AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #1 Skrevet 17. februar 2014 Dere som er passert 20 år: Har dere god kontakt med søskenbarna deres? Har dere mange søskenbarn? Bor de langt fra deg? Hvor ofte sees dere? Anonymous poster hash: c9f4a...454
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #2 Skrevet 17. februar 2014 En av mine beste venninner er også kusinen min. Vi har vært veldig gode venner hele livet. Er nå i slutten av 20 årene. Er 2 år mellom oss. Vi har alltid bodd i nærheten av hverandre.. Har mange andre søskenbarn også, men ser de bare i familiebesøk o.l og ingen særlig kontakt utover det. Anonymous poster hash: a9eac...ec5
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #3 Skrevet 17. februar 2014 Har ikke noe nært forhold til noen av de. Har 6 søskenbarn. Ei av de møter jeg inni mellom og spiser middag, men de andre hører jeg sjelden ifra. Anonymous poster hash: efd54...442
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #4 Skrevet 17. februar 2014 Har to søskenbarn, vi er alle i starten av tjueårene. Vil si at jeg har over gjennomsnittet god kontakt med søskenbarna mine. Vi fire barna lekte mye sammen da vi var små, var nesten som søsken, bare med litt mindre krangling Nå som vi har blitt voksne er ting litt annerledes og vi har ikke like mye til felles lenger, men vi bor fortsatt i samme by, og familiene feirer jul og bursdager og div andre anledninger sammen. I tillegg trener alle sammen på samme treningssenter så vi møtes ganske ofte der også. Anonymous poster hash: b8179...82c
havanaa Skrevet 17. februar 2014 #5 Skrevet 17. februar 2014 To av de er ca like gammel som meg. Og de ser jeg ganske ofte. Men de andre ser jeg bare når det er familiesammenkomster Er også noen jeg ikke har sett på flere år..
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #6 Skrevet 17. februar 2014 Har ikke noe særlig kontakt med noen av de. Det har jeg i grunn aldri hatt. Det skyldes dels aldersforskjell og dels avstand. Har hatt noe mer kontakt med en kusine nå i voksen alder, da vi fikk barn omtrent samtidig og vi en periode bodde i samme by. Anonymous poster hash: 31473...c58
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #7 Skrevet 17. februar 2014 Så og si ingen, har de på facebook og veksler noen ord hvis vi møtes. Med mannens søskenbarn har vi mye bedre besøk, treffes da vi er i området de bor og de kommer innom her, sender julekort, meldinger osv... Litt av grunnen er kanskje at de i hans familie er mer på vår alder og i samme fase av livet, mine er en del yngre. De begynner å få familie, men kontakten er på en måte alt tapt.Anonymous poster hash: 907d9...9b8
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #8 Skrevet 17. februar 2014 Vi er fem stykker i 20-årene, bor for det meste i samme by, sees i høytider og samles til middager nå og da. Anonymous poster hash: 91b33...14b
Gjest Hyssingen Skrevet 17. februar 2014 #9 Skrevet 17. februar 2014 Er 7 stykker, rundt samme alder,bor ikke veldig langt unna hverandre. Snakker aldri egentlig.
Kassiopeia Skrevet 17. februar 2014 #10 Skrevet 17. februar 2014 Jeg har to søskenbarn fordelt på mor og farsiden, og jeg har aldri hatt noe særlig kontakt med dem i barndommen. Nå er det så mange år siden jeg har snakket med dem at de er totalt fremmende.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #11 Skrevet 18. februar 2014 Kusinen min er en av mine beste venninner. Vi møtes ofte i helgene, drar ut og spiser, har filmkvelder og det som kanskje er viktigst for oss, vi drar på minst en ferietur sammen i året. Jeg er 21 og hun er 23. Jeg har endel andre søskenbarn som jeg ikke har spesielt god kontakt med også da. Familien vår er ikke så nære, så vi møtes kun i typ dåp, bryllup, konfirmasjon og sånt. Anonymous poster hash: 9ffef...b8d
hjärterdam Skrevet 18. februar 2014 #12 Skrevet 18. februar 2014 (endret) Jeg er 28, har 20 søskenbarn i alderen 0-32 år. Noen av dem har jeg god kontakt med, men det er de jeg lekte med som barn og derfor har hatt et forhold til hele livet. Har også søskenbarn på alder med og yngre enn egne barn, så der er det kontakt, men det er jo da mer sånn at jeg har kontakt med tantene mine som er 36-46 år, og at barna våre leker sammen. Vi bor spredt, men jeg ser dem alle 3-6 ganger i året sånn jevnt over. Endret 18. februar 2014 av hjärterdam
kloss Skrevet 18. februar 2014 #13 Skrevet 18. februar 2014 Jeg har god kontakt med spesielt tre av mine fem søskenbarn. Jeg har ikke så mange venner egentlig og er vanskelig og bli kjent med fordi jeg er annerledestenkende derfor er jeg meget glad for mine søskenbarn som fortsatt er mine gode venner som voksne. Vi møttes ofte som barn og vi har alltid hatt sterke bånd og vi hjelper hverandre og møtes så ofte vi kan.
drue Skrevet 18. februar 2014 #14 Skrevet 18. februar 2014 (endret) Jeg er 23, og vil si at jeg har ganske god kontakt med en del av søskenbarna mine (jeg har 15 stk, har ganske god kontakt med 5-6 av dem). Vi snakker kanskje ikke så ofte, men jeg kan alltid ringe og høre om jeg kan komme på besøk, og vi har det veldig hyggelig sammen. Vi bor på hver vår side av landet. Vi sees 2-3 ganger i året. Endret 18. februar 2014 av drue
MarianneE Skrevet 18. februar 2014 #15 Skrevet 18. februar 2014 vet ikke engang hvor mange søskenbarn jeg har....
Anciol Skrevet 18. februar 2014 #16 Skrevet 18. februar 2014 (endret) Har super kontakt med søskenbarna mine:) Jeg er 30 1/2 Har en kusine på morssiden som jeg er mye med, da våre barn er på samme alder HAr en kusine og 2 fettre på farssiden som jeg preiker ofte med, da pappa besøker broren sin en del for å gå tur med han Jeg pleier å være med fettrene mine de er 13 og 15 år yngre enn meg:) Kusinen min som bor et stykke unna snakker jeg med på nettet:) Endret 18. februar 2014 av Anciol
Angelheart2 Skrevet 18. februar 2014 #17 Skrevet 18. februar 2014 Jeg har tre søskenbarn som alle er endel yngre enn meg. Min datter og min yngste kusine er jevngamle og bor rett i nærheten av hverandre, så de har masse kontakt. Nå skal begge to ha barn i mai, så da blir de nok enda tettere, tror jeg. De andre to har jeg sporadisk kontakt med, mest på Facebook og i familiesammenkomster, men jeg setter stor pris på dem og trives godt i deres selskap de få gangene vi treffes. Mannen har over 30 søskenbarn og kjenner veldig få av de. Han har kun nær kontakt med søskenbarna fra en familie, men mest fordi den ene fetteren også var klassekompis på skolen og de har derfor samme vennegjeng. Mine barn har heller ikke veldig god kontakt med sine søskenbarn, mest fordi det er stor aldersforskjell.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #18 Skrevet 18. februar 2014 Jeg er ikke sikker på hvor mange søskenbarn jeg har engang! Ca 20 tenker jeg. Er ikke sikker på om jeg vet hva alle heter engang! Ganske langt fra en sammensveiset familie... Mannen min har også rundt 20 søskenbarn, og omtrent alle har partnere og barn. Jeg kjenner samtlige der bedre enn jeg kjenner min familie.Anonymous poster hash: cec2c...506
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #19 Skrevet 18. februar 2014 Har fem søskenbarn, Ingen av de er på min alder. yngste er 9 år yngre og eldste 16 år eldre. Fetteren min er 12 år eldre og min aller beste venn, han vært der for meg gjennom hele livet mitt. Søstrene hans og de andre kusinene mine har jeg ingen forhold til. Anonymous poster hash: 8d015...03e
Neket Skrevet 18. februar 2014 #20 Skrevet 18. februar 2014 Er ikke søskenbarn et annet ord for fettere/kusiner?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå