Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke noe ønske om å flytte med kjæresten...Han har unger og det blir så mye styr og bråk..Leiligheta er liten og det er ingen plass å trekke tilbake. sitter oppå hverandre hele tiden. Ulik smak stilmessig økonomi etc. Koser meg på hybelen min . Bestemme alt selv, ro og fred når jeg ønsker det. Er jeg sær ? Virker som alle blir samboere, men i stedet blir jeg særboer... :veslejenta: fler ?

Har et par nå som har flyttet sammen etter 4 mnd med 3 unger. tre ulike xer er inn i bildet...kaos

Anonymous poster hash: 5ebbe...1d4
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er noen som velger å bo hver for oss. Du er ikke sær, du gjør det som passer best for deg og det er fint syns jeg.

Anonymous poster hash: bcbb7...056
Skrevet

Jeg skjønner ikke dette behovet for å titulere seg særboer. Det finnes allerede et ord som dekker konseptet: kjærester.

• Liker 10
Gjest Jørild
Skrevet

Jeg skjønner ikke dette behovet for å titulere seg særboer. Det finnes allerede et ord som dekker konseptet: kjærester.

Helt enig.

Det er ikke noe galt i å bare være kjærester, men det er tåpelig når man skal tillegge det navn som ikke har noen betydning.

• Liker 2
Skrevet

Helt enig.

Det er ikke noe galt i å bare være kjærester, men det er tåpelig når man skal tillegge det navn som ikke har noen betydning.

Men det er da ikke alle særboere som er bare kjærester. Jeg synes det er et greit begrep å bruke om ektepar som ikke bor sammen.

Anonymous poster hash: d0316...151

Skrevet

Man MÅ ikke bo sammen :-)

Jeg registrerer at noen folk har et behov for å klassifisere mitt forhold som mindre seriøst fordi jeg og kjæresten ikke bor sammen, men det driter jeg i.

Vi har det supert begge to, og er hverandres store kjærlighet. Null stress.

Anonymous poster hash: 3acc2...1e8

Skrevet

Men det er da ikke alle særboere som er bare kjærester. Jeg synes det er et greit begrep å bruke om ektepar som ikke bor sammen.

Man er da fortsatt ektepar selv om man ikke bor sammen.

Anonymous poster hash: d1b9b...89b

Skrevet

Ja, har jeg sagt at man ikke er det?

Skrevet

Det er jo mer vanlig å være samboere enn særboere, men jeg synes at det viktigste er at folk trives med den måten de bor på! Passer dette for dere, så hvorfor ikke. Jeg har ikke kjæreste nå, men ser for meg at jeg muligens vil ønske å være særboer med en eventuell fremtidig kjæreste.

Anonymous poster hash: 236b7...608
Skrevet

Man MÅ ikke bo sammen :-)

Jeg registrerer at noen folk har et behov for å klassifisere mitt forhold som mindre seriøst fordi jeg og kjæresten ikke bor sammen, men det driter jeg i.

Vi har det supert begge to, og er hverandres store kjærlighet. Null stress.

Som om jeg skulle sagt det selv :)

For oss er der flere grunner til at vi ikke bor sammen, og akkurat nå passer det best for alle å ha det slik vi har det (vi begge har barn fra før). Jeg føler overhodet ikke at vårt forhold er mindre seriøst selv om vi ikke er samboere.

Gjest Jørild
Skrevet

Dette blir komplisert etterhvert.

-Hei, vi er Åse og Nils, særboende ektepar.

-Hyggelig, vi er Per og Kari, samboende ektepar.

-Og vi er Ole og Ola, særboende samboere.

Jau.

Skrevet

Dette blir komplisert etterhvert.

-Hei, vi er Åse og Nils, særboende ektepar.

-Hyggelig, vi er Per og Kari, samboende ektepar.

-Og vi er Ole og Ola, særboende samboere.

Jau.

Er ikke så veldig komplisert :-) enten bor man sammen eller så gjør man det ikke.

Hadde lett giftet meg med kjæresten og fortsatt å bo for meg selv :-) uavhengig av hva andre måtte mene.

Skrevet

Jeg synes ikke det er sært å ha en kjæreste du ikke bot sammen med, men jeg synes det er litt rart at du du bruker betegnelse "særboer". Trodde det ble brukt for å fortelle at ektepar bodde hver for seg...

Anonymous poster hash: 91f2a...d06

Skrevet

Og man er fortsatt kjæresten selv om man bor sammen.

Særboere er mye mer presist enn kjærester, for en kjæreste kan man bo med. Det gjør man ikke om man er særboer.

Skrevet

Tipper de fleste menn ville bodd for seg selv hvis de kunne. :-)<br /><br />Det høres utrolig forlokkende ut. Ingen som klager på at oppvasken står på benken, eller skjorta ligger på badgulvet.<br /><br />100% relaxing.

Anonymous poster hash: bed3e...fc6

Skrevet

Særboere er mye mer presist enn kjærester, for en kjæreste kan man bo med. Det gjør man ikke om man er særboer.

Nei, særboer rederer til ektepar som bor fra hverandre, ikke til folk som bare er kjærester. Det er altså alt annet enn presist -det er feil bruk av uttrykket.

Det å være kjærester er en helt normal ting å være. Man blir ikke plutselig "særboer" fordi man får seg en kjæreste.

Skrevet

Nei, særboer rederer til ektepar som bor fra hverandre, ikke til folk som bare er kjærester. Det er altså alt annet enn presist -det er feil bruk av uttrykket.

Det å være kjærester er en helt normal ting å være. Man blir ikke plutselig "særboer" fordi man får seg en kjæreste.

Hvor har du den definisjonen fra? Jeg tenker at særboere er "langvarige" kjærester som ikke bor sammen. Samboere er kjærester som bor sammen. Regjeringen.no og Wikipedia krever ikke ekteskap for å kalle det særboere, men om du har andre kilder, så værsågod. :)

Skrevet

Ser at ordet blir brukt slik du gjør. Synes det et totalt dustetet.

Kjærester, samboere og gifte, holder i massevis som gradene i forhold.

På meg virker det som å forsøke gjøre en kjæreste til "noe mer enn en kjæreste". Litt som folk som kaller seg "forlovet" for å "vise at forholdet er seriøst" uten å egentlig mene noe mer med det.

Om du har en kjæreste, så tror jeg det er normalt å ikke anta at det dreier seg om en samboer. Dermed er kjærestebegrepet dekkende i alle normale sammenhenger.

Skrevet

Du TS:

Det at majoriteten gjør en ting betyr ikke at man er sær fordi en gjør ting anderledes selv... Det er voksent å ta et valg og kunne stå for det, uansett hva som er normen i samfunnet. Gjør det som passer for deg, ikke gjør noe som helst bare for at du skal passe inn i samfunnets ofte smale definisjon av "normal".

Lykke til

Gjest Jørild
Skrevet

Er ikke så veldig komplisert :-) enten bor man sammen eller så gjør man det ikke.

Hadde lett giftet meg med kjæresten og fortsatt å bo for meg selv :-) uavhengig av hva andre måtte mene.

Nei, altså selve bosituasjonen er ikke komplisert, bare de tåpelige titlene man tillegger seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...