meg som deltar. Jeg synes det blir litt snodig å skulle prøve å bli venninne med personer som er nesten dobbelt så gamle som meg, for da har vi neppe så mye til felles. Jeg lurte bare på om det var noen smarte ting jeg ikke hadde tenkt på, men det er kanskje vanskelig å komme med konkrete forslag når jeg ikke sier hvor jeg holder til.

Anonymous poster hash: cd1a3...8e8
Skrevet

Venter fortsatt på en nettside der man kan treffe noen...aka match.com, bare som venner. Noen som vil grunnlegge dette?

Og dessverre, jeg har ingen råd til deg, er vel så og si i lik situasjon.

Anonymous poster hash: 14e45...686
Skrevet

Vanskelig situasjon Ts.

Kan du delta på et kurs?

Matlaging, vin eller innen en kunst/håndverk? Det har de kanskje der du bor, og det er jo ikke så fysisk krevende?

Vet ikke helt noen andre forslag.

Anonymous poster hash: 7d606...7e2

Skrevet

aktivitetsvenner.no! Der finner man nok folk til å bygge nye bekjentskaper og evt. utvikle nye vennskap med. Bare sørg for å ha en seriøs tone, noen klarer faktisk å forveksle venner med dating.

Anonymous poster hash: 00129...40a
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...