Gå til innhold

Dilemma om en venninne og hennes kjæreste...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er kanskje ingen sak, men jeg er litt i stuss på om jeg skal foreta meg noe eller ikke.

Fredag var jeg hos en venninne på jentekveld. Hun nevnte at kjæresten hennes var i London i helgen på fotballtur med noen kamerater, og at hun derfor benyttet sjansen til å få samlet jentene.

Resten av helgen var jeg hos han jeg holder på med, som bor i en annen del av byen. Lørdag kveld var vi på lokalbutikken, og der så jeg kjæresten til venninna mi. Han som altså angivelig var i London. Han var for øvrig alene på butikken, så det ut til. Han så ikke meg, for han sto og betalte da vi gikk inn.

Jeg er usikker på om jeg skal si det til venninna mi eller ikke. Han jeg holder på med mener jeg ikke skal blande meg, for det kan være de har problemer og at hun bare brukte Londonturen som unnskyldning fremfor å si at de har problemer. Men jeg er ganske så nær venninne med henne og det ville ikke vært likt henne å ikke fortelle.

Hva ville dere gjort?

Anonymous poster hash: 424db...e9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nevnt det for henne. Hvis hun bare skjuler noe, vil hun blaase det bort og komme med en annen unnskyldning. Hvis hun er overrasket, vil hun i det minste vaere informert.

• Liker 2
Gjest sophia21
Skrevet

Det kan godt være det er som fyren din sier, at de har problemer, men jeg synes i alle tilfelle du burde si noe. Hvis hun faktisk tror han er i London så er det jo ganske alvorlig. Og hvis noe kommer frem senere vil det jo være rart du ikke sa noe?

Bare sørg for å ha henne alene og ta det opp på en fin måte, så hun ikke føler hun blir ydmyket fremfor hele gjengen.

Skrevet

Det var ikke så enkelt som at han kom tilbake fra London på lørdag ettermiddag?

Skrevet

Det kan godt være at venninnen din vet at typen var i byen, men at han sov et annet sted, f.eks fordi de hadde "pause" elelr noe.

Jeg ville uansett sagt noe, men ikke lag noen stor greie ut av det. Bare si at du så han på x butikk, og følte du måtte si noe siden hun hadde sagt at han var i London.

Anonymous poster hash: 10685...4b3
  • Liker 2
Skrevet

Jeg ville nevnt det. Men da med en lett tone, "ser du fikk han tilbake allerede lørdag". Ring og takk for kvelden, og la det komme opp naturlig.

Dersom hun ikke visste det får hun da beskjed, noe jeg synes du skylder en god venninne. Dersom hun er med på løgnen gir du henne valget om å fortsette å lyve "ja, det var en kort tur". Dersom forklaringen er så enkel som at han kom hjem lørdag slipper du å sitte flau igjen etter å ha "sladret".

• Liker 4
Skrevet

Takk for svar og råd!

Jeg skal møte henne i morgen, så da kan jeg si at jeg så ham. Håper det har en naturlig forklaring...

Anonymous poster hash: 424db...e9e

Skrevet

Hvordan gikk det?

Anonymous poster hash: f011d...277
Skrevet

Det er vel ingen grunn til at du ikke skal si noe. Enten vet hun det fra før av, eller så er det vel på sin plass at hun får vite det nå.

• Liker 1
Skrevet

Vet det var storm i London i helgen så mange fly ble forsinket/kansellert, kan det være at turen ble avlyst på grunn av det?

Skrevet

hvordan gikk det? jeg ville iallefall ha sagt det... :)

Anonymous poster hash: a9aa8...682

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...