AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #1 Skrevet 17. februar 2014 Hei dere der ute Jeg har en bekjent som leier leilighet,hun har vell leid i 1,5 år der. Det viste seg etter en liten stund at det er muggel og råte i tak og vegger. Hun merket ikke noe til det før etter en stund. Dette har bare blitt verre og verre.Det er akkurat som om det gror rett foran øynene på oss.Nå har det kommet i alle rom. veggene, tak osv. denne personen har slitt en del psykisk , men det siste halve året (kanskje enda litt lenger) har hun blitt dårlig.Hosting,verre med astmaen å da snakker jeg om at hun har aldri trengt astma spray tidligere, nå LEVER hun av den , kan ikke ligge på soverommet sitt lenger. Der er det er "hull" i taket å det faller fult av biter ned på sengen.Hun er helt grusomt dårlig form! "ting" har ramlet ned og blitt ødelagt fra veggen( pga fuktighet). det har vært endel takst mennesker der i den siste tiden. det er ikke lys i gangen mer pga at sokkelen er eiret sund. når vi snakket med henne rundt juletider, så mente vi at hun ikke skulle betale husleien, pga de syke forholdene som er der. hun har de på en egen konto. men nå fikk hun skriftlig oppsigelse i posten.hun har 1 måned oppsigelse. Så..det jeg lurer på, kan de kaste henne ut ? og i tilfelle oppsigelsen gjelder. gjelder den da fra 1 mars til april ? så hun må flytte 1 april ? for det er vell slik at det regnes fra første hele måned ? Blir veldig glad for svar Anonymous poster hash: 87d63...2e8
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #2 Skrevet 17. februar 2014 Hei dere der ute Jeg har en bekjent som leier leilighet,hun har vell leid i 1,5 år der. Det viste seg etter en liten stund at det er muggel og råte i tak og vegger. Hun merket ikke noe til det før etter en stund. Dette har bare blitt verre og verre.Det er akkurat som om det gror rett foran øynene på oss.Nå har det kommet i alle rom. veggene, tak osv. denne personen har slitt en del psykisk , men det siste halve året (kanskje enda litt lenger) har hun blitt dårlig.Hosting,verre med astmaen å da snakker jeg om at hun har aldri trengt astma spray tidligere, nå LEVER hun av den , kan ikke ligge på soverommet sitt lenger. Der er det er "hull" i taket å det faller fult av biter ned på sengen.Hun er helt grusomt dårlig form! "ting" har ramlet ned og blitt ødelagt fra veggen( pga fuktighet). det har vært endel takst mennesker der i den siste tiden. det er ikke lys i gangen mer pga at sokkelen er eiret sund. når vi snakket med henne rundt juletider, så mente vi at hun ikke skulle betale husleien, pga de syke forholdene som er der. hun har de på en egen konto. men nå fikk hun skriftlig oppsigelse i posten.hun har 1 måned oppsigelse. Så..det jeg lurer på, kan de kaste henne ut ? og i tilfelle oppsigelsen gjelder. gjelder den da fra 1 mars til april ? så hun må flytte 1 april ? for det er vell slik at det regnes fra første hele måned ? Blir veldig glad for svar Anonymous poster hash: 87d63...2e8 De kan vel sikkert kaste henne ut når hun ikke betaler, men ønsker hun ikke å flytte da? Dette høres jo forferdelig ut! Anonymous poster hash: de1dc...ac9 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #3 Skrevet 17. februar 2014 Hvorfor har hun ikke sagt opp selv? Anonymous poster hash: 1b01d...372 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #4 Skrevet 17. februar 2014 Man kan si opp (om jeg ikke tar feil) en leieboer om man skal pusse opp mye, og det trengs jo der! Og om hun ikke betaler så kan de selvsagt si opp henne. Anonymous poster hash: 9580b...e84 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #5 Skrevet 18. februar 2014 Du bør heller ta dette opp med en advokat, for her på KG får du bare synsing og gjetting. Mener leieboer å ha rett til å holde tilbake husleie, bør han sette beløpet inn på en deponeringskonto og informere utleier om at dette er gjort og samtidig gi han mulighet til å sperre av kontoen sammen med leieboeren. Dette gjør at ingen av partene alene kan ta ut pengene før partene er enige, eller det foreligger en rettskraftig avgjørelse i saken. Har leieboer deponert den tilbakeholdte leien vil namsmannen normalt ikke gjennomføre utkastelsen. http://www.boligjegeren.no/Underleieforholdet/Temasaker/Utkastelse.aspx Anonymous poster hash: 6d1db...89b
Kjempeliten Skrevet 18. februar 2014 #6 Skrevet 18. februar 2014 Virker som om hun ikke har klart å få huseier til å gjøre noe med skadene, eller så vil han ikke? Men kan godt hende hun blir "kastet ut" fordi de skal pusse opp. Hun kan jo ikke bo der! Så ut må hun uansett om hun ikke skal bli sykere. Men hun kan jo evt høre med utleier om hun kan flytte inn igjen når leiligheten er pusset opp. Hvis det er pga den manglende husleien, har hun sagt fra eller har hun bare ikke betalt? Greit å ta en prat med huseier om sånt. Hvis det er sånn at hun blir tvunget til å betale et sted der det er umulig å bo så er det jo litt verre. Hvis huseier er helt total vrang så er det beste å kontakte advokat... fins noen advokater på nett som gir et par timer gratis rådgiving. Men denne jenta må komme seg ut av leiligheta fort som faen uansett. Man blir syk av mye mugg og støv og drit overalt hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå