Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Polarlys
Skrevet

Hei!

Har chello fra UPC, og har fått utstyr til IP-telefoni fra Telio. Jeg har prøvd å koble dette sammen i mange dager, med gjentatte telefoner til support for UPC, Telio, og datakjeden som solgte meg routeren, og jeg har ikke fått telefonen til å virke.

Beskjeden er at telefonen ikke mottar ip-adresse.

Det virker som om routeren er i orden, den virker bra i forhold til internett. Routeren har blitt konfigurert til å åpne diverse porter for ip-telefoni.

Jeg har byttet routeren, og jeg har byttet om på de ulike kablene, og jeg har prøvd å koble teliomodemet direkte til UPC modemet. Jeg har også koblet fra stømmen når jeg har byttet om på ledninger osv.

Når jeg taster inn koden fra Telio på telefonen, kommer det en telefonsvarer som sier at det ikke er noen IP-adresse. Telio mener at deres utstyr er i orden, UPC mener at deres utstyr er i orden,og at alle nødvendige porter er i orden. Kundeservice på routeren mener at denne fungerer som den skal.

Er det andre som har hatt problemer med å få Telio til å fungere? Jeg trodde dette skulle være enkelt...

Jeg begynner å bli frustrert og fortvilet, og betaler nå både for Telenor, og Telio. Tar i mot hjelp med takk.

Polarlys

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Det virker som det er noe galt med Telio-utstyret som du har fått. Det skal (etter hva jeg har lest) bare være plug n' play (pray). Dersom de andre PC'ene som er koblet til routeren fungerer, så er det ikke routeren. Da er det vel bare telioutstyret igjen. Ring og klag! Be om nytt utstyr, eller be dem for f.... å fortelle deg hva du skal gjøre for at det skal fungere. Hvis det da ikke fungerer så SKAL dem sende deg nytt utstyr ;).

Gjest Plarlys
Skrevet

Ja, det skulle være enkelt. Han jeg snakket med i går, mente at jeg ikke kunne få slipppe månedsavgift for utstyr som ikke virket, hvis det var pga av UPC, eller routeren. Så da blir det opp til meg å fikse det, eller å bevise at feilen er deres. Jeg synes de burde ha en løsning som er enkel eller at de kan hjelpe mer med å få det til å fungere. Akkurat er jeg litt oppgitt, og venter på at Telio-teknikere skal få tid til å ringe tilbake, en eller annen dag....

Skrevet

Hei!

Har du fulgt bruksanvsiningen som står på Telio sine sider for tilkobling av utstyret? http://www.telio.no/?_p=-147

Prøv å feilsøke, hvis du fortsatt ikke finner feilen kan du henvende deg til Telio. :)

Jeg selv vurderer å ta i bruk IP-telefoni. Det er selvsagt mye billigere enn vanlig telefon. Dessuten er prisene på Telio 20% lavere enn Telenor. :D

Har noen andre prøvd Ip-telefoni fra Telio, erfaringer å dele?

Ja' date=' det skulle være enkelt. Han jeg snakket med i går, mente at jeg ikke kunne få slipppe månedsavgift for utstyr som ikke virket, hvis det var pga av UPC, eller routeren. Så da blir det opp til meg å fikse det, eller å bevise at feilen er deres. Jeg synes de burde ha en løsning som er enkel eller at de kan hjelpe mer med å få det til å fungere. Akkurat er jeg litt oppgitt, og venter på at Telio-teknikere skal få tid til å ringe tilbake, en eller annen dag....[/quote']
Gjest Mayamor i.i.
Skrevet

Har Ip telefon fra Telio.

Her fungerte alt som det skulle med en gang iallefall.

Kvaliteten på samtalene er en annen diskusjon...

Men ikke så gale når en bare snakker i telefon, men er en så syndig å røre tastaturet mens en prater: Skurrer og hakker det, og den en snakker med hører deg ikke eller du omvendt.

Men for 149,- pr mnd med fri telefonbenyttelse:

Prøver en stund til vil... :wink:

Mayamor ikke innlogget

Gjest Mayamor
Skrevet

Det var meg over...

Mayamor - innlogget :wink:

Skrevet

Har hørt at det er fortsatt en del små bugs som gjør at samtalekvalitetene ikke er helt bra som de gentlig bør være.

Men, de bugsene blir nok fikset ganske snart, og da blir alt bra og skal fungere som det skal. :D

Glæder meg til å bestille Telio-adapteren! :P

Har Ip telefon fra Telio.

Her fungerte alt som det skulle med en gang iallefall.

Kvaliteten på samtalene er en annen diskusjon...

Men ikke så gale når en bare snakker i telefon, men er en så syndig å røre tastaturet mens en prater: Skurrer og hakker det, og den en snakker med hører deg ikke eller du omvendt.

Men for 149,- pr mnd med fri telefonbenyttelse:

Prøver en stund til vil... :wink:

Mayamor ikke innlogget

Skrevet

Har hatt telio i noen mnd nå, og her har alt virket fra første tund av. Var noen problemer med ruteren min i starten, men etter å ha oppgradert firmware i denne så virker alt som en drøm.

Kvaliteten på samtalene er kjempe bra, og merker ikke noe kvalitetstap om jeg bruker maskinen sammtidig som jeg snakker i tlf.

Du som har problemer med telio, jeg ville anbefalt deg å testet adapteret du har fått fra telio hos noen andre. Er det like dødt der så er det sikkert adapteret telio har sendt deg som er noen gale med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...