Gå til innhold

Hvordan bryte det selvdestruktive mønsteret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjør alltid den samme tabben, faller for menn som ikke er bra for meg.

Har i lengre tid hatt kontakt med en fyr jeg vet var the one and only. Han bodde sammen med det han sa var exen, pga både økonomi, barna og jobben. Dum som jeg var, trodde jeg på ham. Han la ut om sine følelser for meg, om han skal bryte med livet sitt for å komme til meg, og naiv og godtroende som jeg er, har jeg satt livet mitt på vent i ett år for fyren.

Og i dag får jeg beskjeden om at han og "exen" skal gifte seg til sommeren..

Samme drittet om og om igjen. Møter på fyrer som stjeler fra meg, lyver, og lover etterpå gull og grønne skoger, bare jeg tilgir. Hvorfor tilgir jeg alltid, når jeg vet at han ikke er verdt det? At han ikke kommer til å forandre seg?

Denne fyren var bare en av mange. Tidligere har mennene lånt penger jeg aldri har sett igjen, vært utro, Hvorfor klarer jeg ikke å si: Nei, nå er det nok. Dra til helvete, ikke ødelegg meg mer!!

Fyren som jeg trodde var the one, visste hvilke menn jeg har vært borti tidligere. Og at jeg aldri har følt meg verdt noe, ikke har troen på menn. Og likevel holder han meg for narr i et helt år.

Hva skal jeg gjøre for å bryte mønsteret? Føler nå at jeg bare skal gi opp, for alle menn jeg møter på, lyver meg opp i trynet og ødelegger meg. Tror jeg bare skal holde meg singel for resten av livet

Anonymous poster hash: 7121b...61a

Anonymous poster hash: 7121b...61a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et første skritt er å slutte å lete etter "The One". Det er et markedsføringskonsept og ikke noe man bør bruke tiden sin på :)

Neste gang du treffer en du liker sørg for at vedkommende har ryddig økonomi og ellers ordende forhold, så sparer du deg selv for mye hodebry. Du må nok også gi avkall på noen du er tiltrukket av, men det er trolig til det beste :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det første skritt er ikke å IKKE lete etter the one, men å virkelig lete etter the one. Jeg VET at det ikke er noe markedsføringstunt som han over her sier, det handler bare om at de færreste virkelig er tolmodige og venter på den rette. Det har jo ikke du gjort heller. Du lytter til ord og fine fraser og fordi du ikke har det bra med deg selv velger du å legge din lykke i deres hender.

Du finner den rette for deg ved at du tar tak i deg selv og selvbildet ditt. år du får det bra med deg selv, vil du også tiltrekke helt andre menn enn før. Så setter opp krav til hva du vil ha hos en kjæreste.

Det er DU som velger å være sammen med disse fyrene og det er du som lar dem behandle deg dårlig. Det er faktisk ikke så sikkert at de er på samme måte mot andre, men de respekterer deg ikke fordi du ikke respekterer deg selv. De sier det du vil høre fordi de vet at du smelter og gjør alt for dem igjen.

Det er din oppgave å velge hvilke menn du skal ha i livet ditt og hvordan de skal behandle deg. Hvis du ikke tar tak i deg selv og blir sterk nok alene, vil du aldri bli sterk nok til å finne den en som behandler deg bra.

Endret av Nettinettet
  • Liker 1
Skrevet

Ikke bli bitter og deprimert ihvetfall! Tenk på det som har skjedd som erfaringer du kan ta med deg videre. Det finnes mange bra menn der ute.

Anonymous poster hash: 31d0c...80c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...