Gå til innhold

Er jeg drittsekken her? Vil ikke være det😞

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå i snart fire år vært sammen med en mann jeg trodde jeg elsket av hele mitt hjerte. Da vi møttes var jeg sikker på at jeg vill gi søt og utholde alt med denne mannen. Jeg visste han hadde en vanskelig fortid og mye bagasje men valgte likevel å gi alt av meg selv til han. Etter ett år ble jeg gravid og har nå verdens vakreste sønn. Min første, hans tredje barn. Vi bygde ett hus sammen. Pga hans trøblete fortid så står hele huslånet på meg, og han har ett innskudd på 100 000. Jeg skal ikke legge skjul på han har behandlet meg dårlig,ekstremt dårlig. Da jeg gikk gravid var han kun opptatt av festing og stakk av i lengre perioder. Da sønnen vår ble født virket det an han skjerpet seg veldig og var veldig glad, jeg var ekstremt lykkelig. Nå har alt skjært seg. Har en sønn med han på 18mnd. Vi har bodd sammen i det nye huset i 4 mnd og han har vært med å betale to av avdragene. Han krever han skal ha halvparten av huset pluss unnskylder sitt. Jeg vil ikke selge men skape ett hjem for sønnen min. Og vet jeg kan klare å beholde huset. Han vil jeg skal selge for at han skal få penger😢. Hva skal jeg gjøre? Er villig til å gi han tilbake det han har lagt inn. Men syns ikke det er rettferdig han skal tvinge meg å selge huset når hele lånet står på meg og han ikke har bodd her mer enn 4 mnd. Er jeg drittsekk som ikke skriver under på kontrakt der han eier halve huset?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*Mener innskuddet sitt, ikke unnskyldet sitt 😉

Skrevet

Han burde da ikke få halve huset om han ikke har betalt noe særlig mer... og hele lånet står jo på deg så huset er ditt.

Gi ham heller tilbake det han har betalt og med litt renter, noe mer kan han ikke kreve.

• Liker 14
Skrevet

Da vi møttes var jeg sikker på at jeg vill gi søt og utholde alt med denne mannen.

?

Anonymous poster hash: 4e5cb...250

• Liker 3
Skrevet

Enig med Sjokoladenøtt; Nei. Du er ikke drittsekken her.
Han vet han er dårligere stilt og vil ha sin del av kaka som han ikke fortjener.
IKKE la deg manipuleres.

Anonymous poster hash: 3ec5b...d7c
  • Liker 12
Skrevet

Tuller du? HAN er drittsekken her. Føler med deg, du virker ålreit og oppegående. Gi han det han har lagt inn i huset, men IKKE NOE MER. Han er heldig som hadde deg i livet hans.

• Liker 4
Skrevet

Hva i all verden er det som får deg til å tro at DU er drittsekken?

Høres ut som at han har pratet hull i hodet på deg. Huff ts, dette høres ikke noe gøy ut. Gi han for all del ikke huset, det fortjener du og den lille sønnen din :klem:

• Liker 5
Skrevet

Du skriver ikke under på en dritt, du gir han det han har betalt inn - leie.

Deretter kaster du drittsekken ut.

Du har ikke gjort noe galt her, ikke la han lure deg til å skrive under på noe... Vær så snill.

• Liker 6
Skrevet

Gå i banken og spør hva du skal gjøre, eller en advokat. Du kan også kontakte JURK, Juridisk rådgivning for kvinner. For all del, få hjelp til dette.

Anonymous poster hash: ecf40...600
  • Liker 2
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Om han har råd til å betale seg inn slik at han eier halvdelen av huset deres burde han først betale ned alt på inkassoen som det virker som at han har. Eller er det "bare" det at han ikke har en sparekonto med penger/BSU med penger? I så fall burde han sette pengene sine inn på en sparekonto fremfor å bruke dem.

For øvrig mener jeg du skal stå på ditt.

Skrevet

For meg er det også helt klart at han skal ha igjen innskuddet sitt pluss eventuell renteøkning. Hvis dere hadde solgt nå, ville det vel blitt med tap, da dere kun har bodd der i fire mnd, og det er meglerkostnader ved både kjøp og salg som dere må ut med. Han bør være glad hvis du vil sitte på huset og han slipper å tape noe.

TS, hvis du synes det er vanskelig å stå opp mot ham, og han lett manipulerer deg, må du gå i banken eller til advokat som noen over sier, for å få dette helt korrekt og skriftlig. Dette er kjempeviktig! Har du rådgiver i banken? Ring NÅ og spør hva du bør gjøre! Lykke til :)

Anonymous poster hash: 3f11d...1d3
  • Liker 1
Skrevet

Sånn for å pirke så mener jeg han ikke skal ha en dritt. Dere har bodd der i 4 mnd og han har hjulpet å betale for 2, så pengene du skulle gitt tilbake for de to månedene han har betalt for syns jeg skulle dekket for de andre to månedene han -ikke- betalte.

Men det er nå meg.

Men hva jeg synser har ingenting å si, ville kontaktet bank og slikt og hørt med de. MEN IKKE SKRIV UNDER PÅ NOE SOM HELST MANNEN DIN KOMMER MED!

Anonymous poster hash: 2e77d...64b
  • Liker 1
Skrevet

Du skriver at dere har bygd hus sammen. Hva har han bidratt til av materiell og arbeid, og hva har du bidratt med?

Anonymous poster hash: 8d539...0d9
Skrevet

Jeg ville ikke signert. Han skulle fått innskuddet minus 2 manglende halve avdrag pluss verdiøkning for de 4 mnd tilsvarende hans eierandel. Hvorfor skal du GI kødden et lass med penger?? Du har et barn å forsørge, blir neppe særlig bidrag om han er nedsyltet i gjeld.

Skrevet

Du må betale tilbake de 100.000 + de to avdragene han har vært med på å betale. Om du kan det så er det jo bare å løse det. Har du ikke råd til å betale han ut så må du selge. Han har rettigheter han også. Men om det bare er de 100.000 + de to avdragene, og du har råd til å betale han ut så er det jo bare å gjøre det, hele lånet står jo på deg likevel.

Anonymous poster hash: 837c5...1d1
Skrevet

Ja, herregud for en drittsekk du er som vil beholde huset og gi trygghet til sønnen din!! Fy f... Skjønner ikke hvordan han kan oppføre seg så egoistisk og urimelig!! Ikke skriv under på en dritt, ikke la han overkjøre deg! Stå på!

Skrevet

Du må betale tilbake de 100.000 + de to avdragene han har vært med på å betale. Om du kan det så er det jo bare å løse det. Har du ikke råd til å betale han ut så må du selge. Han har rettigheter han også. Men om det bare er de 100.000 + de to avdragene, og du har råd til å betale han ut så er det jo bare å gjøre det, hele lånet står jo på deg likevel.

Anonymous poster hash: 837c5...1d1

??

Han har vært med på å betale 2 avdrag (med ukjent beløp), har bodd der i 4 mnd. Så TS skal betale 100 000 + 2 avdrag = 4 måneders gratis husleie? Hvilken rettighet er det?

• Liker 2
Skrevet

Du har jo dokumentansjon på at huset er ditt, og heldigvis høres det ikke ut som om du er gift. De to avdragene er å betrakte som husleie. jeg ville ha satt meg ned og beregnet halvdelen av boutgiftene for den tiden han hadde bodd der og betalt tilbake det som sto igjen av de 100 000 etter at dette var trukket fra.

Ellers er det nesten lettere å pese mindre for å få typen ut, og gi ham tilbake de 100 000 og bli kvitt fyren. Han har ikke noe krav på huset uansett

Skrevet

Henger meg på de andre her som skriver at du skal kun la ham få de pengene han bidro med. Ikke et øre mer "for å være snill". Hvor får du det fra at du er drittsekken her egentlig?

Ta vare på hus o g penger du.

Til barna og deg! Trenger pengene dere vet du. Han får ordne seg selv, og det klarer han med de pengene han får.

Nok til depositum osv.

Vær snill mot deg og barne framfor ham.

Anonymous poster hash: 47834...7c6

Skrevet

Rettelse : barnET :-)

Anonymous poster hash: 47834...7c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...