Gå til innhold

Kronisk syk og hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva te nker dere om dette. F.eks Fibromyalgi( FM) eller ME eller andre sykdommer.

Vi har en nabo som har verdens søteste hund og han har en kronisk sykdom. HUnden ¨får masse av turer og det, men flere av naboene griner på nesa og mener at dette er dyremishandling.

De dagene han er sengeliggende/ sofaliggende er det noen som ordner med hunden hans.

Han er og en del på utstillinger, noe som stjeler masse energi hos mannen men han trives med dette, komme på utsiden av døra

På utstillinger er han ikke i rullestol. Men på turer md hunden bruker han rullestol.

Anonymous poster hash: ea65d...108
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint at han har noe i livet som gir ham glede.

Anonymous poster hash: a450e...e64
  • Liker 4
Gjest M.E syke
Skrevet

Fint at han har noe i livet som gir ham glede.

Anonymous poster hash: a450e...e64

Det tenker jeg og. Syntes dette er så bra. Selv er jeg jo kronisk syk, med ME og vi har en Dachs og han bestyr mye for meg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er kjempefint at han har noe i livet som gir ham noe! Det er utrolig viktig å føle at det fortsatt er en mening med livet når man er syk, og det å drive aktivt med hund kan være det som holder ham oppe. Så lenge hunden har det bra - og det virker det jo som om den har dersom han har andre til å hjelpe seg - ser jeg bare positive ting med dette :)

Anonymous poster hash: 07608...e2b
  • Liker 1
Gjest HappyWaffle
Skrevet

dyr kan være til mer hjelp enn man tror når man har en sykdom. Så jeg syns bare det er kjempebra, å hunden får jo trimmen den trenger ettersom jeg skjønner så da ser jeg egentlig ikke problemet jeg :)

Skrevet

Syns naboene skal holde kjeft og passe sine egne saker. Dette hørtes helt topp ut for denne mannen, og er nok en form for terapi for ham. Så lenge hunden får den trimmen og omsorgen den trenger, så syns jeg dette bare er positivt.

• Liker 3
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Så godt å høre at han har hund, som tydeligvis gir han så mye.

Bare så jævla synd han har en flokk tapere som nabo.

Gjest M.E syke
Skrevet

Belle: sånn jeg forstår det så reagerer ikke Ts på dette. Mer for å uttrykke forundring kanskje over de andre naboene sine reaksjoner.

Skrevet

Hei alle sammen. Takk for svar. La meg forklare. Jeg syntes det er super bra at han har hund, det er et utrolig bra bånd i mellom de, og maken til velholdt hund, ser at pelsen skinner. Jeg ville bare høre deres tanker rundt dette, for jeg skjønner ikke at noen av naboene reagerer. Dyr er til stor trøst.

TS

Anonymous poster hash: ea65d...108
  • Liker 2
Skrevet

Det høres ut som om denne hunden får mye mer oppmerksomhet og turer og er mye mindre alene enn de fleste hunder til folk i full jobb. Så dyremishandling? Så langt fra som man kan komme, vil jeg tørre å si.

Selv er jeg kronisk syk så dersom/når jeg ikke kan jobbe lenger, skal jeg få meg hund. Både fordi det er mye selskap i en pelskledd venn og fordi den vil tvinge meg ut på tur hver dag.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Belle: sånn jeg forstår det så reagerer ikke Ts på dette. Mer for å uttrykke forundring kanskje over de andre naboene sine reaksjoner.

Jeg leste dette som at TS syntes dette var bra, men at noen naboer reagerte. Er disse naboene jeg forbanner ;)

• Liker 2
Skrevet

Tenk å være så heldig at den har eieren hjemme heletiden, det er det ikke alle hunder som har.

Og siden den får alle turer den trenger og stell, så ser jeg virkelig ikke problemet.

Anonymous poster hash: 26af5...ca2
Skrevet

Sliter selv med to kroniske sykdommer og har også to hunder oppi det hele. Klart det krever sitt å gi dem det de trenger, MEN heller være sliten og glad enn å sitte hjemme uten noe som bidrar til at jeg kommer meg ut.
De er til stor glede og ikke minst en vanvittig god støtte/trøst på dårlige dager. Så lenge de får det de trenger bør det ikke ha noe å si om eier er syk eller ikke.

Og det virker jo som om denne hunden får det den trenger og at han har en ordning når han selv ikke kommer seg ut.
Syns disse naboene bør gå i seg selv, dyremishandling er når en IKKE tar vare på dyra sine. Denne får både tur og stell, er det mishandling er jeg redd vi er mange som torturerer dyrene våre...

Anonymous poster hash: e53e2...ae5
Gjest M.E syke
Skrevet

Jeg leste dette som at TS syntes dette var bra, men at noen naboer reagerte. Er disse naboene jeg forbanner ;)

Da leste vi det likt.

Skrevet

Naboene skal bare klappe igjen!

Så fantastisk for han at han har en hobby som gir ham så mye selskap og glede samt fysisk aktivitet. Ingenting er vel bedre enn det?

Skrevet

Har en kronisk sykdom med trøtthet som bivirkning. Har ikke hund men andre dyr. Foruten diverse medikamenter, er dyr fantastisk medisin.

Nå er det slik blandt mange i Norge, at er man syk - da skal man mure seg inne og ikke synes i samfunnet.

Anonymous poster hash: a2d8f...d7c

Skrevet

Jeg synes han burde ha fått hund på blå resept og at naboen som blander seg rett og slett er idioter.

Anonymous poster hash: 00c97...291
  • Liker 3
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Vil bare si at jeg har selv en nabo med en kronisk sykdom og hund. Om naboen er nede for telling en dag, så tar vi andre naboene oss av denne hunden :) Går ofte tur med den hunden, og synes det er gull at naboen har hund. Hunden lider ikke :)

Skrevet

Da jeg var 14år, fikk jeg ME, og jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten hunden min. Nå bodde jo jeg hjemme, så jeg var ikke alene med hunden.. Men da jeg ble syk, fikk jeg en helt annen tilværelse enn tidligere. Jeg var for syk til å gå på skolen, jeg mistet kontakten med venner, falt på utsiden og var generelt mye alene. Da jeg ble bedre, fikk jeg hjemmeundervisning og jeg kunne ta en liten tur med hunden rundt kvartalet. Det at jeg hadde hunden med meg hjemme på dagtid, når alle andre var på skolen, og jeg var for syk til å være med på å leve livet med andre på min alder, var utrolig godt. Hunden var til stort selskap, og jeg vet som sagt ikke hva jeg skulle gjort uten henne.

Anonymous poster hash: c09e5...cd7
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...