Gjest Gjesten:) Skrevet 26. mai 2004 #1 Skrevet 26. mai 2004 Hei hei. Jeg har et lite problem, om man kan kalle det det. Typen min og jeg hadde planer i helgen. Vi hadde avtalt en helg hos han med film, litt drikke og noe god mat. Og bare slappe av vi to. Nå skal ha plutselig på telt tur med "gutta". Jeg er en person som ikke har så utrolig mye venner. Og denne helgen så skal de jeg har jobbe eller reise vekk. Så da blir jeg sittende alene hjemme.... Bør jeg spørre om ikke han kan være hjemme med meg som planlagt, eller bør jeg si at han kan dra så blir jeg sittende hjemme alene hele helgen?
Arkana Skrevet 26. mai 2004 #2 Skrevet 26. mai 2004 Jeg hadde latt ham dra. Gutteturer er vel neppe noe de gjør hele tiden, og å sitte hjemme og se på film kan man gjøre når som helst. Man trenger vel ikke ha folk rundt seg til enhver tid, klarer du ikke å finne på noe alene en helg? Jeg hadde i allefall syntes det var herlig å bare tenke på meg selv og slappe av alene en helg.
Gjest Poirot Skrevet 26. mai 2004 #3 Skrevet 26. mai 2004 La ham dra. Det gagner ingen å ha dem i bur.
lille mor Skrevet 26. mai 2004 #6 Skrevet 26. mai 2004 Min eks gjorde det samme, bare at det var på midtsommeraften. Vi hadde planlagt en kveld med reker og vin i hagen bare han og jeg. Dagen før ringte han å sa han var innvitert på båttur med gutta. Han fikk velge, og han dro. Jeg hadde en deilig helaften for meg selv. Han kom hjem blakk og i bakrus.
la Flaca Skrevet 26. mai 2004 #7 Skrevet 26. mai 2004 Hadde ikke falt meg inn å holde ham hjemme for å ha selskap, nei. Finn på noe koselig for deg selv. Lei deg en klissete film, hopp i badekaret med ei god bok (hvis dere har), lag livretten din og spis kvalmende mengder godteri. Gjør alt som du ikke gjør når dere er to...
Gjest Anonymous Skrevet 26. mai 2004 #8 Skrevet 26. mai 2004 Når du bruker fjortis-begrepet "type", så regner jeg med at dere er svært unge. Det å legge restriksjoner på en ung gutts handlefrihet, fører som regel til at han dumper deg.
PATS Skrevet 26. mai 2004 #9 Skrevet 26. mai 2004 Gå ut alene i helgen da vel! Det kan virke skremmende, men det er gøy når man først kommer seg ut. Man kommer mye lettere i kontakt med folk og kanskje kan du på den måten bli kjent med noen nye venner? Jeg er selv "ny i by`n", og har praktisert dette med stort hell Skal ikke de uten ett nettverk også kunne få gå ut å kose seg kanskje?
Gjest Lille_my Skrevet 26. mai 2004 #10 Skrevet 26. mai 2004 Når du bruker fjortis-begrepet "type", så regner jeg med at dere er svært unge. Det å legge restriksjoner på en ung gutts handlefrihet, fører som regel til at han dumper deg. Unnskyld meg men hva er det for ett uttrykk da??? jeg sier nå type jeg oxo .men jeg er da ikke så ung eller en fjortis.... Får da være makan til!
Arkana Skrevet 26. mai 2004 #11 Skrevet 26. mai 2004 Unnskyld meg men hva er det for ett uttrykk da??? jeg sier nå type jeg oxo .men jeg er da ikke så ung eller en fjortis.... Får da være makan til! Jeg er faktisk litt enig, å referere til kjæresten din som "typen" eller "dama" er i mine øyne ganske umodent, det kunne ikke falle meg inn å kalle samboeren min for "typen min". Jeg synes også det er en ganske kjølig og upersonlig måte å referere til noen man faktisk har ganske sterke følelser for.
Gjest lekebøll Skrevet 26. mai 2004 #12 Skrevet 26. mai 2004 La ham dra. Det gagner ingen å ha dem i bur.
Gjest Lizbet Skrevet 26. mai 2004 #13 Skrevet 26. mai 2004 Slutter meg til resten - la ham dra! Min har just kommet hjem fra en sverige rundt tur på motorsykkel med kamerater, og vi har utrolig godt av det begge to!! I begynnelsen gruet jeg meg når en guttetur kom opp. Nå er det greit. Jeg koser meg hjemme. Enten aleine eller med venner. Om det ikke er fylletur fra ende til annen. Det får han, etter tre år på rappen, ikke lov til. Får sikkert høre det nå, men det har sine helt spesielle grunner. Ikke sikkert andre ser det slik, men for meg blir det et problem når man ikke klarer styre sitt eget alkoholinntak og ikke er i stand til å kjøre hjem søndag kveld. en gang går, men ikke tre!Derfor!
Gjest Muslingen Skrevet 26. mai 2004 #14 Skrevet 26. mai 2004 Skulle ønske min kjære kunne dra på guttetur... Han er blitt en stuegris etter at han ble sammen med meg.
Gjest DaisyBoo Skrevet 26. mai 2004 #15 Skrevet 26. mai 2004 Skulle ønske min kjære kunne dra på guttetur... Han er blitt en stuegris etter at han ble sammen med meg. Du får "tvinge" han ut i skog og mark Oppmuntre til å dra på tur med kompiser!!!
Gjest gjest1 Skrevet 26. mai 2004 #16 Skrevet 26. mai 2004 Så da blir jeg sittende alene hjemme.... Bør jeg spørre om ikke han kan være hjemme med meg som planlagt' date=' eller bør jeg si at han kan dra så blir jeg sittende hjemme alene hele helgen?[/quote'] Du sier du ikke har mange venner. Likevel syns jeg denne stakkars meg-holdningen er patetisk. Er du en martyr? Hva hadde du gjort om du ikke hadde hatt "type"? Finn på noe selv, noe du har lyst til. Det er da noe du kan gjøre uten han? Det er sunt for et forhold at partene kan gjøre ting hver for seg. Hold noen fast og de stikker av.
Gjest GreenSky Skrevet 26. mai 2004 #17 Skrevet 26. mai 2004 La han dra. Han vil nok sette pris på det - og det kan komme deg til gode senere. (kvinnelist )
Gjest Pål-sine-høner Skrevet 26. mai 2004 #18 Skrevet 26. mai 2004 jeg sier nå type jeg oxo .men jeg er da ikke så ung eller en fjortis.... Det sier altså noen som skriver oxo.
nyibyen Skrevet 26. mai 2004 #19 Skrevet 26. mai 2004 Du må bare la ham dra (som alle før meg sier), men jeg ville fortalt ham at NESTE gang dere avtaler å finne på noe sammen, så bør han holde den avtalen. (vet ikke hvor ofte dere treffes.. om det var en "vanlig" kveld eller en avtale utenom det vanlige.
Gjest Mandarin Skrevet 26. mai 2004 #20 Skrevet 26. mai 2004 Gjest skrev: Når du bruker fjortis-begrepet "type", så regner jeg med at dere er svært unge. Akkurat når det gjelder dette, tror jeg ikke det alltid har med alder å gjøre, tror det også har litt å si hvor du kommer fra. Er selv 38 og omtaler gjerne kjæresten min siste året som "typen".. Ikke noe galt i det.. Ikke så lett å finne et passende ord når man ikke har etablert seg sammen, men allikevel er sammen... I går f.eks. var det en som spurte meg om jeg var hans bedre halvdel.. Visste ikke helt hva jeg skulle svare.. Men han tok ordet og sa at "ja det er det"... Om han etterhvert kaller meg for kjerringa eller jeg ham for gubben så er det også greit.. Jeg er glad om jeg får være "kjerringa" hans.. Hadde min x gjennom 18 år kalt meg for kona mi feks. hadde det virket rart for meg.. Her er det kjerring når man er gift eller samboere over litt tid. Så til saken.. Kan forstå at du ble skuffet om dere hadde planlagt denne helgen.. Men, som de andre sier, så la ham dra. Helgen vil ikke bli bra uansett hvis du nekter ham å dra får å holde deg med selskap. Men fortell ham gjerne at du er litt skuffet siden dere allerede hadde lagt planer for helgen.. Men at dere får ta det igjen en annen helg.. Har selv en gang blitt forbanna når han plutselig endret planer ei helg. Vi hadde ikke hatt ei helg alene på flere måneder. Enten har det vært mine unger eller dine unger, eller jobb eller ett eller annet. Hadde virkelig gledet meg til helgen.. Ei venninne hadde også ringt meg for å ville ha meg med ut, men jeg hadde svart at nei denne helga skulle vi to kose oss sammen hjemme.. Og så endte det med at jeg ble sittende alene fordi han dro på tur..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå