Meandro Skrevet 17. februar 2014 #1 Skrevet 17. februar 2014 (endret) Ble inspirert av en annen tråd der typen til trådstarter stadig havner i krangler og bråk. Lignende tråder dukker opp med jevne mellomrom der typen enten drikker for mye, slåss for mye, har dårlig kontakt med familien, lite nettverk og menn med andre grunnleggende svakheter som gjør de mer utsatt i hverdagen. Felles for disse mennene er at de ellers ser ut til å greie seg bra. De har en god jobb/inntekt eller de har foreldre, venner og familie som hjelper dem ut av kniper de sitter seg i. De har med andre ord ressurser som kan være tiltalende for en jente å skaffe seg. For eksempel en god inntekt, eller en støttende svigerfamilie, og på grunn av svakhetene til disse mennene er de også sikrere å holde på. Selvfølgelig skal det mer til for menn i sosialt hemmende situasjoner å dumpe dama si, så er det rimelig å anta at disse kvinnene faktisk utnytter mennene sine? Dette er menn som åpenbart trenger veiledning på visse områder, som er isolert og som nødvendigvis vil bli utfryrst av det større flertallet. Hvorfor velger kvinner menn som fort kan oppfattes som tapere som andre, og hvorfor er noen tapere helt uappellerende for kvinner? Det eneste jeg syns ser ut til å skille disse er hva disse mennene er verdt for andre eller i kroner og øre. Menn som er lette å holde på å ellers øker livskvaliteten henne gjennom det han har av nettverk og trivialiteter. Igjen spør jeg - er det helt urimelig å mene at disse kvinnene faktisk utnytter kjærestene sine? Endret 17. februar 2014 av Meandro 2
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2014 #2 Skrevet 17. februar 2014 Jepp, det er urimelig siden det er kvinnene som mye godt blir utnyttet. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #3 Skrevet 17. februar 2014 Jepp, det er urimelig siden det er kvinnene som mye godt blir utnyttet. Du kjenner alle menn og kvinner i hele landet? Hvordan greide du denne bragden? Anonymous poster hash: de27e...d1e 2
xfce123 Skrevet 17. februar 2014 #4 Skrevet 17. februar 2014 Spennende vinkling som kan ha noe for seg. Her kan det bli bråk. Hvor er popcorn?
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #5 Skrevet 17. februar 2014 Spennende vinkling som kan ha noe for seg. Her kan det bli bråk. Hvor er popcorn? Here u go: Anonymous poster hash: de27e...d1e 1
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2014 #6 Skrevet 17. februar 2014 Du kjenner alle menn og kvinner i hele landet? Hvordan greide du denne bragden? Anonymous poster hash: de27e...d1e Det skulle du vel gjerne vite.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #7 Skrevet 17. februar 2014 Det skulle du vel gjerne vite. Nix, vet svaret allerede: Du prater bare tull (som vanlig). Anonymous poster hash: de27e...d1e 1
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2014 #8 Skrevet 17. februar 2014 Nix, vet svaret allerede: Du prater bare tull (som vanlig). Anonymous poster hash: de27e...d1e Sitt der og forsvare de stakkars utnyttede mannfolkene og fortsett med å lyve på alderen.
Gjest Blondie65 Skrevet 17. februar 2014 #9 Skrevet 17. februar 2014 Jeg er voksen, selvstendig og klarer meg selv uten et støtteapparat til å rake meg ut av glørene når jeg tabber meg ut. Jeg hater fylla, kan ikke fordra å bli dritings, og orker ikke være rundt menn(sker) som spyr i buskene og er bevisstløse hver eneste søndag. Jeg forventer av de jeg omgås at de er voksne og ansvarlige fordi jeg er det selv. Å omgås noen som stadig havner i slåsskamp fordi de enten elsker å slåss eller pådrar seg andres knyttnever grunnet egen provoserende adferd orker ikke jeg. Selv om jeg forventer at voksne mennesker kan forsørge seg selv, er ikke stor pengebok alt. Å dele utgiftene, skape noe sammen og dele fellesinteresser appellerer til meg. Ikke neandertaler som må ha beskjed om når de skal skifte undertøy men kan briefe med en Porsche men ellers ikke hører forskjellen på Mozart og DDE. På den annen side, hvis alle damene disse forsøker seg på etter en stund er lei av å bli klubbet ned og dratt tilbake til hulen, bør det kanskje være et signal om at de velger jenter som ikke passer sammen med dem (hvis en skal forutsette at noen jenter liker brutale fylliker) eller at det kan være en ide å se på sitt eget handlingsmønster?
Gjest New_Girl Skrevet 17. februar 2014 #10 Skrevet 17. februar 2014 Det finnes da mange menn med "ressurser" som du sier, som ikke oppfører seg som voldelige og brautende aper, så hvorfor skulle man bevisst gå etter disse? Det er vel heller at disse mannfolka ikke har vist sitt sanne jeg før det er "for sent". 5
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #11 Skrevet 17. februar 2014 Irrelevant, da man blir sammen med personen på grunn av følelser, og følelser oppstår uavhengig av sosial posisjon. Sorry Anonymous poster hash: 3adbe...419
Meandro Skrevet 17. februar 2014 Forfatter #12 Skrevet 17. februar 2014 Det finnes da mange menn med "ressurser" som du sier, som ikke oppfører seg som voldelige og brautende aper, så hvorfor skulle man bevisst gå etter disse? Det er vel heller at disse mannfolka ikke har vist sitt sanne jeg før det er "for sent". Fordi disse ressurssterke mennene er utenfor disse kvinnenes liga. Det kan virke som om de bevist går etter svakerestilte ressurssterke menn i stedet for å finne seg en partner på eget nivå som ellers mestrer hverdagen og livet sitt, uten å nødvendigvis sitte på de samme ressursene. Det ser nesten ut som det er ren utnyttelse fra kvinnenes side. At de ikke vil ha "kjedelige menn" eller menn som er "for snille", virker bare som en dårlig rasjonalisering av at man ikke vil ha menn de ikke har samme kontroll og effekt over. Ingen kan innbille disse kvinnene at hun fortjener bedre enn de snille mennene som har ting på stell, men både han og hun kan innbilles at han ikke fortjener henne når han har åpenbare svakheter som alvorlig temperament eller andre sosiale avvik, derfor sitter hun mye tryggere på pidestallen i et forhold til disse mennene. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #13 Skrevet 17. februar 2014 Fordi disse ressurssterke mennene er utenfor disse kvinnenes liga. Det kan virke som om de bevist går etter svakerestilte ressurssterke menn i stedet for å finne seg en partner på eget nivå som ellers mestrer hverdagen og livet sitt, uten å nødvendigvis sitte på de samme ressursene. Det ser nesten ut som det er ren utnyttelse fra kvinnenes side. At de ikke vil ha "kjedelige menn" eller menn som er "for snille", virker bare som en dårlig rasjonalisering av at man ikke vil ha menn de ikke har samme kontroll og effekt over. Ingen kan innbille disse kvinnene at hun fortjener bedre enn de snille mennene som har ting på stell, men både han og hun kan innbilles at han ikke fortjener henne når han har åpenbare svakheter som alvorlig temperament eller andre sosiale avvik, derfor sitter hun mye tryggere på pidestallen i et forhold til disse mennene. Festlige teorier på deg Anonymous poster hash: f2ca7...d27
Meandro Skrevet 17. februar 2014 Forfatter #14 Skrevet 17. februar 2014 Irrelevant, da man blir sammen med personen på grunn av følelser, og følelser oppstår uavhengig av sosial posisjon. SorryAnonymous poster hash: 3adbe...419 Nei, så lenge status har noe å si for hvem man omgås og oppsøker, så er ikke det sant. Og selv om det er underbevisst så har status mye å si for hvem man assosierer seg med.
spektralkatt Skrevet 17. februar 2014 #15 Skrevet 17. februar 2014 Folk er folk. Nå er det ikke alle kvinner som har alt på stell heller. så.. De fleste blir vel sammen med noen de føler seg på bølgelengde med, der og da.
Meandro Skrevet 17. februar 2014 Forfatter #16 Skrevet 17. februar 2014 (endret) Folk er folk. Nå er det ikke alle kvinner som har alt på stell heller. så.. De fleste blir vel sammen med noen de føler seg på bølgelengde med, der og da. Du kan vel gi problemstillingen en tanke før du avfeier det hele med et uengasjert svar som viser at du ikke har lest mye mer enn overskriften. Det var ikke snakk om menn som ikke hadde alt på stell. Alt på stell betyr at de har det som skal til for å leve livet sitt til det fulle, men her snakker jeg om de mennene som har mangler i karakteren og personligheten sin, som jentene selv er misfornøyd med. Det kan se ut som om kvinnene foretrekker at han har ting på stell over om de egentlig er på bølgelengde med hverandre, og det å like at en person har orden på ting eller være tiltrukket av at han ser bra ut, eller rett og slett se opp til en person eller like personen, er ikke det samme som å være på bølgelengde med hverandre. Isåfall er vi alle på bølgelengde med elitene uansett hvor vi står i terrenget selv. Jeg tror nemlig at kvinner foretrekker å kunne plassere seg selv på pidestallen i forholdet. Har han åpenbare mangler er det lett å peke på dem å skape en illusjon av at han trenger å forbedre seg for å fortjene henne. Kvinner vil ha menn som har feil de kan peke på, og er det ingen feil der, ser vi fortsatt tråder om at det er så irriterende at han plukker opp ting med feil hånd, og merkelig nok er det akkurat disse "feilene" som får kvinner til å gå. De er nemlig ikke der, og når de prøver å høste sympati, så får de ingen. Stressnivået øker, hun skjønner at hun faktisk må skjerpe seg for at han til slutt ikke skal se at hun ikke er noe å samle på, og den innsatsen koster krefter nok til at det likevel tærer på humøret hennes, og dermed oppløser hun forholdet. Endret 17. februar 2014 av Meandro
spektralkatt Skrevet 17. februar 2014 #17 Skrevet 17. februar 2014 Kvinner som velger menn utifra de kriteriene du stiller, må vel sies å ha mangler i karakter og personlighet, på lik linje med mennene i det beskrevne scenarioet? jeg tror du har rett i at en del mennesker liker å sette seg selv på pidestall. Og en del mennesker liker å sette partneren sin på pidestall. Ulempen med det, er at før eller senere ramler en ned, det er selvfølgelig frustrerende. Men jeg tror det har mer med personlighet en med kjønn å gjøre, egentlig. 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #18 Skrevet 17. februar 2014 Nei, så lenge status har noe å si for hvem man omgås og oppsøker, så er ikke det sant. Og selv om det er underbevisst så har status mye å si for hvem man assosierer seg med. Kanskje i følge din bok i sosiologi 102. Mitt liv: Ingen sammenheng. Anonymous poster hash: 3adbe...419
Meandro Skrevet 17. februar 2014 Forfatter #19 Skrevet 17. februar 2014 Kanskje i følge din bok i sosiologi 102. Mitt liv: Ingen sammenheng. Anonymous poster hash: 3adbe...419 Uff ja, du sier noe. At jeg kunne glemme at tråden handlet om ditt liv a...
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #20 Skrevet 21. februar 2014 Det er vel ofte slik at kjærlighet gjør blind, og noen overser da problemene til sin fremtidige partner. Noen kan kanskje håpe at mannen blir mer moden med tiden, eller at han lar seg forandre. Noen damer kan falle i et mønster der de tiltrekkes av menn som har dårlige karaktertrekk fordi de selv har hatt tilsvarende menn som rollemodeller i barndommen. I tillegg er mange kvinner litt for omsorgsfulle og godtar for mye, for husfredens skyld. Tar på seg en moderlig rolle for sin mann. (Noe slekt og venner også gjør, siden mannen slipper unna med sin oppførsel hele tiden) Så er det vel noe med at når folk er i forhold, så skapes det noen emosjonelle avhengighetsbånd. Det ser man av tråder her inne. Mange mennesker ønsker å slå opp/skille seg men klarer ikke å gjøre det. Anonymous poster hash: ca214...85f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå