Gjest Butterflygirl Skrevet 26. mai 2004 #1 Skrevet 26. mai 2004 Hvis jeg begynner på universitet i år så skal jeg flytte hjemmefra. Men trenger jeg å registrere det hos Folkeregistret? Jeg vet hvor jeg skal bo og det er i samme kommune. trenger jeg det da? Blir så problematisk hvis jeg måtte endre på det. Kommer bare til å bruke bostedsadressen på søknadskjema til skolen og sånt. Mens andre uvikiktige ting kan sendes hjem til meg ( foreldrenes hus). Jeg får jo posten uansett. Noen erfaringer?
abelille Skrevet 26. mai 2004 #2 Skrevet 26. mai 2004 I følge de nye reglene har du lov til å melde flytting får du er student. Men du må ikke. Ettersom det er samme kommune gjør det det enda enklere, du skal fortsatt skatte til samme sted, og reisestipend får du jo uansett ikke. Så jeg ville sett på hvor lenge jeg har tenkt å bo der. Er det for kort tid ville jeg beholdt det, ellers kan man jo skifte.
Arkana Skrevet 26. mai 2004 #3 Skrevet 26. mai 2004 Jeg er student og har ikke registrert flytting, det var mest for å få borteboerstipend. Jeg får likevel alle brev tilsendt denne adressen, det kan du fint si ifra om til hver enkelt. Jeg bor i Oslo, mens hjemadressen min er i Nord-Norge. Jeg har ingen planer om å flytte tilbake, men så lenge jeg er student vil jeg beholde hjemadressen min.
Gjest Butterflygirl Skrevet 26. mai 2004 #4 Skrevet 26. mai 2004 Ja, en del av grunnen er fordi jeg trenger borteboerstipendet og den andre grunnen er at jeg ikke bor hjemme særlig mye. kanskje totalt 1 uke i måned. eller færre. Så det eneste jeg trenger å gjøre er å melde ifra til lånekassa, universitet og andre ting, hvis jeg trenger det. eller så er det bare å ta en tur hjem. tar bare 30-40 min hjem hjem. Enig folkens?
liv Skrevet 26. mai 2004 #5 Skrevet 26. mai 2004 du får fortsatt borteboerstipend selv om du melder flytting. Jeg er gift og har meldt flytting men etter som jeg ikke bor under samme tak som mine foreldre så får jeg borteboerstipend!