Gå til innhold

HJELP! Jeg er GRAVID! Hvordan fortelle det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp! Jeg går på p-piller og har forsinket menstruasjon, så jeg bestemte meg for å ta en graviditetstest i dag. Nå har jeg testet meg 4 ganger, og testen har vist positiv alle gangene. Jeg er gravid!!!

Jeg har alltid vært veldig nøye med p-pillene, så jeg kan nesten ikke tro at jeg faktisk er blitt gravid. Det rare med det hele er at jeg har vært veldig baby syk i det siste og snakket mye om graviditet og svangerskap til typen min. Han sier at det ikke er riktig tid til å få barn nå, men uttrykker at han har lyst å få barn med meg engang i framtiden..

Jeg er 19 år gammel som begynner med lærlingtiden nå til høsten, kjæresten er 22 år og studerer for å jobbe i Nordsjøen.

Vi har vært sammen i over 2 år og har aldri hatt manglede tillit og tillitsbrudd. Men jeg er veldig redd og bekymret for å fortelle han om at jeg er gravid. Jeg er redd for reaksjonen hans, redd for å miste han, redd for at han ikke skal tro meg, at jeg har blitt gravid med vilje…

Hvordan skal jeg gå frem og fortelle han det? L

Anonymous poster hash: 25341...48e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett deg ned å ta en rolig samtale med han. Vis han graviditetstestene å reflekter sammen om hva dere skal gjøre. Fortell han hva du har lyst til, men samtidi gi han rom til å la det synke inn. Vær forberedt på at han kan bli forvirret, panikk, glede eller sinne. Altså, her kan alt skje :) Men om du forholder deg rolig å saklig, har jeg troen på at det skal gå fint :)

Vi har prøvd å fått barn i 1 år nå, så jeg misunner deg denne opplevelsen. Håper og tror at det årdner seg uansett :)

Skrevet

Kjære, jeg er gravid?

Anonymous poster hash: 5ee52...7ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...